HZ. HALİD BİN ZEYD EBU EL ENSARİ
Bizler onu kısaca Eyüp Sultan olarak bilir ve tanırız.Rab’bimin izniyle her cuma onun mübarek türbesine varmak bana adeta farz oldu,cuma günlerini iple çeker oldum,önceleri yayan gidiyordum yokuş inerek,kırk , kırk beş dakika sonra ulaşıyordum ,dönüştede yine aynı yokuşu çıkıyordum,bir gün kız kardeşim,mübarek zatın adıını taşıdığı istanbul’un en güzel ilçelerinden Eyüp ’te ikamet eden bir arkadaşı ile geldi,sohbet’imizde her gün Eyüp’e ,Esbaş isimli servislerin yolcu götürdüğünü söyledi,yine bir cuma yokuşa yaklaşmıştım ki,Esbaş yolun bir kenarında sanki beni bekliyordu nereye gidiyorsunuz diye sordum Eyüp’e dediklerinde hemen bindim o gün bugündür Esbaş ile gidip geliyorum çok kalabalık itiş kakış olsa da kısa mesafede inenler olunca biraz rahatlıyorum.
Ne güzel bir duygudur ki sevgili peygamberimizin şerefine erişmiş bahtiyar ve sahabenin büyüklerinden olan bu zatı ziyaret edip manevi ikliminden,ışığından ve hayrından nasiplenmeyi Allah’ü zül’celal bana nasip etti ve adeta görev bildim.Daha kapısına gelmeden o manevi ışığa gark oldum,sevinç ile türbeye koşar adımlar ile giderek,yine rabbimin izni ile dualarımı yapıyorum,şu an bakımda olan türbe ışıksız gibi görünsede manevi iklimde dualarımda o ışığı alıyorum hamdolsun.Yaşlı genç,çoluk çocuk tüm insanlar burada dualarda,zikirlerde,namazlarda ve ikramlarda.
Tüm Türkiye’nin ve dünyanın bir çok ülkesinden binlerce kişi Eyüp Sultan Hazretlerini ziyaret için geliyor ve burada edilen dualar karşılıksız kalmıyor.
Eyüp Sultan Hazretleri ( Ne zaman efendimizin arkasında namaza durdumsa,onun namazdan sonra şu duayı yaptığını işittim
Allah’ım Bütün hata ve günahlarımı affet
Allah’ım Beni yükselt,eksikliklerimi gider beni güzel amellere ve güzel ahlaka eriştir
Onların güzel olanlarına rehberlik edip,kötü olanlarından koruyacak olan sen’sin
(Cenab’ı hak hepimizi sevgili peygamberimizi yedi ay evinde misafir eden EyüpSultan ,asıl ismiyle HZ. HALİD BİN ZEYD EBU EL ENSARİ (Hazretlerinin şefaatına nail eylesin) inşallah Aminecmain. Esma Dinçer
YORUMLAR
Orada aldığınız manevi hazzı ne güzel yazmışsınız. İstanbul'da böyle ziyaret edilecek ne güzel yerler var, mesela Yuşa Baba da çok değişik duygulara gark ediyor insanı, gördünüz mü bilmem, ama çok huzur verici bir yer de Beykoz'da.. Esbaş, Viaport ile Eyüp arasında ücretsiz yolcu taşıyan bir minibüs firması sanırım değil mi, Eyüp Belediyesi çalıştırıyor diye duymuştum, ben de Gaziosmanpaşa' dayım, işim orda, ama yoğun trafik ve kalabalık araçlar mahvediyor insanı, dolaşmaya hiç gelmiyor. Arabamla olsa da trafiğin yoğunluğu ve park sorunu nedeniyle gezmek bile istemiyorum, Oysa istanbulun her tarafı tarih, her tarafı gezilecek görülecek yerler, ama ne çare. Siz yine de ne güzel anlatmşsınız, çıkıp gezesim geldi gerçekten. Selam ve sevgi ve saygılarımla.
ne zaman Eyüp sultan hz. türbesine gitsem manevi ışığından feyiz alıyorum diyorsunuz.ne mutlu size.Rabbim onların şefaatına bizleri de erdirsin,kutluyorum sizi,saygılar.
orha şentürk tarafından 2/29/2016 9:13:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
sertuğ
Değerli arkadaşım yezınızı severek okudum.Kalemiziz ve yüreğiniz dert görmesin.Dualarınız kabul olsun.Benim içinde dua ederseniz sevinirim.Ne güzel bir duygudur manevi huzurda bulunma.Gelen Kurban Bayramınızı candan kutlar hayırlı bayramlar dilerim.Sağlık ,selam ve sevgilerimle.