- 947 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KURBAN YASAĞI
Kurban; Hanifi mezhebine göre kurban nisabına sahip seferi olmayan her müslümanın kesmesi vacip olan dini bir vecibedir. Şafii mezhebine göre ise imkânı olanların ihmal etmemesi gereken kesilmesi sünnet olan bir ibadettir.
İstanbul’un Avrupa yakasında bu dini vecibeyi yerine getirmek malesef çok zorlaşmış durumdadır. Geçen sene olduğu gibi, bu senede Anadolu’dan canlı hayvan geçişi yasaklanmış durumdadır. Şu saçmalığa bakın ki, kurbanı Anadolu tarafında kesip geçirmek serbest, aynı hayvanı canlı geçirmek yasak. Öyle yada böyle bu kurban bir şekilde Avrupa yakasına geçmiş olmuyormu. Hayvancılığa vurdukları darbe yetmiyor gibi, birde gariban hayvan sahibinin satış alanını daraltıyorsun. Adam taa Karss’tan mal getirsin, bir dünya yer parası versin, sen adamı Anadolu yakasına hapset, hayvanını dilediği gibi satamasın, ya geri götürsün, yada öldüm parasına kasaba bıraksın. Ya kurban kesecek olan vatandaş; karşıya bi hayvan bakmaya gidecek, birde kesmeye gidecek, yada Trakya’nın çoğu kurban olma vakti gelmemiş iri cüsseli hayvanını almaya mecbur kalacak. Millete eziyet etmekten zevkmi alıyor bu yasağı koyanlar. Bir hadis-i şeriflerinde Peygamber Efendimiz (sav ) ’’ Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin’’ diye buyuruyor. Gelin görün ki; millete bu noktada çözüm sunmak zorunda, hizmet etmek zorunda olanlar malesef işi yokuşa sürmekteler. Kurban geçişine izin verilmeyen bu köprüden neler geçiyor neler. Örneğin yılın 365 günü içki geçebiliyor. Bir itirazı olan varmı. Zıkkıma yeşil ışık yanıyor. Ama yılda bir kere kurban geçecek ona kırmızı ışık yanıyor. Hem bunun kime ne zararı var. Günün uygun bir saatinde geçişine izin verilse bu yasağı koyanlar ne kaybederler. Tam tersine sevap hanelerine birşeyler yazılır. Müslümanların duasını alırlar.
Bu konuyla ilgili birkaç kişiye çok ağır cezalar verildiğinide duymaktayız. Arnavutköy taraflarında bir çadırda Anadolun’dan gelen hayvan tespit etmişler, adamın kurbanlık diye getirdiği hayvanların hepsini mezbahanede kesip eline vermişler. Yazık ki ne yazık. Bu adam hısızlıkmı yaptı, soysuzlukmu yaptı, devletten vergimi kaçırdı. Tek suçu gariban bir Anadolu köylüsü olmak. Efendiler millete saçmasapan yasak koymayın. Milleti illada zorla suça zorlamayın. Bu insanlar uyuşturucu geçirmiyor. Binbir zahmetle yetiştirdiği hayvanı satabileceği uygun bir pazar arıyor sadece. Eğerki bir kişi bu zor şartlardan dolayı kurban kesmekten vaz geçer ise, bunun vebalini ödeyemezsiniz. Bizden söylemesi.
Selam ve dua ile...
YORUMLAR
Efendim bizde zannediyordukki,kurban yasağı sadece Almanyada.vay benim ülkem avrupalı olabilmek için yarın,din değiştirmeye kalkarlarsa şaşırmayın.çünkü son yılda kilise sayısı binleri aştığı söyleniyor.haberiniz doğruluğundan şüphem yok.BOP projesi yavaş yavaş,alıştıra alıştıra,vede sindire sindire devam ediyor.her geçen gün ülkemizin ve milletimizin aleyhine devam ediyor.duyarlılığınıza,cesaretinize,ve kaleminize teşekürler.
Selam ve sayğılarımla.