- 1121 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİŞARE
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
İSTİŞARE
Kadir DURAK
[email protected]
İstişare; huzurun ilk basamağıdır...
"İnsan." Yetiştirmeyi hedefleyen; "Eğitimde Millilik" Üzerine bir çalışma akıllara gelmedi.
"Milli Edebiyat Haftası." Tanzim edilerek, edebiyatımıza hizmet etmiş olan değerlerimizin hatırlanması, hatırlatılması ile alakalı bir çalışma yapılmadı.
Ülkemizin büyük bir bölümü tarım arazisi olduğu hesabıyla; "Milli Tarım." ve "Hayvancılıkta üretimin gelişmesi." Üzerine planlama aksatıldı, ertelendi, ihmal edildi.
Rüşvet belası ile mücadele için bir çalışma yapılmadı.
İç ve dış güvenlik konularında hassasiyetle ve bütün yönleri irdeleyen bir çalışma ve düzenleme hazırlığı olmadı.
Yörelerin ürün rekoltesi dikkate alınarak; "Üretim, işleme, paketleme, nakil ve pazarlama." Alanlarında bir kolektif çalışma oluşturulmadı.
"Dar ve daraltılmış bölge iktisadi kalkınma modeli." İle ilgili bir model çalışma hep ihmal edildi.
Kalkınmanın ana teması olan; "Verilen görevi yerine getirmek." Olduğu personele izah edilmedi. Günde mesai saati kadar kendisi için çalışan ve bu çalışma karşılığında ücret alan iş görenin; "Günde sekiz saat kendim için, iki saat ülkem için çalışırım." Anlayışı ile günlük çalışmaya başlaması temin ve tesis edilmedi.
Geçim sıkıntısı çeken ve dar gelirli oldukları ifade edilenlere sağlanan imkânların (Kömür, iaşe ve nakdi yardım) gerçek hak sahiplerine ulaşıp ulaşmadığı hususlarında bir inceleme, araştırma ekibi oluşturulmadı.
Güzel sanatlar (El sanatları, resim ve heykel, hitabet sanatı, şiir ve edebiyat, müzik, beste ve söz yazarlığı) alanlarında derli toplu bir teşvik edicilik, birlikte hareket edici ekip çalışması için ön çalışma akla gelmedi.
Zulüm dönemlerinin ve yapılan zalimliklerin bütün yönleriyle araştırılması ve gelecek nesillere aktarılmasının sağlanması için; bir ekip oluşturulmadı...
12 Eylül 1980 Cuma Günü zulüm bütün acımasızlığı ile başlamıştı.. Ondan evvelki dönemde kan seyredilmişti. 12 Eylülün hemen akabinde bir ihanet şebekesi kuruldu.
Hücrelerde, mazgal artlarında en alçakça işkenceler yapıldı, bütün bu hadiseler gerçek olaylardır. Bu gerçeklerin gün ışığına çıkarılması için çalışma yapılmadı...
Kutlu hizmetler yaparken; ihanet kurşunlarına hedef olmuş değerlerin kabir ziyaretleri, yakınlarının ziyaretleri yapılıp yapılmadığı konusu hep tartışmalara neden olmuştur. Ne merkezi olarak ne de taşrada böyle bir durum neticesinde ömrünün baharını yaşamadan dünyaan göçmüş olanların kabirlerinin ziyaretlerinin yapılıp yapılmadığı ne izlendi ne de gözlendi.
GÜZEL SANATLAR KURULU
MİLLİ EDEBİYAT KURULU
EĞİTİMDE MİLLİ ESASLARI BELİRLEME ÜST KURULU
BİLİM KURULU
BİLİM ADAMLARI CEMİYETİ
İLMİ DANIŞMA KURULU
DÜNÜN UNUTULMAMASI VE EN DOĞRU ŞEKİLDE KUŞAKTAN KUŞAĞA AKTARILMASI İÇİN; "YAKIN TARİH MİLLİ DANIŞMA KURULU"
İŞSİZLİĞE ÇARE VE İSTİHDAM KURULU
MİLLİ TARIM VE HAYVANCILIĞI GELİŞTİRME KURULU
GAYRİ AHLAKİ FAALİYETLERE MANİ OLMAK İÇİM; "AHLAK KURULU"
TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ İÇİN; "KAZA SEBEPLERİ ARAŞTIRMA VE ÖNLEME KURULU"
TARİHİN EVRELERİNİN ELENMESİ İÇİN; "MİLLİ TARİH KURULU"
YURT DIŞINDAN GEÇİCİ GELENLERİN PROBLEMLERİNE ÇÖZÜM BULMAK İÇİN; "MİSAFİR VE SOYDAŞLARIMIZI KARŞILAMA KURULU"
DÜNYASINI DEĞİŞTİREREK GERÇEK HAYATA İNTİKAL ETMİŞ OLAN; DEĞERLERİMİZİN KABİRLERİNİ VE YAKINLARINI ZİYARET ETMEK, YAKINLARININ BİR MESELESİ VARSA ÇÖZÜM YOLLARI BULMAK İÇİN; "AHDE VEFA KURULU"
12 EYLÜL 1980 TARİHİNDEN İTİBAREN BAŞLAYAN ALÇAK İŞKENCELERİN, 12 EYLÜL 1980 ÖNCESİNDEKİ VAHŞETİN VE 12 EYLÜL SONRASI SİS BULUTLARI ARASINDA KURULAN İHANET ŞEBEKESİNİN KURDURULMASI ARDINDAKİ GERÇEKLERİN ARAŞTIRILMASI İÇİN; "AYDINLATMA VE ARINDIRMA KURULU"
ÇIKARILAN YASALARIN İNSANLARA ULAŞTIRILMASI VE ANLATILMASI İÇİN; "HAK VE VAZİFELERİ DERLEME VE İZAH ETME KURULU"
SINAVLARDA YAPILAN HAKSIZLIKLARI ARAŞTIRMA HAK VE HUKUKA UYGUN YAPILMASINI SAĞLAMAK İÇİN "HAKKANİYET KURULU"
BÜYÜK HİZMETLERİ OLMUŞ KUTLU İNSANLARIN ANILMASI İÇİN "KÜLLİYE TEŞEKKÜL ETME KURULU."
OLUŞTURULMADI...
BU KURULLAR AKILLARA GELMEDİ...
BU OLUŞUMLARIN DEĞERLENDİRMEYE ALINMASINI TESİS ETMEK İÇİN;
"İSTİŞARE KURULU"
İHMAL EDİLDİ....
BİZ BİR YÜREĞİZ,
BİZ BİR AİLEYİZ...
BİZ BİR MİLLETİZ...
BİZ MİLLETİMİZE HİZMET ETMEYE TALİBİZ......
DEMENİN BİR TEK YOLU VARDIR...
ÜÇ NESLİN İŞTİRAK EDECEĞİ ÜÇ KURUL OLUŞTURMAK....
1- İSTİŞARE KURULU...
2- DANIŞMA KURULU...
3- İCRA KURULU.....
BÖYLE BİR ÇALIŞMA YAPILMASI İLE BU MİLLETİN TAKDİR VE TEVECCÜHÜ KAZANILACAKTIR....
KADİR DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.