Bayram Üzerine
Bayram nedir?
Bayram; karnın tok, sırtın pek olmasıdır. Bayram; bacası tüten, başını sokacak bir yuvan olmasıdır. Bayram; bir dikili ağaca sahip olmaktır. Bayram; yüreğin ve beynin huzur bulmasıdır. Bayram; huzur, güven ve barış içinde yaşamaktır.
Bayram; kişi hak ve özgürlüklerini yaşayabilmektir. Bayram; haksızlık ve zulme uğramamaktır. Bayram; insana insan değeri vermek ve almaktır. Bayram; yaşama coşkusuna sahip olmaktır. Bayram; yaptığı her işi yaşam biçimi olarak benimsemektir.
Bayram; alın teri, göz nuru ve emeğe saygı duyulmasıdır. Bayram; bir işe yaradığını bilmektir. Bayram; saygı, sevgi, anlayış ve hoşgörüdür. Bayram; dostluk, dayanışma ve paylaşımdır. Bayram; anmak, aramak ve sormaktır.
Bayram; bir lokma aşın ve bir yudum suyun gırtlağından rahatça geçmesidir. Bayram; haramdan kaçmaktır. Bayram doğru bildiği yolda yiğitçe yürüyebilmektir. Bayram; inanmaktır.
Türkoloji Araştırması yayını olan bir eserimden konuyla ilgili kısa bir şiirimi yazıma eklemek istiyorum, izninizle:
İNANÇ BAYRAMI
Daha nice bayramlar gelip geçecek;
Tasa etme, tüm dertler bir gün bitecek.
Anlamayan sadece gülüp geçecek,
Eğlenecek, sevecek, yiyip içecek...
Bayram insanın ruhunda var olmalı;
Beyninde ve gönlünde anlam bulmalı;
Kalıcı dostluklara araç olmalı;
Bedbinlik ve hodkâmlık her an solmalı...
İnsan sevgisinin kaynağı Allah’tır;
Tüm yaratılanların sahibi Hak’tır.
Hayrın ve şerrin mihrakı hep Allah’tır;
Keder ve sevinç insana müstahaktır…
(Her Telden… adlı eserimden, 03.04.1998)
Bayramların ulusal birlik ve beraberliğimizin güçlenmesine; ulusal, manevi ve etik değerlerimizin yükselmesine; yurdumuzda kalıcı huzur, güven ve barış ortamının oluşumuna katkılar sağlamasını yürekten dilerim.
Yüreğinizin, yüzünüzün ve gözlerinizin hep gülmesi dileğiyle nice mutlu, esenlikli ve huzur dolu bayramlara…
25.10.2012
YORUMLAR
eyvallahhh.Nice bayramlara bayramınız kutlu olsunnn...degerli hocam.
saygılarımla..