- 671 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bugün Bayram
Hz.İbrahim bir evlat istiyor Allah’tan,dua ediyor bir evlat ver sana kurban edeceğim diyor.İsmail’i veriyor Allah ona ve yıllar sonra bir vahiyle hatırlatılıyor İbrahim Peygambere adadığı adak.İbrahim oğlunu alıp kurban etmeye götürüyor.Ona,onu kurban edeceğini bunun Allah’ın emri olduğunu söylüyor.Biliyorum diyor Hz.İsmail,Allah emrediyorsa yap babacığım,inşaAllah beni sabredenlerden bulursun.Ancak bıçak kesmez oluyor,taşı kesen bıçak İsmail’e işlemiyor.Derken Cebrail a.s. beliriyor elinde bir koçla.Allah’ın,İsmail yerine kurban edilmek üzere bu koçu gönderdiğini söylüyor.Allahu ekber Allahu ekber(Allah büyüktür) diyor Hz.İbrahim,La ilahe illallahu(Allah’tan başka ilah yoktur) Allahu ekber diyor Cebrail a.s.,Allahu ekber velillahilhamd(hamd Allah içindir) diyor Hz.İsmail.Böyle ortaya çıkıyor bugünlerde bolca getirilmesi gereken tekbir.Bugün sabrın bayramı,çünkü ihtiyacı olup sabredene el uzatmak hat safhada.Bugün şükrün bayramı,çünkü O’na sunduğumuz nimeti kendisi veriyor Rabb’im gani gani.Bugün kurban,çünkü kurban olunacak kadar güzel Rabb’im.Bugün bayram,çünkü bir oğlu babasına bağışladı güzel Rabb’im.Sabredenlerden,şükredenlerden ve bağışlananlardan olmak dileğiyle,KURBAN BAYRAMIMIZ MÜBAREK OLSUN...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.