Kurban Bayramınız Kutlu Olsun
Kurban Bayramınız Mübarek Olması Dileklerimle
O Halde, Rabbin için namaz kıl, kurban kes.
Kevser Süresi
Kurban bayramı paylaşma bayramadır. Allah’ın (S.A.V) bizim kestiğimiz kurbanlara ihtiyacı yoktur fakat onların vardır. Onlar mı kim? Kimsesizler, yoksullar...
Kurbanı kesmemizde ki amaç ise çok öncelere dayanıyor.
Allah’a oğlu olması için yalvaran İbrahim Peygamberimiz oğlu olduğu zaman Allah’a onu kurban edeceğini söylemesi üzerine yapılan bir sınav olarak karşımıza çıkmıştır. Kutsal Kitabımız Kur’an-ı Kerim’de kurban olayı şöyle anlatılmaktadır.
“İbrahim ‘Ey Rabbim, bana iyilerden (bir oğul) ihsan et’ dedi. Biz de kendisine yumuşak huylu bir oğul müjdeledik. Oğlu yanında koşacak çağa gelince, ‘Ey oğlum, ben seni rüyamda boğazladığımı görüyorum, bir düşün, ne dersin ?’ dedi. (İsmail) Babacığım, sana ne emrolunuyorsa yap. İnşallah beni sabredenlerden bulacaksın.’ dedi. Her ikisi de Allah’a teslim oldular (Allah’ın emrine boyun eğdiler). İbrahim, oğlunu şakağı üzerine yatırdı. Biz de ona şöyle seslendik: ‘Ey İbrahim, rüyana gerçekten sadakat gösterdin, şüphesiz ki bu apaçık bir imtihandı.’ Dedik ve ona (İsmail’e karşılık ) büyük bir kurbanlık fidye verdik. Kendisine sonradan gelenler için de iyi bir nam bıraktık. Selam olsun İbrahim’e. İşte biz iyilik yapanları böyle ödüllendiririz. Çünkü 0, bizim mümin kullarımızdandır.”
Kurban Bayramı maddi gücü yerinde olanlara farz edilmiştir. Toplum içinde maddi imkânsızlıklardan dolayı et ve et ürünlerini karşılayamayan insanların senede bir kez de olsa yiyebilmeleri için güzel bir fırsattır Kurban Bayramı. Başta Müslümanlığın görevlerinden biri olduğu için ve kesilen kurbanın yoksullara dağıtıldığı için yani paylaşıldığı için kurban kesen kişi sevabını Allah katında almaktadır. Aslında Kurban Bayramı toplumsal yardımlaşmaya, paylaşmaya çağırıdır.
Son sözlerim olarak sizlere ilk Kurban Bayramını da söylemek istiyorum.
624 Yılında Medine’de, Hz. Muhammed’in cemaate kıldırdığı ilk Kurban Bayramı namazının ardından vermiş olduğu hutbede kurban kesmenin farzlarını bahsetmesi ve Allah’a adanarak kesilecek kurbanın kazandıracağı sevapları açıklaması ile kutlanmıştır ve bu tarihten sonra da bu gelenek bayram şeklinde devam etmiştir.
Hz. Muhammed ilk Kurban Bayramında 2 tane kurban kesmiştir. Bunların dualarını ise şu şekilde yapmıştır.
“Allah’ım! Bu senin birliğine ve senden bana gelenlere şehâdet eden bütün ümmetim namınadır.”
Diğerini ise;
“Allah’ım! Bu da, Muhammed ve Muhammed’in ev halkı içindir.”
Kurban Bayramınız Mübarek Olsun.
Gökhan S.
24.10.2012
04:25