- 513 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SELAM ALLAH KELAMI... ALın
SELAM ALLAH KELAMI... ALIN
Merhaba gönül dostlarım. Merhabanın anlamını önce ki paylaşımlarım dan birinde açıkladım. Hatırlatmam gerekiyorsa kısacası rahat olun demektir.
Konu başlığım da belirttiğim gibi.. Selam Allah Kelamıdır. Duyduğumuz anda
Aleykümselam selam diye karşılık vermeliyiz. Her paylaşımım da bunun bilincinde olduğum için sizleri saygıyla selamlıyorum, sevgiler sunuyorum.
Değerli gönül dostlarım. Selamın Allah kelamı olduğunu bildikleri halde bazı kişiler nedense cevap vermemeyi gurur meselesi yapıyorlar. Genelde tanıdık ve emsali olanların selamını alsalar da yabancıları duymazdan gelirler.
Oysa selam aklı başında olan kişilere verildiğinde cevap bulmalı ayrımcılık yapılmamalıdır. Bazen selam verince yabancılar bile anlamasa da kafa sallıyor. Bizler Müslüman olarak verilen selamları karşılıksız bırakmayalım.
Kulağı özürlü olanlar duymayabilir onları hoş görüyle karşılayalım. Gözü ağma olanlar duyduklarında mutlaka karşılık verirler. Hediyeleşme konusunu önce ki konularımdan birinde paylaştığım için özetle hatırlatmak gerekiyorsa
sevgi bağını artırdığını hadisi şerifte anlatılmaktadır. Selam vermenin de istişareyi, dostluğu, diyaloğu sağlayacağından emin olabilirsiniz. Her kişiyle de diyalog kurup samimi olmak zorunda değilsiniz, Sınır çizebilirsiniz.
Selamın söyleniş tarzları da çok önemli. En güzeli kulağın işiteceği ses tonuyla yüze bakarak, söz ile birlikte kafa sallayarak da yansıta biriz. Araç içinde giderken vasıta kullanıyorsak tanıdık birini fark ettiğimiz de kornaya basarak da sunarsak karşılıklı duygularla selam verilip algılanmış olur. Selam Allah Kelamı olduğu için bizler Yaradanın da rızasını kazanmış oluyoruz. Ayrıca peygamber efendimizin de sünnetine uymuş oluyoruz.
Selamlaşmak sözden ziyade mesajlarla, mektuplarla da yapılabiliyor. Ismarlama selamlara da şahit oluyoruz. Örneğin Ahmet’in , Mehmet’e selamı var gibi. Bazen tanıdık birilerinin yanından umutlandığımız bir kişi bana selam göndermedi mi, unuttu mu diye sorgularız. Aracı olan kişide görevini yerine getirir. Dostlukların pekişmesinde selamın rolü büyüktür, hatırlatıyorum.
Selam konusuyla ilgili şiirimi paylaşırken, alsana şiirimi de istifadenize sunuyorum. 42 yıllık sanat hayatım da yüzden fazla basıma hazır olan kitaplar içinde birbirinden farklı o kadar çok şiirlerim var ki bunları sırasıyla okuma fırsatı buldukça algılanması gerekenleri özetlediğimi bildirmek istiyorum. Çünkü verilen mesajlar hayat serüvenlerimizle ilgilidir, belirtmek istiyorum.
Sözlerin özü olan şiirler olmasaydı bence güfteler, besteler de olmazdı, şarkılar, türküler, arabesk ,pop müzikleri,uzun havalar, ezgiler,ilahiler de olmazdı. Şairlerimize, yazarlarımıza, bestekarlarımıza, sanatçılarımıza ruhumuzu okşadığı için çok şey borçluyuz. Minnettarlık duygularımızı fırsat buldukça yansıtmaya çalışalım. Alkışlamak bile bunun ifadesini yansıtıyor.
Allah’ın Kelamı olan selamı insanlara vermesini de bilelim, almasını da ...
*** SELAMÜNALEYKÜM ***
Allah’ın kelamı dostluğun başı,
Dillere haz verir oynatır kaşı,
Tanıdıklarımı tüm arkadaşı,
Sizleri saygıyla selamlıyorum.
Merhaba bu yönde yetersiz kalır,
İnancı olanlar verince alır,
Daima lütfeden huzuru bulur,
Sizleri saygıyla selamlıyorum.
Gururu kibri de çabucak ezer,
Sevgisi şefkati içinde gezer,
Alacak verecek durumu sezer,
Sizleri saygıyla selamlıyorum.
Sesin yetişmezse kornayı da çal,
Mesafe açıksa baş eğerek al,
Niyetli var ise beklemede kal,
Sizleri saygıyla selamlıyorum.
Peygamberim bize bunu öğretti,
Hutbe, kürsülerden vaaz dinletti,
Zeki dostlarına mesaj iletti,
Sizleri saygıyla selamlıyorum.
***** ALSANA *****
Zalimin yüreğe dokunsun diye,
Yediden, yetmişe okunsun diye,
Kusuru işleyen sakınsın diye,
Şiirlerle SEVGİ dağıtıyorum.
Sosyal konuları iç eriyorum,
Hece, kafiyeyi başarıyorum,
Duyguları canlı yaşatıyorum,
Şiirlerle İLGİ dağıtıyorum.
Aşkın deryasına ulaşmak zordur,
Her ayrılık acı, ateştir, kordur,
Bilemeyen nice cahiller vardır,
Şiirlerle BİLGİ dağıtıyorum.
Oğlunu, kızını, torunu koru,
Eroin, esrarla aklınız duru,
Sahip çıkmazsanız zararı veri,
Şiirlerle KAYGI dağıtıyorum.
Yardımcı olunuz bizden küçüğe,
Hürmeti sununuz sizden büyüğe,
Duacı olunuz Zeki Çelik’e,
Şiirlerle SAYGI dağıtıyorum.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.