YALNIZLIK FARKINDALIKTIR ASLINDA!
YALNIZLIK FARKINDALIKTIR ASLINDA!
Duygu ve beklentilerimizdendir, hayatın akışına direnip, her defasında yara almamız. Beklentilerdir bizi hem bu kadar dirençli hem de zayıf kılan. Çünkü hepimiz yalnızızdır aslında kendi içimizde ve bu yalnızlıktır, duygularımızla beslediğimiz beklentilerimizi çaresiz kılan. Yalnızlığın bir tedavisi yoktur ya da çözümü. Zira o hayatımıza neyi katarsak katalım, değişmez. En çok ta bunu sevdiklerimizi ya da sahip olduklarımızı kaybettiğimizde anlamışızdır. Zira onlar gittiğinde hissettiğimiz o büyük boşluk, tam da doldu derken; kocaman ve yalnız orada durmaktadır ve bir yere gitmez.’’ Hata yapmışım’’ ya da ‘’ anlayamamışım’’ dediğiniz anda da, sizi ilk karşılayan o’dur. Her iki cebinizden birinde mutlaka o çıkacaktır.
Yalnızlık teklik hali değildir; zira ‘Tek’lik halinde olma, bilinç itibariyle bütünlüktür. O zaman yalnızlık bu bütünlükten kopma hali midir? Nedir bizi bütün kılan ya da bütünlüğümüzün Tek’lik hali? Hayatımıza baktığımızda, yaşadıklarımız, çevremizdeki insanlar, onca iletişimimiz, bazen şaka gibi gelen bazen sebep sonuç ilişkisiyle anlamlandırmaya çalıştığımız her şey ve de herkes; bir atomdan kopmuş elektron parçaları gibi çarpışıp durmaktadır sanki. Bu her bir dokunuş, bambaşka bir oluşuma sebep olurken, hayatımız değişimin enerji döngüsünde eğrilip, kıvrılmakta, uzayıp kısalarak şekil değiştirmektedir aslında. Yalnızlık evrilmenin, değişim hali midir?
Değişim, direndikçe acı verirken insana, korkular da büyür içimizde; yalnızlığı besler, çoğalır, kaçar tozlar gözümüze. Kimi korkularımızla, kimi hayallerimizle beslerken biz yalnızlığı; Yalnızlık ‘Korkma’ hali midir?
Büyüyüp, gelişirken bizler ve de evler, arabalar, fabrikalar; gitgide daha dar geliyorsa bize, etrafımızda ki kalabalıklar artsa da, artsa da sesler, içinde ki o ses susmuyorsa; Yalnızlık ‘Duymama’ hali midir insanın? Yalnızlık; İnsanın kendini kalabalıkta arayan, narsist hali midir?
Bunca soru içinde, bir sorunsa eğer yalnızlık; İnsanın ‘Soru’ hali midir?
Cevabı herkesin kendi içinde olan, inanç ve değerlerine göre değişen; ama herkesin ortak’’ hali’’ olan bu hal, aslında bir ‘’OLMA’’ halidir. Parçayken bütüne yaptığımız anlık dokunuşların, sarsıcı duygusudur yalnızlık.
Yalnızlığın bir tedavisi yoktur ya da çözümü. Zira o hayatımıza neyi katarsak katalım, değişmez. Sadece bilincinde olmak, neden olduğunu ve bizi nereye götürdüğünü görmek gerekir.
Çünkü yalnızlık; İnsan olmanın ‘’ FARKINDALIK’’ halidir..!
E.ATLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.