- 605 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ KADINLAR
bende malesef ağlıyorum artık ağlamayalım birbirimize tutunalım,
kadının sözü dinlenmez, aşağılanır
yer dayağını oturur ‘Kocanın vurduğu yerde, gül biter’ sözünü öğrenir. sus pus olur!
bu ülkede kadın olmak malesef cok zor...
aşagılanma, ihanet, hakaret, şiddet vesaire uzayıp gidiyor bunlar. biz erkeklerimizi değiştiremiyoruz peki ya kendimiz? evet koca bir soru işareti kafamızda beliren şiddetten hezeyana ugratan insanı dumur eden saplantısal yok oluşlar. Kenetlenmenin vakti gelmedi mi? şair demedimi orman olunca baş edemezler bizimle, tek bir ağaç değil, orman olmakta mesele işte o zaman kıramazlar dalımızı işte o zaman kesemezler güneşimizi, çekeriz bulutları mis kokan yağmurları üzerimize, orman olursak besleniriz kol kanat veririrz birbirimize.
Dul olmak bir suçmudur, lekemidir? Lugatımızdan bu kelimeleyi silemezmiyiz? kadına eziklik yaratmaz dul olmak medenice boşanabilir. Ama biz orman olmak yerine hep kırıyoruz kendi dallarımızı, evli erkeklerle ilişki yaşıyoruz bir kadının yuvasını yıkıyoruz. yolda tacize ugrayan arkadaşlarımıza bir polis çağırıp yardımına koşmuyoruz. Mesela sivil toplum örgütlerine durumumuz yoksa maddi olmasa da manevi destek verebiliriz, kadınlarımıza destek çıkabiliriz. askılı giyinen dekolte giyinen kadınları önce biz aşağılıyoruz dikkat edin. orman olalım hep bir ve hür. her şey sosyal medya ile başlar kamuoyu oluşturmaktan geçer. Eş olmaz ’karı’ olur, evde hizmetci, mutfakta ahçı, yıkalım artık bu tabuları.
sorarım size çalışan kadın olarak değil ev hanımı öğrenci yani bütün olarak da gayet iredelenebilecek durumda olan. ben hiç tacize uğramadım diyebilecek biri varmıdır? fiziksel olarak olmasa da ruhen mutlaka bir yerlerde en azından taciz eden bakışlara muhatap olduk. bazılarımız üzerinde durmaz geçeriz, bazılarımız hayatında tamamen yalnız kaldığımız zamanlar olmuştur. Anlaşılamadığımız zamanlar... birilerinin işine yaradığımızda yüceltildiğimiz daha sonra unutulduğumuz zamanlarımız olmuştur. yoksa kadınlar birbirlerini bu kadar iyi anlayamazlardı.
demem o ki herşey birlik olmakta gelin el ele verelim.
YORUMLAR
Konu kadınlarla ilgili olunca bende birşeyler yazmak istedim. Ben, kadınların kenetlenmesine gerek duyulmayacak bir ortamda yaşamak isterdim doğrusu. Sadece kadınların değil, erkeklerin de hiç bir şekilde ezilmemesini isterdim. Her bireyin, kadın erkek ayırt edilmeden eşit saygınlıkta yaşamasından yana, benim gönlüm. Önce insan olmayı öğrenebilseydik, kadın ya da erkek çok fazla sorun da yaşamazdık aslında.
Ne erkekler var ki kendini geliştirmiş ve belli bir medeni seviyeye ulaşmış, kadınlara insan gibi davranıp saygı duyan. Ne kadınlar var ki ne kendine ne de başkasına saygı duyan. Kadın erkek meselesinden çok insanın gelişip medeni bir seviyeye ulaşması ile alakalı bence. Kişi ahlaklı ve kişilikli biriyse aldatmaya ihtiyaç duymaz zaten. Aldatıldığında da sineye çekmez ve kendi yolunu çizer.
Kendimizi geliştiremediğimiz ve çağdaş yaşama uygun davranamadığımız için zayıf olanı ezebiliyoruz. Bir de toplum yapısında kadını değersiz görme algısı varsa, kadın daha çok eziliyor evet. Fakat dikkat ettiğimizde erkeklerden daha acımasız olabiliyor, diğer kadınlar. Bunun sebebi belki biraz da güçlü olan erkeği kazanmak istemesi kadının. Ekonomik durumu ve sosyal statüsü yüksek olmayan kadın, bir erkek vasıtasıyla durumunu düzeltmeye çalışıyor. Erkek sadece araç aslında, sevgi olmadan erkeğin statüsünden faydalanmak istiyor kadın. Kadın, okumuş ve meslek sahibi olsa bunlara ihtiyaç duymayacak. Kişiliğini geliştirip insani değerlere sahip olsa, insanca yaşamanın zevkine varacak. Erkekler de kadınların entrikalarına kapılmasa ve kadının yaklaşımında sevgi var mı diye sorgulayabilse, kullanılmayacak.
Kadın, kadın olmanın özelliklerini taşısa ve kendi ayakları üzerinde durabilse kolay kolay ezdirmez kendini. İstisnalar da yok değil, güçlü kadınların da ezildiğine tanık oluyoruz üzüntüyle. Erkekler de medeni bir şekilde beraberlik kurmayı öğrenebilse kadınlar da mutlu olacak. Mutluluk , insanların birbirlerine açık, samimi ve saygıyla yaklaşmaları sonucunda oluşabilir ancak. Kadın da erkek de emek vererek sevmeyi unuttuğu için mutlu değiller. Tek kişilik mutululuk yok bu hayatta. Karşınızda ki kişiyi mutlu etmeyi beceremiyorsanız, kesin siz de mutsuz olursunuz. Küçük çıkarlar, oyunlar, heves ve heyecanlar insana mutluluk getirmiyor. Mutluluk bir kilimin üstünde ki desense eğer, iki kişinin de ilmek ilmek günlerce işlemesi gerekiyor ki, mutluluk deseni ortaya çıkabilsin.
Yazınız önemli bir konuya işaret etmişti ve beğenerek okudum. Ben de kendi düşüncelerimi ekledim, izninizle.
Saygılarımla.
hayal deniziii tarafından 10/12/2012 10:11:20 PM zamanında düzenlenmiştir.