- 891 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşk Sakızı Mısın?
”Üf üf sıktın artık
Sabrımı taşırdın artık
Sakız gibi yapıştın da
Tadını kaçırdın artık”
Hepsi
Yıllardır ”sakız” kelimesi dilimizde dolaşır durur. ”Sakız denince aklınıza ne geliyor bilmem ama benim aklıma ilk gelen cakkıdı cakkıdı sesiyle , şişirilip ağızda patlatılmasıyla, bir insana bir anda hem zerafet verebilişi hem de bir anda kötü kadın muamelesi gördürüşüyle ağızda çiğnenen bir madde geliyor. Ağızda en uzun süre kalan madde sanırım sakızdır. Ağzımızda saatlerce bıkmadan usanmadan çiğneyebiliriz kendisini. ”Ağza sakız olmak” deyimi de buradan gelse gerek. Gerçekten de bu ”sakız” ne çok şeye sakız olmuş. Şarkılarda bile adı geçer olmuş bizim sakızın.
”Sakız” şarkılarda türkülerde kendini meşhur edekoysun biz gelelim asıl konuya. Bu günlerde ağzımıza sakız olan en önemli laflara. Bu laflardan bir tanesi olan ve benim üzerinde duracağım cümle ”SENİ SEVİYORUM”. Bir kelimenin dile sakız olmasını anlarım da bir cümle nasıl olur da kısa bir zamanda bu kadar sakız olur ağızlara anlamam. Zamanında Seni seviyorum dememiş midir Mecnun Leyla’sına. Ferhat sırf sevdiği için delmez mi dağları? Peki ne oldu da değişti bu durum. İnsanlar ne de kolay ”seni seviyorum” der oldular. Yoksa insanoğlu mu sevgi de boyut atladı ve hayal gücüme sığamaz kadar geliştirdi sevgi yönünü. Hayır… İnsanoğlu yine birbirini kandırmakta en kolay yolu seçti ve en derine aldı acı oklarının hedefini. Sevgi…Hatta bazen öyle güzel oynadılar ki bu cümlenin senaryosunu gerçekten farkını ayırt edemedik. Sonuç ise ortada ”Seni Seviyorum” kelimesi ”Manyak” kelimesinin kader arkadaşı olacak galiba. Manyak; ”aptal, çılgın, dengesiz, deli” anlamlarında bir seslenme sözü. iken şimdi ”hayal edilemez güçte” anlamında kullanıyor. Manyaktaki bu güzelliğe dönüşme sanırım ”seni seviyorum” da tam tersi olacak. Mesela ”seni seviyorum” diyen birine ”yaaaa sen kandırcak baska birini bulamadın mı?” falan diyeceğiz sanırım.
Tabi bunun yanında bir kesim de var ki bu zamana kadar söylediğim sözleri bana yutturan. Bu kesim zaten bu lafı gözleriyle söylerler ilk başta. Sözcükleri kullanmalarındaki sebepse karşı tarafa bunu daha da iyi hissettirmektir.
Size söyleyeceğim tek sözse siz siz olun önce dildeki sakızlara değil gözlerdeki sözcüklere bakın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.