- 711 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sanal Kaos
İnternetle 21. yüzyılın başlarında tanıştım. Başlarda bayağı çekici geliyordu, istediğin her türlü bilgiye kolayca ulaşabiliyordun ve kolayca arkadaş edinebiliyordun. Ama bunun bir götürüsü var ki yavaş yavaş gerçek dünyadan kopup sanala bürünüyorsun. Kendini sanal bir tanrı olarak görüyorsun ve inanılmaz bir kibir oluşturuyor kişiliğinde..
İnsanlar artık sanalda popüler olmak istiyor ve popüler olmak için her şeyi yapıyor. İnançsız bir kişiyse Tanrı’ya hakaret’le, Komunist ise emperyalizm ve Amerika karşıtlığıyla prim yapmaya çalışıyor ve işin garibi bunu da başarıyor. Ama sanaldan dışarı çıkıp bu kişilerin gerçek yaşamlarına bakarsak hepsi aslında bir kandırmaca oluyor. Mesela bu kişiler ebeveynlerine ben ateistim Tanrı yoktur ya da saçma sapan bir varlıktır diyemiyor, çünkü o kişi sanalda çok takıldığı ve nelerin prim yaptığını bildiğinden gerçeğe yansıtamıyor. Komunist takılan genç ise gerçek hayatta baba parası yemeye alışmış her türlü imkanı karşılanan lüks giyinen yokluğu bilmeyen hatta insanları sömürmeyi seven insanlardır genel olarak. Bu insanlar teknolojiyi takip eder ve asgari ücretle çalışıp karınlarını zor doyuran kimselerle alay ederler. Sanal da bordo klavyeciler adını verdiğiniz kimseler ise her zaman anti ve delikanlı bir duruş sergilerler. Çok oyun oynarlar, genellikle savaş oyunları ve gerçekte de savaş görmek isterler. Zıt görüşteki herkese diklenirler, ama sadece sanalda kalır bu. Bir sürü arkadaş eklerler ve popüler olmak için hileli programlar kullanırlar. Mesela bir paylaşım yaptığında fazla beğeni almak için beğeni sitelerine üye olurlar ve dakikada 400 beğeni alıp süperegolarını tatmin ederler..
Hiç bir yeteneği hiç bir vasfı olmaksızın kendilerini kusursuz ifade ederler. Dediğim gibi kibir hat safhadadır. Bizim neslimizde durum böyleyken gelecek nesillere acımaktan başka bir şey yapamıyorum. Çünkü internet amaç saptırıyor, göz boyuyor ve zamanla içine çekip kişiliğini bozuyor. Elbette herkes dediğim kriterlerde değil gündemi takip edip, bilgi alışverişi yapmak içinde kullanıyor bazı kesim. Ama maalesef ki azınlık derecesinde kalıyor bu insanlar..
Çok değişik propaganda siteleri açılıyor ve takipçi kazanıyor. Sıkıldım açıkçası bu burunları kalkık içi boş insanlardan. Benim gibi düşünenler muhakkak vardır. Sanalda hiç bir şekilde dürüstlük yok bir ton yalan var o kadar. Kanaatimce sanal bir kaos oluştu oluşmakta ve insanların bu kadar kendini kaybedip murid gibi internetin kölesi olması bir kıyamet alametidir..
Bütün erkekleri abazan, bütün kadınları ise yosma gösteren başka bir dünyadır internet. Ön yargılar asla silinemez, doğru ve yanlış asla ayırt edilemez. Velev ki sanalda bir şeyleri başarabilip kendini hint kumaşı mertebesine ulaştırmışsa, onun gözünde insan bile değilsinizdir.
Artık farkına varmak lazım bazı şeylerin. Sanaldan kahraman olunulmayacağını insanların beyinlerine sokmaları lazım. Dünya sanalla kurtarılmıyor, somut bir hareket lazım. Yoksa bir hiç uğruna ölmüş olacağız yıllarımızı heba edip..
Ama bitmeyecek hiç bir zaman bu düzen. Hep gerçekten yapmak yerine sanaldan yapacağız çoğu şeyi. Torunlarımıza da artık şöyle anlatırız "Zamanında 50 bin takipçim vardı, bir yorumum dakikada 500 beğeni alıyordu ve inanılmaz derecede güzel counter strike oynuyordum"
YORUMLAR
Valla benim yazıları sık sık 400-600 kişi okuyor görünüyor da, bu süper egoyu tatminimle alakalı değil; oğlumun sayfasında paylaşılınca yazım, onun hayranları oluşturuyor bu rakamı...yoksa onun sayfasına bakan elemanlar unutup da paylaşmadı mı 50 de 100 de kalıyor, mesela dünkü, bugünkü yazılarım gibi...:) :) Emperyalistlerden, ABD den nefret edenlerin komünist olduklarını düşünmeniz enteresan geldi, sanki "bunlardan nefret etmeyin ha, yoksa komünist olursunuz," der gibiydiniz, oysa bizler komünizmi de sevmeyen yurtsever Atatürkçüleriz... SAYGILAR
cointreau
Üstünüze neden alındınız bilmiyorum..