Nereye Gidiyoruz ? 2
Hazır bayram arefesinde , başlığa da aldanıp bir yerlere yolculuk yapacağımızı falan sanmayın sakın ha ! Uzun süredir kafamı kurcalayan , bu güzel günlerde eskiye özlemimle depreşen düşünceleri paylaşmak istedim.
Eskiden günümüze gelirken , değişimleri , gelişimleri ele alalım isterim.
Her şeyden önce , son 10-15 sene içerisinde teknoloji muazzam derecede gelişti. Örneğin internet bu denli yaygın değildi , dokunatik telefonlar , iphone vs. Dünya bir değişim içerisinde , kötü sinyaller de zaten burdan kaynaklanıyor. Şunun farkına varmalıyız. Belki amiyane bir tabir olacak ama yılanlar eski derisini yenisi daha faydalı olacağından ve eskisinin işlevini yitirmesinden dolayı değiştirirler. Türk toplumuna ( özellikle yeni yetişen genç nesil)
baktığımızda bu değişim sancıların yanında bir çok parçalanmaları sarsıntıları da malesef beraberinde getiriyor. Peki nedir bu parçalanmalar , kırılmalar , sarsıntılar ?
* En dikkat çekicilerinden birisi düzey ve seviye meselesi. Sözüm ona önceleri her yaşın bir düzeyi ve yüksek veya daha alt yaş gruplarına karşı duruşlarını içeren toplumsal yazılı olmayan kurallarımız vardı. Şu an yok olmasa bile büyük bir çoğunlukla kaybolmak üzere bu. Nasıl mı ? adam babasına moruk diyor , otobüsteki amcaya ,teyzeye hakaret içeren şeyler söylüyor. Çocuklar biz bu değiliz. Yapmayın ! Avrupa kültüründe ahlak kavramı bizimki gibi değil özenmeyin. Alın , teknolojisini , ilerlemelerini entegre edin kendinize. Fakat onlara benzemeye çalışmayın , popülerite uğruna çevrenizdekilerle bu şekilde aşağılık bir tutumla geçinmeyin.
* Yozlaşmış , dilimiz , dinimiz , atamız , yurdumuz , milletimiz. Adı TÜRK , yaşam tarzıyla bir ingilizden bir almandan farkı olmayan bir hale geldik..
Üzülmemek elde değil.. bizler OSMANLI ecdadın torunlarıyız.. Dünyanın bizden birşeyler görmesi bizi taklit etmesi gerekirken bakın ne haldeyiz. Onların istediği gibiyiz..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.