Dua
EY RABBİM
Rahmetini umarak, azabından korkarak kendimi sana teslim ettim. Yüzümü sana çevirdim. İşimi sana ısmarladım. Sırtımı sana dayadım. Bilmiyorum senden başka sığınak, bilmiyorum senden başka dayanak. İndirdiğin kitabına, gönderdiğin peygamberine iman ettim.
Lailaheillallah Muhammedenresulallah.
Lütufları gizli, rahmeti sonsuz Allah’ım.
Sensin adı anılmaya layık olan, İbadet edilmeye layık olan yalnız sensin. Sensin yardım isteyenlerin yardım edeni, sensin güç ve saltanat sahiplerinin en şefkatlisi, sensin Rabbim en cömert olan, Sensin eşi ve benzeri olmayan… Yegane varlık, her şeyin sahibi, idarecisi, hakimi sensin.. Sana itaat ettim karşılığını ancak sen verirsin, sen affedicisin, affetmeyi seversin isyanımı affedersin.
Ya Ekramel Ekramin Ya İlahel Alemin
Huzuruna sermayesiz geldim, çaresiz. Senin keremine ve cömertliğine sığınıyor, rahmet denizlerinden hissedar olmak istiyorum. Rabbim senden isteyen kullarının hürmetine, senden sabah ve akşam beni, eşimi, anne ve babamı, kardeşimi, eşimin kardeşlerini, eşimin anne ve babasını, senin yolunda selam verip aldığım dostlarımı ve arkadaşlarımı, komşularımı, milletimi ve ümmetimi ve doğudan batıya, kuzeyden güneye tüm insanlığı alemlere rahmet diye gönderdiğin peygamberim Muhammed aleyhis selamın hürmetine affetmeni ve kudretinle cehennem ateşinden korumanı dileniyor, istiyor, umut ediyorum. Affeyle bizleri Rabbim. Biz seni hakkıyla bilemediğimiz, sana hakkıyla kulluk edemediğimiz için affet bizleri.
Ey her şeye gücü yeten ve kullarına şah damarından daha yakın olan Allah’ım: Rabbim: İlahım… Sen Kavi’sin biz ise senin aciz kullarınız. Sadece seni bilip tanıyan bir kulun olarak kapına geldim.
Beni dışarıda bırakma. Ey idrakimin kıyılarında hala rububiyetinin izlerini görüp sezdiğim:
Ya Tevvab, Ya Erhamurrahimin
Kalplerimizi ihya buyur. Hatalarımızı ve kusurlarımızı bağışla.
Merhameti sonsuz Allah’ım.
Senin sevmediğin vadilerde dolaşmaktan bizi muhafaza et. Senin nezdinde malayaniyat sayılan ne kadar meşguliyet varsa bizi onlardan uzak tut. Ne şekilde arız olursa olsun bütün bulanık düşüncelerden ve kirli hayallerden zihnimizi ve kalbimizi koru. Göz açıp kapayıncaya kadar bizi nefsimizle baş başa bırakma Allah’ım. Dinin hakkı için bizi din yolunda korkaklık gösterenlerden etme. Dinine hizmet hususunda geride kalanlardan, ayağı sürçüp düşenlerden eyleme bizleri Allah’ım.
Bizi seni çok zikreden, Sana çok şükreden, Senden çok korkan, Sana çok itaat eden, ahu efgan edip dua dua yalvaran ve durmadan sana teveccüh eden insanlardan eyle bizleri Rabbim.
Ey duaları kabul eden Allah’ım.
Fayda vermeyen ilimden, Adın zikredilince ürpermeyen kalpten, doymayan nefisten, icabet edilmeyen duadan, dinlenilmeyen sözden, kararmış kalpten, afiyetinin değişmesinden, azabının ansızın bize çatmasından, gazabına sebep olacak şeylerden Sana sığındım. Rabbim Kur’anı gönüllerimize aç, gönüllerimizi Kur’ana aç…
Ey kalpleri istediği gibi evirip çeviren Allah’ım.
Her işimizde senin rızanı aramayı en birinci gaye bilmeye bizi eriştir. Senden işimizde, sözümüzde sebat, doğru yolunda azim istiyoruz. Nimetine şükretmeyi, sana güzelce ibadet etmeyi, sadık bir dil ve selim bir kalp istiyor, dileniyoruz. Bildiğin şeylerin şerrinden sana sığınıyor, bildiğin günahlarımızdan sana istiğfarda bulunuyoruz. Allah’ım bize merhamet etmeni ve senin sevgine bizi yaklaştıracak amellerinin sevgisini istiyoruz.
İlayı kelimatullah yolunda hizmet eden kardeşlerimizin şevk ve gayretlerini tehlikeye düşürecek, iptal ettirecek, ümitsizlik ve yeisten, tembellikten, fitneden, ordubozanlıktan, ihanetten, vefasızlıktan, ve diğer haller ve sözlerden Sana sığınırız Rabbim. Din düşmanlığını meslek edinenlerin birliklerini boz, planlarını , düzenlerini başlarına yık Allah’ım. Bizleri hidayete erdir, hidayete ermeye müsait olan kardeşlerimizi ve insanları da hidayetine erdir. Bizim bilmediğimiz ve anlayamadığımız türden hidayete eremeyecek olanları da Kahhar isminle kahreyle Ya Rabbim.
Allah’ım, Rabb’im, İlah’ım yegane sığınağım ve dayanağım Yalnız sensin…
Senden yoksun gönüllere, gözü yaşarmayan sinelere iman aşıla. Bu uğurda aşk-u şevk, dava şuuru, ihlas, samimiyet nasip et bizlere.
Rahmetini üzerimize sağanak sağanak yağdır Rabbim. Yardımını bizlerden eksik eyleme. Bizleri din gününde utandırma. Önce senin ve sonra peygamberimiz karşısında bizi aleme rezil rüsva etme Allah’ım.
Lanetli şeytanın bizim üstümüzden aleme gururlanmasından sana sığındık sana sığındık sana sığındık Rabbim.
YORUMLAR
Amin.. aminnn..... Bi-hürmetissalihin..
İhya ettin dossstt
Allah da seni ihya eylesin...
Gözlerim yaşarırken, Rabb'e teslim olmanın huzuru içerisinde, kulluğumuzu hatırlatan güzel dualarınla mest oldum.
Dua müminin silahıdır....
Her sabah evimden çıkarken silahımı kuşanır çıkarım evelallah..
Ve o silahlar beni korur her kötülükten..
Arabanın kontağına anahtarı yerleştirirken;
Yarabb.. bu arabanın çalışan her aksamı, dönen her çarkı seni zikretsin derim..
Ardından da ;
Lâ İlâhe illâ ente süphaneke inni küntü minezzalimin
Sen beni affet der, yola revan olurum
Allah razı olsun
Yaşam bir imtihan ve biz bu imtihanda sınıfta kaldık çoğu kez..
Dünya hayatı bir hiç. Oysa biz onu baştacı ettik..
Çırılçıplak kalınca eyvah diyeceğiz..
Son nefeste eyvah demiyenlerden eylesin Rabbim
bu duanın altında yüzlere "aminnn" nidası görnek isterdim.:(
selam dua ile