- 720 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SUNAK
Her gün aynı şeyleri yapmayalım diye günübirlik Didim Altınkum plajına gittik. Kumunda altın arayacaktım, görünce hayal kırıklığına uğradım.Didim’in insanı dirilten köpük köpük kocaman dalgaları olan bir denizi ve sürekli karadan esen rüzgarı vardı.Dalgalarla gün boyu mütamadiyen koşturup yorulduk.
Dönüş yolunda harabelere uğradık.Dağa sırtını verip tepeden ovayı seyreden, sapasağlam ve modern bir yerleşim yeri.Asırlar önce çömleği icat edip altyapı olarak kanalizasyon sistemi,yolları ve arnavut kaldırımları dahi yapmışlar.
Kiliseler,arenalar,sunaklar,toplantı salonu,hamam,zindan gezeyim derken,yorulduğumu hissedip bir taşın üzerine oturdum, diğerleri fotoğraf çekiyorlardı.gitme vakti gelmiş olmalı ki biri beni çekiştirerek uyandırdı.Daha uykusersemi ayılmadan,karanlık bir kapıdan içeri kendimizi dar attık.Önümden koşarak gideni tanıyacak gibi oldum...Ama o değildi.
Dar bir dehlize girdik iki büklüm o önde ben arkada ilerlerken,kanter içinde kalmıştım korkudan hiç bir şey düşünemiyor ve soramıyordum .Rutubet ve küf kokusu genzimi yakıyordu.El yordamıyla ilerlerken dehliz bitti.Duvarları yıpranmış,sular sızan büyük bir mahzene girdik,ikimizde derin bir nefes alarak yere çöktük dizlerimizde derman kalmamıştı.Adamla tam göz göze geldik birşeyler anlatacaktı ki; mahzenin tahta kapısı büyük bir gürültüyle açıldı.Üzerimize elleri zincirli,iri yarı iki çam yarması adam üşüştü.
Zincire bağlandığımı hatırlıyorum.Başımın zonklamasına uyandığımda,ılık ılık kan sızıyordu ,ayrıca anlımda zehir gibi acı vardı.Gözlerim fal taşı gibi açıldı,yanımdaki adam sunakta hareketsiz kan içinde yatıyordu.Bağıramıyor ,kımıldayamıyordum.Ben ne yapmıştım bu insanlara,suçum neydi? Aman Allahım ben nerdeydim ,kimse yokmuydu beni kurtaracak,ailem nerdeydi ?
Birden inen kılıcın rüzgarı keserken çıkardığı uğultusu, güneşten parlayan şavkı gözlerimi kamaştırdı,çığlık çığlık figanım gökkubbede yırtıldı...
Kapkara sıcak kadifenin üzerinde ne korkum kalmıştı,nede kan revan dehşet içindeki görüntüler. Huzur içindeydim,o yumuşaklığın içinde babamın sesini
duydum.Tanrım ona birşey yapacaklar diye çok korktum.Gözlerimi usulca açtığımda babamın yumuşacık kucağındaydım....
hulyA