akvaryum yayınları(bandrollü korsan)
akvaryum yayınlarını duymuşsunuzdur..türk ve dünya klasiklerini en ucuz fiyata satan yayın evlerinden biri..şu günlerde bu yayın evinin "dede korkut hikayeleri" adlı klasiğini okumaktayım.ilk bir kaç sayfasında,kitabın korsan olduğunu sandım.çevirdim baktım arkasına,bandrol parlıyordu..lakin kitabın önsözü bile amatörceydi..çok sayıda yazım ve imla hatasına rastladım..aynı satırı iki kere yazdıkları oluyor..diyaloglarda konuşmayı yapan kişilerin isimleri bazı kalın yazılmış,bazı normal..öyle teknik hatalar yapılmış ki okuduğum hikayeyi yanlış anlamama bile sebep oluyor..yanlış yerlere koyulan virgüller cümlelere bambaşka anlamlar katmış..kitabın bir sayfası capcanlıyken bir sonraki solgun..hatta bazı yerler silik çıkmış da kurşun kalemle tamamlamışler.ah görseniz tamamlayann yazısı bi çirkin bi çirkin...ayrıca kitabı kalın tutma çabasında bulunulup gereksiz notlar alınmış..iddaya girerim,boş sayfalar hariç,kitapta tek bir kusursuz sayfa bulamazsınız!..ya eksik ya fazla bir harf,ya bir mürekkep lekesi,ya imla ya yazım hatası,ya da bir kuş pisliği...
öngörüyle yazdığımı sanmayın! bu çeşit çeşit hatalar yalnızca benim okuduğum kitapta yok.bu yayın evinin kitaplarını okumuş diğer fakir arkadaşlarıma da sordum,aynı fikirdeler..zaten 260 sayfalık bir kitabın 3,90’a satılmasından daha ne beklenebilr ki?..
not:yalnızca altı çizili yazılmış cümleler mübalağadır!