- 858 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE OLMAK
“ Bir annenin gözyaşını silmek, cennet kapısını aralamak gibidir “.
Anne ve baba olmak kolay değildir. Hiçbir anne ve baba evladını, canından kopmuş bir parçasını atamaz. Kim kendi canından olana kıymak ister ki, bunu yapacak olan ancak bir katil olabilir.
Beni etkileyen en güzel cümlelerden biri de “cennet annelerin ayaklarının altında” olmasıdır. Ne kadar da büyük bir şeref, ne kadar da büyük bir lütuftur bu, ama biz farkında değiliz. Bizi doğuran ve dünyaya getiren bir varlığa bahşedilen ihsan. Bizleri aylarca karnında taşıyan, emek veren, süt veren yemek veren, kol kanat geren, gece uyanışlarında ninni söyleyen o güzel insan. Hakkı ödenir mi sizce bizlerin bu kadar cefasına katlanan insanın. Ama bizler iki dakika bile sabredemeyecek kadar tez canlı olmuşuz. Yufka yürekli, bağrı yanık, sütü helal analar, üstünden başından, dişinden tırnağından artıran, kendisi aç yatarken çocuğunu tok yatıran analar, elleri değil ayakları öpülesi analar, ne yaparsa yapsın kul, yeri cennet analar.
Kim ki anne ve baba rızası olmadan bir iş yapar ise, o işin rast gitmeyeceği gibi, gitse de musibetler bulaşacağı ve helallik almadan yerine gelmeyeceği açık bir gerçektir. Dünyada anne ve baba sevgisinden yoksun binlerce insan bulunmaktadır. Onun için elimizde var olan her şeyin kıymetini bilmeli ve her zaman helallik istemeliyiz ki, bu dünya da ve ahrette iyi kul olmaya nail olalım.
“ Bir kimse anne ve babasının duasını almış ise, o kimse hayırlı kimsedir. Bir kimse anne ve babasının bedduasını almış ise, o kimsede yüzü asla gülmeyecek kimsedir “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.