- 681 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YÜZDE BEŞLİK
YÜZDE BEŞLİK KESİM
Sabah uyandığında,dilinde “Hayat Bayram Olsa” şarkısı vardı.Beğenmedi o şarkıyı.. Sonra birden aklına”Bir sabah bakacaksın bir tanem ben yokum..”Allah..Allah..ne alaka ya ..ben hiçbir yere gitmiyorum diye düşünürken…aklına ülkesinin yüzde beşlik zengin ve mutsuz insanlara geldi…Çok yalnız onlar çok.yüzde beş nerede..yüzde doksan beş nerede zavallılar diye kendi kendine söylendi…
Aklına parlak bir fikir geldi…fikrine de bir kahkaha attı..”Bu günden itibaren ben de yüzde beşliklerdenim.” Çok eğleneceğim çok…Hemen duşa girdi..saçların bolca jöle sürerek kıvırcık yaptı…biraz makyaj,geçen hafta aldığı pudra pembesi elbisesini giydi,yüksek topuklu ayakkabı,her şey tamam.. İzlemeyi çok istediği üç film vardı Dedemin insanları ,başlangıç,Kasımda Aşk Başkadır..Eh..yüzde beşlik olduğuma göre ben bu gün bunları izlerim,herkes yapsın işini öyle değil mi?Ben yüzde beşiliğim nasıl olsa…Diye düşündü
Oturma odasında ev halkını uyandırmadan yavaş sesle Başlangıç filmini izlemeye başladı… yarısına geldiğinde uyanan eşinin sesi”Gülom..gülom..gel ayaklarıma masaj yap” “.yüzde beşlik kesim ayak masajı yapacak.. olacak şey değil..yok ..olmaz böyle masaj falan yok.. en iyisi sesini çıkarmamak…
- Oğlum annen nerede?
-Bilmiyorum baba..en son makyaj yaparken gördüm ..
-Hay Allah sabah sabah nereye gitti bu kadın..Hem telefonunu da yanına almamış…filimin bitimine yakın..oturma odasında olduğu ,gizli saklı filim seyrettiği ortaya çıktı…yüzde beşliğin..
-Ne bu halin, senin sabah sabah….
-Halim gayet güzel,ben artık ülkemin yüzde beşlik kesimi gibi davranacağım,yok öyle bulaşık,çamaşır,ütü,herkes baksın kendine…
-Allahım sen akıl ver bu kadına…
--Tabi.. ülkemin yüzde beşliğini anlamak zor..akılsız sence onlar değil mi?
Abisi kahvaltıya geldi onlara onu sabah sabah öyle görünce..
-Ne bu halin düğüne mi gideceksin ?.
-Düğüne falan gitmiyorum,Ben artık ülkemin yüzde beşlik kesimindenim.
-Ya abi.. senin kardeş tutturdu sabahtan beri..ben ülkemin yüzde beşlik kesimindeyim diye…takma kafana zararsız abi zararsız..çatlak;ama hiç zarar verdiği görülmemiştir…
-Çatlak olmakta bir şeydir hayatım..en azından çatlak olmayı başarmışım…
-E.. söyle bakalım yüzde beşlikler nasıl yaşıyor anlat ta bizde öğrenelim..
-En son onlardan birini televizyonda gördüm…kocaman bir salata tabağı vardı önünde…gerisini bende bilmiyorum.bu gün google teyzeye soracağım…Abi siz var ya siz..ülkemin yüzde doksanbeşine bile giremezsiniz… çok banalsiniz çok…kanlı kanlı et yiyorsunuz…Yüzde beşlik kesim,organik biber domates,patlıcan yiyor..plates yapıyor,reikiki,yoğa,ha bir de ossa var..sen bunların hiç birini bilmiyorsun değil mi abi? Yazık yazık ülkemin yüzde beşlik kesimi dışında kalanlara yazık…acıyorum onlara
-Yok kızım yok…sen bugün kafayı yemişsin..Hadi kaçtım yüzde beşlik..
Kadının ülkenin yüzde beşlik ,kesimden kendisini ilan ettiği dalga dalga eşe dosta arkadaşa yayıldı…herkes kendinin ülkesinin kaçıncı diliminde olduğunu sorgulamaya başladı…Tabi ki bütün bunlar kahkahalar için de devam etti… Kendini yüzde doksan dokuzun içinde göremeyenler bile vardı…Kimileri sadece Hiçtiler…
YORUMLAR
Bana sorarsanız % 0.5 bile girmek istemem...
Sevdiklerimden uzak olacaksam...
sareyaprak
evet efendim kimileri sadece hiçtiler benim gibi olanlar hiç sınıfına girenler olsa gerek bunu bir tarafa koydum insan denen yaratık zaten zaten hiç değilmi o yüzde beşin içine girenlerin mezarıyla beninim mezarımın toprağı ayrımıdır nedir saygılarımla selamlar eğer bir hiçin selamı kabul görürse
sareyaprak
Sınıflara ayırdıklarını söyleyenler zaten kendilerini bir sınıfa dahil etme gıbı kaygıları olanlardır..Tum kainatın onun yüzü suyu hürmetine yaratıldıgını ve o eşsiz resulun ümmeti olarak bizlere bu asalak yaftalara muhatab kabul edip çenemizi yormamıza değmez diye düşünüğyorum.....Efendimiz bir çobandı..Ve bir iki hurma ile günlerce aç duruyordu...Amacını sebebini irdelemeye hacet yok...Aynen şöyle denmişti kendisine..Ey habibim sen iste ardın sıra gezen som altından dağ yapayım..Efendimiz ben ümmetimi isterim demişti..Bugün aynı ümmetin bir bireyinden ayrımcı senci benci tavırları muhatab kabul ettiğini ve bunun için düşünerek latife ilede olsa yazdığını görmek şaşırttı beni...Üstelik o ve onlarıon zaten istediği buydu ..Huzur dilerim.
sareyaprak
Sen tam yüzde beşliksin bende çatlaklaklık yüzdeliği varsa ben ondayım her halde güzeldi
sana göre biryazı
tebrikler arkadaşım
sareyaprak
Keşke şu maddi ve manevi insan ayrımları olmasa, herkes eşit yaşayabilse. Herkes aynı haklardan faydalanabilse ne kadar güzel olurdu hayat ama değil malesef. Bazen özendiğimiz, imrenerek baktığımız kişinin hayatı öğle acılarla doludur ki biz onları göremeyiz. Bazende imrenmeye hakkımız vardır kimbilir. Kapısı kapalı, perdeleri çekili her evin ardında neler yaşandığını bilemeyiz. Çokta görünüşe aldanmamak lazım.
Yüreğinize, emeğinize sağlık. Düşündürdü yazınız. Sevgilerimle...
sareyaprak
Değerli yorumun için çok teşekkür ederim..iyi bayramlar...
Tek yoldaşınız size küsmüşçesine uzaklaşır gider, ya da bir köşeye çekilir, uzak dururmuş… Yazı bir gün çıkageldi. Ses perdeleriyle, yüzdeki anlatım, yürekteki çarpıntıyla. Bedenin kımıldanışları, kıpırdayışları ve gözlerin diliyle.