- 490 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güle Bayram Günleri
GÜLE BAYRAM GÜNLERİ...
Muzaffer Sarısözen’in derlediği bir divan vardır.İç Anadolu’da söylenir.Kaynak kişi Genç Osman’dır.Bu divanı Ahmet Gazi Ayhan’dan dinleyeceksiniz.Nida Tüfekçi’nin yorumuna kulak vereceksiniz.Hilafsız söylüyorum: Kendinizden geçersiniz.Hele garipseniz.Yalınızsanız...
Divan iki dörtlük.Lafı uzatmadan divana bir göz atalım:
“Yar ile seyrana çıksam ben de bayram günleri
Ne ağlarsın deli gönül güle bayram günleri
Çok aradım bayram içre ol civanım yok benim
Boynumu büktüm de kaldım böyle bayram günleri
Ben sana gönül vereli ah ile ömrüm geçer
Bu dünya baki değildir her kişi konar göçer
Nazar kıldım dört yanıma âlem ne yiyip içer
Öksüz Ömer gam içinde kala bayram günleri”
Çok olduysa feleğin size oyunu kahretmez de ne edersiniz? Öksüz Ömer feleğin sillesini yemiş.Bayram gelmiş nesine...Gücü gönlüne yetiyor:”Ne ağlarsın deli gönül...Güle bayram günleri”diyor demesine de gel gönüle laf anlat!Boynu bükük,öylecene kalakalıyor.
Biz bu bayram köydeydik yine.Bayram namazını kıldıktan sonra kahvaltıya oturduk.Telefon çaldı.Arayan Mehmet Enişte(Temir):
”Abi nerdesiniz? Hadi gelin!” Kahvaltı ettiğimizi söyledik. “Zırrr!...” Yine telefon.Bu kez arayan Mehmet gardaş:”Hadi abi...Bir an önce kurbanımızı keselim.” diyor. İnsanları bekletmek olmaz. Kalktık. Alelacele hazırlandık.
Kurban Bayramı, biraz meşekkatlidir. Sıkıntılıdır. Elbet buna katlanacağız.Bir de hüzünlü tarafı vardır Kurban Bayramının. Hak için kurban...Evet de canlar kurban oluyor.Her taraf kan revan.İşte bu manzara beni dilhun ediyor.Giryan oluyorum.Yüce Tanrı bağışlasın eğer bir kusurum varsa...
Geldik Enişte Mehmet’in malikanesine.Kisli Harman’a hazırlanmış kurban kesim sahnesi.Diğer ortaklar Ali İhsan Enişte(Uslu) ve Nedim (Canyakar) da hazır ve nazır.İnek keseceğiz.Kasabımız Mehmet Enişte.Kurbanın ayaklarını bağladık.Güç bela yıkabildik.Tekbirlerle kestik kurbanı.Yüzülmesi,parçalanması,paylaşılması saatler aldı.Ben soğuk su getirdim.Hacer,Beyhan,Fatma,Hatice çok yoruldular...
Arzu kızım da bol bol fotoğraf çekti.Facebook’a koyacak.Bakabilirsiniz.
Oğulcuk’tan bayram manzaraları böyleydi.Daha kimselerle bayramlaşamadık.Hele şu kurban yorgunluğunu bir atalım.Bayramlaşmaya çıkacağız efendim.
Yazımızın ulaştığı tüm canların bayramını kutluyorum.Bayram sevinci içerisinde nice bayramlara!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.