Tekbiiiirr!!!
Yer Afganistan...
Taliban örgütü üyeleri bir köyün dışında topladıkları 12 kişiyi elleri bağlı vaziyette tek sıraya dizmişler.Eli silahlı olan biri kızgın ve hararetli bir konuşma yapıyor.Tercüme edildiğine göre kısaca söylediği şu.
"Sizler kafire yardım eden birer hainsiniz. Allah düşmanlarına yardım edenler cezalandırılmalıdır."
Boynunu bükmüş ve tek suçları Afgan yönetimi tarafından bulundukları yerde "Polis" olarak işe alınmak olan 12 çaresiz insan korkuyla beklerken birden bire ortalığı toza ve kana bulayan silah sesi ile birer birer yere yıkılıyorlar.
Arka planda yine Taliban oldukları belli olan diğerlerinin silah sesi eşliğinde yükselen çığlıkları;
Allaaaaahu Ekber! Allaaaahu Ekber!
..............
Yer Libya...
Kimine göre diktatör, kimine göre halk kahramanı devrik bir lider yakalanmış.Üzeri toz toprak ve kan içinde.Biri kafasına vuruyor, diğeri saçından çekiyor.Derken bir başkası silahla ateş etmeye başlıyor.
Yine aynı ses..
Allaaaahu Ekberrrr! Allaaahu Ekber!
.................
Yer Irak...
Yakaladıkları Amerikalı bir sivili bir sandalyeye oturtmuş yüzleri maskeli ve silahlı adamlar konuşma yapıyorlar.Arka planda arap alfabesiyle muhtemelen üzerinde Ayet olan bir afiş.Yüzü maskeli adam kameraya bakıp bir süre konuştuktan sonra yanında bulunan diğeri elinde bulunan bıçakla elleri bağlı adama arkadan yaklaşıp boğazını, kafasını gövdesinden ayırarak kesiyor.
Değişen bir yok...
Allaaaaahu Ekber! Allahu Ekberr!
.................
Yer Türkiye...
Üniversite öğrencisi oldukları anlaşılan iki grup birbiriyle çatışıyor.Gruplardan biri dağılırken diğer grup polise taşkınlık yapmaya varacak kadar ileri gidiyor ve sağı solu kırıp dökmeye başlıyor.Ellerinde Türk bayrakları...
Turkish versiyon ama cümle aynı.
Teekbiiiiirrr! Allaaaaahu Ekber! Tekbirrrrr! Allaaaaahu ekber!
................
Ezan okunurken duymaya alışık olduğumuz bu cümlenin anlamını bilmeyen yoktur sanırım.
Allah-u Ekber= Allah en büyüktür
Allah inancı olan herkes için bu tartışılmaz bir gerçektir.Milyonlarca müslüman açık bir itikat ile bu cümleye bağlılık ve sadakat hissi duyar.Kuranı Kerimde bir çok yerde geçer ve İslam aleminin dilinde olan en meşhur cümledir, diyebiliriz.
Bu cümleyi söyleyen,
Allah’ın birliğini, büyüklüğünü, merhametini, azametini, sabrını kısacası Esma-ul Husna diye bildiğimiz bütün sıfatlarını kabul etmiş ve ona boyun eğmiş demektir.
Ama bu cümleyi söyleyip, savunmasız insanları kurşuna dizen, kafasını kesen, linç eden ve bir kaç soytarıyla bir olup çete kavgasına girer gibi ağzına sakız eden güruhun, aynı telden çaldıklarını sanmıyorum.
Bir tayfa vardı bir zamanlar hatırlarsınız.Rozet Atatürkçüleri...Her türlü uyanıklığa, düzenbazlığa, çirkefliğe ve hatta alçaklığa kılıf uydurmak için "Atatürkçülük" kavramını kullanır ve amaçlarına ulaşırlardı.Şimdilerde sesleri pek yükselmiyor.
Bu tekbirci güruh da inanç sistemleri pek benzemese de mantalite olarak aynı taktiği uyguluyor gibiler.
..............
Kıyaslama gibi algılamayın sakın.Kavramsal boyutta çıkış noktasındaki benzerlikten bahsediyorum.
Nasıl ki, Atatürk ile sonradan empoze ettikleri "Atatürkçülük" kavramının birbiriyle yakından uzaktan ilgisi yoksa,
Allah ile bu bahsettiğim soytarı kalabalığın savunduğu "Allah’çılık" kavramının da birbiriyle ilgisi yoktur.
"Ama biz Allah için savaşıyoruz!"
Hadi len...
Ruhunda özünde psikopatlık ve canilik olmayan hiç kimse, yaptığı bu canice eylemlerde Allah’ı öne süremez.
Kurşuna dizilen o kadar adamı hem de köylerinin hemen dışında takır takır vururken, o silah seslerini duyan eşlerinin ve çocuklarının korkularını aklınıza getirdiniz mi?
O adamın kafasını keserken bunu reklam yapar gibi dünyaya seyrettirmenin, milyonlarca insanın Müslümanlardan nefret edeceğini düşündünüz mü?
Bir adamı linç ederek öldürmenin adalet neresinde?
Ve benim ahmak kardeşlerim. Kafayı çekip, esrarı çekip ondan sonrada Türkçülük Müslümancılık oynamayı kafa göz yarıp polise saldırmayı cihat mı sanıyorsunuz?
Böyle bir din yok..
Kafirle savaşırken kafirleşiyorsanız, zalimle savaşırken zalimleşiyorsanız ve öfke dediğiniz hissi yeri geldiğinde en acımasız bir şekilde ortaya koyuyorsanız.
Sizin o cümlenin ve sahibinin büyüklüğünden zerre kadar haberiniz yok demektir.
Türkiye’de belki de en fazla çekindiğim konuların başında bu gelmekte...
Yozlaşma...
Kavramları olduğu şekliyle değil, kendi menfaat ve tutkularımıza göre şekillendiren bir yapıya sahibiz.Sisteme uymak yerine, sistemi kendimize uydurmak sevdasından olsa gerek
arada bir sorup dururuz yanımızdaki insana
Ne olacak bu devletin hali?
Ya da,
Düzen bozuk kardeşim!
Düzen değil sen bozuksun be kardeşim? Anlamadın mı daha?
Hadi dolandırmayı, üç kağıdı, hırsızlığı, arsızlığı anladık...
Hadi namus diye kadını boğazlamaya, töre diye genç kızları gömmeye, para diye "her yol mübaha" alıştık...
Ama buna nasıl alışacağız?
Din adı altında bize giydirdikleri saçma sapan kuralları, baskıları, zorlamaları ve züppe kabadayılıkları toplumsal linç noktasına giderken, nasıl kabulleneceğiz?
Falan evde Alevi oturuyor... Taşlayın..
Tekbiiiirrr! Allaaahu ekberrr!
Filan yerde Ateist oturuyor...Kırın kafasını!
Tekbiirrr! Allaaaahu ekberrr!!!
Şu evde oturan kadın kötü yoldaymış...Ezin başını!
Tekbiiiirrr! Allllahu Ekberrrr!!!
...................
Şaka gibi geliyor değil mi?
Taliban dururken Mevlanayı kim ne yapsın?
Müslüm Gündüz dururken, Yunus’u kim hatırlasın?
Cesaret gösterisini, çakal sürüsü gibi olup savunmasız insanları yargılamadan ve hiç acımadan öldürmek sanan ve bunu Allah Rızası için yaptığını zanneden binlerce insan var..
Kimi beş vakit namaz kılıyor ha!
Kimi ezbere biliyor Kur’anı...
Kimi abdestsiz dolaşmaz...
Ama aşağılık psikopat biri çıkıp demişse eğer;
Allah Rızası için vurun kardeşlerim!!!
Tekbiiirrr...
Öfkeyi kusmak, içindeki o aşağılık hayvanın ipini salmak varken, sevgiyi merhameti, adaleti kim ne yapsın?
Birileri diyor ya hani...
Başkanlık sistemi hikaye, asıl niyet Padişah olmak...
Benim asıl korkum kadılar...O kadar çok ki...
Saygılar...
YORUMLAR
Ne yazık kiiii, bu vahşetler müslüman coğrafyasında sık sık aşina olduğumuz karelerdi; işin çok ama çok ilginç yani Öldüren de ölen de ALLAHÜ EKBER demesidir!
buna bin türlü anlam veremiyorum he valah... bilen varsa iki adım öne çıksın!
Ders verici ve şaşırtıcıydı "Aman Allahım bize neler oluyor?" müslüman olmak hep eziyet içinde ölmek midir?
Çıkar egemen bir dünyada sıyrılmak çok zordur, sanırım başa çıkan kendini -istemsiz de olsa - tanrı olarak görüyor! balık baştan kokmuşsa çabalamak nafile sanırım.
teşekkürler efendim, selamlıyorum
Deman Ronahi tarafından 6/1/2013 12:26:47 PM zamanında düzenlenmiştir.