- 476 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ihtiyar Pınarı
IHTİYAR PINARI
Ihtiyar (İhtiyar) Pınarı gürül gürül akıyor.Oluğu suyla doldu Ihtiyar Pınarı’nın.Havtı (havuz) dolu dolu.Şırıl şırıl akıyor.Suyun sesini dinlemek...Dinlemek suyun türküsünü...Şırıl şırıl...Gürül gürül... Cana şifadır. Adının “ihtiyar” olduğuna bakmayın bir güzel türkü söyleyişi var.Değme sanatçıya taş çıkarır.Neşesi yerine geldi.Şen şakrak... Öyle de bir suyu var ki buz gibi. İç içebildiğin kadar.Ne şişkinlik yapar ne de ufacık bir rahatsızlık verir.
Uzun zamandır havtı (havuzu) kuruydu.Suya hasretti Ihtiyar Pınarı. Şimdi vuslata erdi.Suya kavuştu.Havtı suyla doldu Ihtiyar Pınarı’nın.Neşesi yerine geldi.Şen şakrak oluşu bu yüzden...
Ali Uslu yaptırdı son onarımı.Ali Uslu’nun lakabı Tors Ali’dir.Asıl adının önüne geçmiştir lakabı.Efendim er lakabıyla anılır. Ali Uslu deyince biraz durup düşünürsünüz,ama Tors Ali dendiğinde hiç duraksamadan Ali Uslu’yu anımsarsınız.Çevre köylerde de böyle bilinir.
Ihtiyar Pınarı’nın önceki tadilatı, l961’de yapılmış.Kim yaptırmış?Banisi kim? Bilmiyordum.Asıl yaptıran yaşlı bir hanım imiş.Öğrendim. Uzun yıllar yorgun yolcuların yangın yüreğini serinletmiş Ihtiyar Pınarı.Havtından su içmiş ineği davarı,eşeği atı,kurdu kuşu cümle mahlukat...Her yudumda yaptırana minnet borcu dua etmişler kendi dillerince.
Bu ne güzel bir hayırdır.Kitabesi pek okunmuyor.Yaşlı hanımın ismi yok.Çeşmenin alnına “Sahibil Hayrat” ibaresi yazılmış.Bu ne tevazu.Pınarı yaptıran ismini yazdırmamış:”Hayır sahipleri” demiş.Ihtiyar Pınarı’nı tüm hayır sahiplerine adamış.Bu ne güzellik...
Ali Abi anlattı,çeşmeye neden Ihtiyar Pınarı denildiğini...Ihtiyarın kim olduğunu...Rivayete göre Ali Uslu’nun dip dedesi Ahmet, hayırsever bir zat-ı muhteremdir. Çok varlıklı ve tutumludur. Parasını çarçur etmez.Bu yüzden kirli çıkı olarak bilinir ve lakabı da “Kirli”dir.
Ahmet Pınarı’nı yaptırmıştır Ahmet Dede. Eşinin hayrına da Ihtiyar Pınarı’nı...”Ihtiyar”adlaşmış sıfatı, Ahmet Dedenin karısının yerini tutmaktadır. Ahmet Dedeye ”Kirli” demişler, ama O’nun hayır işlerinde ne kadar cömert olduğunun kanıtı bu iki çeşmedir.
Ahmet Pınarı kurudu,akmıyor.Bir hayırseverin ilgisini bekliyor.Ali Uslu gibi bir hayırsever el atarsa Ahmet Pınarı da suyuna kavuşur.Ruhu şad olur Ahmet Dedenin.
Ihtiyar Pınarı vuslata erdi.Darısı Ahmet Pınarının başına...
YORUMLAR
MERHABALAR ,
BİR TÜRKÜ VARDI ESKİDEN
PINARA VARDIMDA PINAR KURUYOR
KİME DERDİM YANSAM BİR TAŞ VURUYOR
PINAR PINAR PINAR O PINARLARI YAPANLAR YAPTIRANLAR ESKİDENMİŞ BEYEFENDİ İNSALLAH ORALARDA KİRLİ ÇIKI DEGİLDE PARASINI BEYHUDE ŞEYLERE HARCAYAN BİR HAYIR SAHİBİ ÇIKAR AHMET DEDEYSUYUNA KAVUŞTURUR UMARIM.
YAZIN ANLAMLI KOLAY GELSIN
SAYGILARIMLA