- 932 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE VE BABALIK HAKKI
“ Sakın anne ve babanız için, ölseler de kurtulsak demeyin, hatta onlara öf bile demeyin, dualar edip sevaplarınızı onlara hediye edin “.
Baba denince aile reisi gelir aklımıza. Aile olmanın ve aile geçindirmenin, bütün yükünü omuzlarına almış, aile bireylerinin hayatlarını idame ettirmesi için, elinden geleni yapmaya çalışan bir profil. Baba olmak sadece çalışarak aile bireylerine bakmak değil, çoluk çocuğuna güzel bir gelecek hazırlamak, onlara iyiyi ve doğruyu öğreterek topluma faydalı bireyler olabilmeleri için yol göstermektir. Baba, kişiliği, karakteri ve duruşuyla örnek olmalıdır. İyi bir baba iyi bir anneden, iyi bir annede iyi bir baba olmanın sürekliliğine bağlıdır.
Annelik hakkı olduğu gibi babalık hakkı da vardır. Bir anne ve babanın çocuğuna verebileceği ve öğretebileceği en güzel şey, imanının farkına varması ve dini bilincidir.
Anne ve baba yaşlı ise onlara merhamet etmek, tedavilerini ettirmek, güzel sözler söyleyip gönüllerini hoş tutmak gerekir. Her fırsat buldukça onları sevdiğinizi belli etmek, sevinçlerine ortak olmak, güldükleri şeylere beraber gülmek, ağladıklarına ağlamak, üzüntülerini paylaşmak da öyledir. Anne ve baba kendi ihtiyaçlarını karşılayamıyor ise para ve mal yardımı yapmak, yemeği beraber yemek, onları incitmeden cefalarına ve nazlarına katlanmak, sık bir şekilde ziyaret etmek, evlerini temizlemek ve onarmak da büyük bir vefa borcudur.
Eğer anne veya baba ölmüş ise, kabirlerine hayır dualarıyla gitmek, sık bir şekilde ziyaret etmek, kabirlerini onarmak ve temizlemek bir evladın asli görevi olmasından ziyade sevapların da en güzelidir.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.