- 706 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KAHVE...
KAHVECİ ŞÜKRÜ...
Titrek gaz lambalarının duvara vurduğu elektrik kesintili saatlerdi karanlığın karaya boyandığı saatler.Kahvedeki insanlar sarılmış sigarasının sarısını siyah dumanlarla çekerlerken içlerine..Uzak köy yollarının unutulmaz uzun havalarına kaptırılmış tozlu yolların sessizliği hakimdi tüm kır başlarında…
Daha demincek yaparken kahveci Şükrü koyu kahvesini, kahveyi götürdü Hüseyin. Götürürken, ahşap kahverengi masanın ortasına şekeri az olan fincanı.
...
Az önce vuruldu camı delip geçen bir kurşun parçasıyla öldü kahveci Hüsnü ve çaycı Şükrü yaralıydı sol kolundan.Tükürdü bir yanda yatan Hüsnü’nün cesedinin yanına…
Bir daha tarandı köpüklü kahvesindeki camlar…Zaten her şey yerdeydi..Cam kırıkları ve ölü cesetler ( ceset demek zaten ölü demekti) yerlere döküldü her şey. Diz çökerken sandalyeler..Tüm sokaklar kahveye koştular ölenleri görmek için…
Rıza söyledi tek kalan canıyla etrafındakilere yanındakilerin nasıl öldüğünü…Onlar unuttu ben duydum yıllar sonra giderken taranmış olan kahvenin önünden.Halen kırktı kurşun sıkığı o camlar ve kanların izi kalmıştı o koyu tonundaki tahtalarda….
Rıza hala topaldı benim büyüyüp gittiğim o sokakta ve tek değişen şey uzamış olan beyaz sakalıydı. Tatilde yanından geçerken gördüm, kahvehanesinde öldürülmüş Şükrü’yü şükrederek beklediğini…
"boş durmamak dına rast gele yazı işte.."
YORUMLAR
DİLEK YILDIZI
yinde teşekkürler...en derinden...
rast gelemi?
hiç bir şey rast gele değildir...
içinizden gelmiş..
yüreğinize sağlık..
DİLEK YILDIZI
BAŞTA SENİN İÇİN SONRA KEMAL ABİ SONRA İLHAN ABİM İÇİN BU YAZIMI SÖZ AMA SÖZ DÜZENLEYECEĞİM...
SENİ GÖRMEK BANA GÜÇ VERİYOR BU YÜZDEN BENİ GÜÇSÜZ BIRAKMA EMİ..VE HEP YANIMDA OL EMİ....
SENİ SEVİYORUM HEMDE ÇOKKK HEMDE EN DERİNDEN...
SEN BENİM SEVGİLİ YAZARIMSIN BİLESİN....
DİLEK YILDIZI
sevgi saygı ve selamlarımla...
DİLEK YILDIZI
Tatilde yanından geçerken gördüm, kahvehanesinde öldürülmüş Şükrü’yü şükrederek beklediğini…
.
gülsem mi ağlasam mı bilemedim :)
DİLEK YILDIZI
Yeniden düzenleyeceğim bu yazımı, o zaman düşüncelerini alacağım senin...
"boş durmamak adına rast gele yazı..." değil, ama "eleştiri" olarak kaydedilmesidir herhalde rast gele.... madem ki, eleştiride kayıtlı, yapalım eleştiriyi... Gaz lambaları duvara vurmaz, ışkları duvara vurur. Cümle, "Titrek gaz lambası ışığının duvara vurduğu, karanlığın alacaya boyandığı elektrik kesintili saatlerdi." olmalıydı. Sonrasındaki iki nokta(..)nın anlamı ne, Türkçrde var mı öyle bir noktalama? Ya paragraf sonundaki üç nokta? Anlatılmak istenenin anlatıldığı bir yerde üç nokta niye, tek nokta yetmez mi? Ve tabii ki, iki cümle halinde yazılmış olması bu tek cümlenin.Niye? Madem ki kuruldu devrik cümle, onu tamamlayan ikinci cümleyi noktalı virgülle eklenmesi gerekmez mi? Ve şöyle devam etmeliydi: "Kahvedeki insanlar, sarılmış sigarasının sarısını siyah dumanlarla çekerlerken içlerine; uzak köy yollarının unutulmaz uzun havalarına kaptırılmış tozlu yolların sessizliği hakimdi tüm kır başlarında." OFF... DAHA İKİ CÜMLELİK BİR PARAGRAFTA ROMAN OLMAYA BAŞLADI BU "eleştiri"; VAZGEÇTİM... SELAM VE SAYGIYLA
İlhan Kemal
Kemnur
DİLEK YILDIZI
Bu kadar uzun yorumu sana yazdıracak kadar sevdirebilmişsem kendimi en mutlu insan benim şimdi.
Sen bana burada ( bir yıla yakın olan site üyeliğim süresince) bana başta okumayı sevdirensin.Bu yüzden senin tüm eleştirilerin beni mutlu eder.O yüzden kırılırmı darılırmı diye asla kafandan geçirme abim benim.
Belki böyle güzel eleştirilerle kendi eksiğimi görür düzeltirim ve belki daha da iyi yazmaya çalışır...
Abim sana ve İlhan abiye söz bu öyküyü ilk fırsatta, yeniden eklemeler yaparak düzenleyececeğim...Bu benim booynumun borcu oldu....
Çok ama çok teşekkür ederim.Bu yorumu hak etttiğim için kendimi şanslı hissediyorum.
En derin saygılarımla....
Rıza hala topaldı benim büyüyüp gittiğim o sokakta ve tek değişen şey uzamış olan beyaz sakalıydı. Tatilde yanından geçerken gördüm, kahvehanesinde öldürülmüş Şükrü’yü şükrederek beklediğini…
ÇOK GÜZEL VE ANLAMLI BİR PAYLAŞIM DİYOR İÇTENLİKLE KUTKUYORUM SENİ SENİ CAN OĞLUM SEVGİLERİMLE
DİLEK YILDIZI
Yorum yazan o güzel ellerinden öptüm...
Sonsuz sevgi ve saygılarımlasın her zaman...
DİLEK YILDIZI
yorum yazan güzel ellerinden öptüm
duanı eksik etme bu oğlundan....
her daim en derin sevgi ve saygılarımla...