- 402 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kurban
Kurban
“Sezar’ın hakkı Sezar’a Tanrı’nın hakkı Tanrı’ya”
Hatice’ye değil, neticeye bakmak gerek! Bazen alt düzey muhabbetler üst düzey hakikatleri anlatmak için kullanılır!
Mesih, kuranda çok geçer. İsa da İsa Mesih olarak geçer. İsa’yı “Mesih, kurtarıcı” olarak gören İsrail oğullarından bir grup; Roma’ya karşı İsa önderliğinde baş kaldırmak ister, vergi vermek de istememektedirler. İsa halkın güçlü Roma karşısında kırılacağını bildiğinden isyancılara katılmaz! Bu konuda fikrini soranlara elinde Sezar’ın resmi bulunan parayı göstererek; “Sezar’ın hakkı Sezar’a Tanrı’nın hakkı Tanrı’ya” der.
Kurban bayramlarında masum hayvanlar, insanların ihtiyacına kurban edilir! Bu kurban şekli en masum olanıdır çünkü zaten hayvanları insanların ihtiyacı için kesmek normal bir şey! Belki de insanların birbirini kurban etmemesi için böyle icap etti…
Günümüzde insanlar başkalarının davasına kurban ediliyor! Aciz, ihtiyaç içinde kıvranan toplumlar; cebine para, eline silah verilerek egemenlerce belirlenen hedeflere yönlendiriliyor! Egemen olanlar, kendi kutsal ya da sömürgeci davalarında zavallıları “Kurban” ediyorlar! Filistin, Afganistan, Bosna’da yaşandı; son zamanlarda “Arap baharı” olarak yaşanıyor! Filistin’de güçlü bir orduya taş atan çocuklar “Kurban” değil mi? Avrupa’nın göbeğinde “Din devleti” kurmak uğruna kimler, kimleri kurban etti? Afganistan’da Ruslara karşı savaşan isyancılar sonuçta kimin için savaşmış oldu? “Arap baharı” kime yarayacak; kimler, ne için ayaklandı? “Kurban” olarak meydana sürülenler neye hizmet ediyor? Bu sorulara cevap vermeyeceğim, gerek yok!
Son tahlilde; Hatice’ye bakmayalım, neticeye bakalım; Sezar’ın hakkını da Sezar’a verelim.
"Kurban" konusunda genel olarak kurban edilen her neyse onda suç unsuru aranmaz! Eskilerin "İlah"lara sunduğu kurban ritüeli devam ediyor. İlah değişebilir, kurban türü de değişebilir; ritüel devam eder!
"Kurban" güçsüze müdahaledir. Güçlü olan, insan türü olduğundan alt formdaki hayvanlar, hatta alt fomdaki insanlar bile (farklı toplumlarda, farklı şeklide) kurban edilir. Genel bakışla böyle işler! Denge "Sırat" gibidir. Kurban ile kurbancı güce göre el değişir! Yani kurban etmek için önce kurban edecek güçte olmak gerek!
"Kurban" evrensel enerjisi için kullanılır. Kurbana her şey konu olabilir, insan, hayvan, para, mal, ilke, sanatsal üretimler, din, inanç; her şey...
Hayvanlar alt formda oldukları için insanların emrine kurban edilir. (Adem’e secde).
İnsanlar arasında da benzer bir durum vardır. Alt sınıfta olanlar kurban edilir, üst sınıftakilere. Anneler hani çocuklarına der ya "Kurban olduğum" çocuğunu kendinden üstte tuttuğunun söze yansımasıdır bu. Üst bilinç alt bilince tesir eder. Güçlüler, güçsüzleri kurban eder.
Döngü var; kurban eden seçtiği kurbanlığı haksız kurban ederse, kendisi bir sonraki devranın kurbanıdır! Bu nesilleri etkiler! Bu boyutta insan kurban eden konumunda.
Bayramınız kutlu olsun.
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Her seye ragmen,ilahi emrin Bayramini kutluyorum..
Bayramlarimiz olmasini dilerim..Cok net ve acik beyan etmis yaziniz,cok tesekkur ederim ,
Ahmet bey kardesim,yureginize selam..
MERAL TICE tarafından 10/24/2012 9:48:35 AM zamanında düzenlenmiştir.