- 541 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Samet Benim Nem Olur?
SAMET BENİM NEM OLUR?-1
Çona’nın Memet (Karaca),sert erkek gibi görünürdü.Kızdığnda sinkaflı konuştuğu vakidir:"Gözüne öt.rürüm."dediği,sinirlenince çok haşin biri olup çıktığı herkesin malumudur.Sakinken munis bir insandır Memet Emmi.
Memet Emmigil’de,Çona’nın İbram’ in torunu İbrahimle,Zekiye Bacı’nın kardeşi Mavış’ın Memmet’in torunu Samet oynuyorlar.Çona’nın İbram, Memet Emmi’nin kardeşi.Zekiye Bacı, hayat arkadaşı.Eşi.Can yoldaşı...
Memet Emmi:
"Gel bakayım İbrahim.Maşallah aslan gibi olmuşsun.Gel bir kucaklayayım seni.Gel bakayım İbrahim’im,aslanım..."diyor.İbrahim beri İbrahim öte...Hep İbrahimle ilgileniyor.Samet’e hiç pas vermiyor.Dikkatini çekiyor Zekiye Bacı’nın.Diyor ki:
"Zabattan (sabahtan)beri İbrahim...İbrahim...Biraz da Samet’i sevsene..."
Memet Emmi’nin gözleri çakmak çakmak oluyor:
"Samet benim nem olur?İbrahim kardeşimin torunu."
Zeki’ye Bacı dikleniyor:
"Samet de benim kardeşimin torunu..."
Memet Emmi kestirip atıyor:
"Öyleyse sen de Samet’i sev."
...
SAMET BENİM NEM OLUR ?-2
Kaynım İhsan’’ın kızı Gönül’ün(Gönul)düğünündeyiz.Salon oldukça kalabalık. Cazbant bangır bangır...Kafa beyin bırakmıyor.Ben Resul ve Ahmet çıktık.Bahçe müsait.Oturduk bir masaya.Ahmet Mavış’ın Memmed’in(Mehmet)’in oğlu.Resul’un dayısı Mavış’ın Memmet.
Hoş beş, altı boştan sonra Resul:
"Samet ne yapıyor?İşleri nasıl?"dedi Ahmet’e.
Ahmet:
"Samet’in işi çok iyi ameoğlu.Çalışıyor.Mersedesin servisini kurdu Sorgun’a.Çok çalışıyor."karşılığını verdi.Samet büyümüş.Kocaman adam olmuş.Parlak bir geleceği var.Aferin!
O anda benim aklıma bir cinlik geldi.Ahmet’e döndüm.Gayet ciddi:
"Samet benim nem olur?"dedim.
Ahmet bir durakladı.Yüzünde bir kasılma,âdeta dondu kaldı.Bir Resul’a bir bana baktı.Ama ben daha fazla dayanamadım.Makaraları koyverdim.Resul da bastı kahkahayı.Ahmet’e sarıldım.Bir hayli güldük.
Rahmetli Memet Emmi’yi hayırla yâd ettik.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.