- 1847 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Gözleriyle Gülen!
Bakışları pırıl pırıl, sıcacık çıkarsız, yapmacıksız, sevgi dolu.
Bir insanın bu kadar içten, sevgiyle, masum ve tatlı gülümsediğine şahit oldunuz mu?
Mutlaka rastlamışsınızdır.
Gülünce gözleriyle gülen, minnetini, teşekkürünü, sevgisini merak ve içtenlikle gözler önüne seren minik kızım.
Sevmeye, koklamaya ve öpmeye kıyılamayacak kadar narin, zekâ fışkıran bakışlarla, her tıkırtı ve sese kulak veren minik insan.
Özleyince sabırsızlığını, özlemini, çıkardığı tatlı seslerle ifade eden güzel torunum.
Küçük çocuklara her baktığımda Rabbimin mucizesine bir kere daha hayran olmaktan kendimi alamıyorum.
Bütün bebekler masumdur, hepsi günahsız ve doğaldır.
Çıkarcılık, ikiyüzlülük yalan dolan bilmezler.
Şaka ile yapılan ve söyleneni bile gerçek zannedecek kadar doğrucudur o minik yürekler.
Yetiştiği ev ve ortamlarda bazen güzel, bazen de kötü ellerde karakterleri iyi veya kötü olarak şekillenir.
Yalansız yürekler, aldatmayı, doğru yürekleri eğrilikleri göre göre yaşayarak öğrenirler.
Gözleri önünde sergilenen hayatları taklit ederek yetişirler, suçsuz oldukları halde.
Ana babalarını seçme olanakları olmadığı için, dünyaya geldikleri evlerde, şekillendirirler karakterlerini.
Verilip tutulmayan sözler, yalanı yerleştirir o masum yüreklere, hoyratça hırpalanan yürekler öğrenir, öfke ve hıncı…
Haksız vere verilen cezalar, kırbaçlar içinde başkaldıran isyan duygusunu…
Adam yerine konmamak, sevgisiz ana babadan duyduğu hakarete varan sözler siler o minicik yüreklerde yeşeren sevgi filizini…
Çevresindeki sevgisizlik denizi boğar onun minik yüreğindeki güzellikleri…
İtile kakıla, acımasızlık karartır o güzel yürekteki merhamet ve hoşgörüyü…
Bütün bebekler ve çocuklar masumdur, güzellikler barındırır merhametli yüreklerinde.
Bizler yetişkinler olarak katletmezsek o güzellikleri, onlar Rabbimin verdiği güzel hasletlerle, hayırlı insanlar olarak katılırlar topluma.
Ana babalar olarak kıymayalım bu güzelliklere!
Önemsemeden söylenen bir söz, ağır hakaret içeren bir cümle, onların dünyasında ağır tahribata yol açar.
Unutmayalım bütün çocuklar doğduğunda beyaz bir kağıt gibi tertemizdir, büyüdüğünde utanmayacağımız, övünüp iftihar edeceğimiz insanlar olarak yetiştirmek bize bağlı.
Kıymayalım bu güzelliklere, geleceğimize, anne babalar olarak hoşumuza giden, seveceğimiz, bakınca göğsümüzün kabaracağı evlatlar görmek bize bağlı.
Çocuklarımız aynadaki yansımamız gibidir, güzel görmek isteyen, güzel ve iyi olmak zorundadır.
.
YORUMLAR
Çocuk tertemiz saf berrak. İşlenmeli dantel gibi nakış nakış işlenmeli ,iyilikler anlatılmalı doğru ve hak yol anlatılmalı ki gelecek onları kötü karşılamasın. Evet hanımefendi sizinde yazınızda işaret ettiğiniz gibi inci tanesi çocuklarımıza çok özen göstermeliyiz lakin çok acı bir gerçek var şu son zamanlarda maalesef o çocukların ellerine taş ,sopa hatta daha kötüsü yanıcı patlayıcı maddeleri verilip sokaklara salıyorlar bunlar çok acı .Şiddetle kınıyorum ve size de teşekkür ediyorum bu konuyu açtığınız ve güzel anlatımınız için .Saygı ve Selamlarımla.
handan akbaş
Selam ve saygılar...
Çocuk; ne yaşarsa, onu yansıtır derler. Sevgiyle büyürse; sevmeyi öğrenir. İnsan, kendi çocuğunda anlamıyor ama torunlarında fark ediyor; mucizenin büyüklüğünü.
Saygılar, selamlar.
handan akbaş
Bütün çocuklar masum günahsız doğar,onlara şekil veren aileler. Çocukların ileride olumsuz davranışlarını aileler görünce kendini sual etmeli, ben nerede yanlış yaptım demeli.
Aslında bizlerin, merhameti, saflığı, masumluğu öğrenmemiz için çocuklardan ders çıkarmaya ihtiyacımız var.
Çok güzel bir yazıydı, kaleminiz daim olsun..
handan akbaş
Selam ve sevgiler.
handan akbaş
Çocuklar aslında büyüklerin aynasıdır. Yetiştiği ailenin karakteristik özelliklerini yansıtır. Bunun sebebi de o ortamı takip ettikleri içindir sanırım. Yine çok güzel bir yazıydıu ablacığım. Allah uzun ömürler versin torunlarınıza. Sevgilerimle...
handan akbaş
handan akbaş
Ülkenin geleceği için, hatta dünyanın geleceği için çok önemli bir konuya el atmışsınız.
Masum yavrular bu güne kadar cezalar çekti. Düşmanlıkların kaçamayan tarafı olarak hep gözönünde yer aldı. Oysa hasımların da, hısımların da en fazla koruması gereken, hatta ortak koruması gereken güzelliklerdir çocuklar...
Tebrikler değerli yazara...
Saygılar...
handan akbaş
Bu savunmasız minikler önce anne babalarının ayrılması durumunda, taraf olmak zorunda bırakılarak en büyük yarayı alıyorlar, üzerinde çok konuşulacak bir konu.
Selam ve saygılarımla
Turgay COŞKUN
Kıymayalım bu güzelliklere, geleceğimize, anne babalar olarak hoşumuza giden, seveceğimiz, bakınca göğsümüzün kabaracağı evlatlar görmek bize bağlı.
Çocuklarımız aynadaki yansımamız gibidir, güzel görmek isteyen, güzel ve iyi olmak zorundadır.
ne kadar güzel ve anlamlı bir yazı ben günün seçkisi diyor gönülden kutluyorum seni handancığım sevgimlesinnnnnn
handan akbaş
Desteğinizden güç alıyorum her zaman, selam ve sevgimle.