- 1917 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Oğlum Oldu...
Bir Oğlum Oldu…
Annem, benden iki yaş küçük erkek kardeşimi doğurduktan on iki yıl sonra, yeniden hamile kaldığında çok sevinmiştim. Bir kız kardeşim olsun istiyordum. Kendilerine ait sebeplerle, bu bebeğin doğup doğmamasına karar verme aşamasında, benim değişmeyen kararım doğmasıydı. Bebeği aldıracaklar diye günlerce ağlamış ve yalvarmıştım onlara. Sonunda benim isteğim yerine gelmiş, bir tane daha erkek kardeş sahibi olmuştum. O kadar kız olsun istememe karşılık bebek erkekti; ama çok güzeldi. Her şeyiyle ben ilgilenirdim evlenene kadar onun…
Evlenip hamile kaldığımda, eşimin ailesi erkek çocuk isterken, ben kız olsun istiyordum. Bu sefer dileğim yerine gelmişti; bir kızım vardı artık. İkinci hamileliğimde yine herkes erkek derken, ben kız diyordum. Çünkü hep bir kız kardeş özlemi içinde büyümüştüm. Hiç kız kardeşim ya da ablam olmamıştı; ama iki kızım vardı artık. Onları büyütürken bu özlemimi giderebilirdim. Allah gönlüme göre vermişti çok şükür.
Altı yıl sonra tekrar hamile kaldığımda, benim de istediğim bir erkek çocuktu artık. Adı bile hazırdı yüreğimde. Ne yazık ki sağlık sorunları yaşarken hamile kalmıştım ve her gün röntgene girmiştim. Araştırma yapılarak tanı konmaya çalışıyordu rahatsızlığıma. Doktorlar bu riski göze alamayacaklarını söyleyerek, hamileliyi sonlandırmaları gerektiğine karar verdiler. Sonuçta, bebeğim yoktu artık ve üstelik erkekti.
Benim oğlum yoktu artık…
O aralar, psikolojik sorunlar da yaşadım beraberinde. Bir cana kıymış olmayı, hele o canın kendi canımdan olmasını bir türlü kabullenememiştim. Rüyalarıma girer, benimle konuşur ve teselli ederdi küçücük haliyle. Fazla uzun süremeden kendimi toparlayabilmiştim; ailemin, eşimin ve çocuklarımın yardımıyla. Sonrasında da “Kısmet değilmiş!” dedim.
“Allah’ımın bir bildiği vardır.” diyerek kendimi teselli ettim.
Bütün bu anlattıklarıma karşılık, benden çok uzak bir şehirde oğlum var benim. Yok yok! Sakın! Düşündüğünüz şey çok yanlış. Bakın, bir de günaha girdiniz. Kocamın gayrimeşru bir oğlu falan değil kendisi. Ne fesat düşüncelisiniz ya! Gerçi sizler de haklısınız. Şu önyargı yok mu önyargı… Tüm suç onun. Ben de ilk okuyan olsaydım, aynı günaha bende girecektim.
Nasıl bir erkek çocuğu sahibi olduğumu da anlatayım şimdi.
Bu yılın şubatının dokuzunda canım arkadaşım Gam_Seli’nin sayfasında, KİMSESİZ TİNERCİ adlı bir şiirini dinledim. İlk defa duyduğum bir sesti. O ses ki; yüreğime işlemiş, ruhumu sarıp sarmalamıştı. Çok beğenmiştim. Gam_ Seli’ne ulaşmak o gün için imkânsızdı. Ben ise sabırsız, tez canlı biri olarak, yazdığım bir şiirimi o sesten dinlemek istiyordum.
Nasıl ulaşabilirim diye kara kara düşünüyordum. Tabi ki ulaşma yolu vardı; ama bir bayan olarak korkularım da vardı. Korkularıma çareler üreterek, tüm cesaretimi toplayarak şiirime ses olmasını rica ettiğim bir mesaj yazdım. İçim içime sığmıyordu. Olumlu ya da olumsuz bir cevap da gelmiyordu. Uzun bir süre sonra, pişmanlıklar ve keşkeler arasında boğuşurken, bir zahmet cevap verebildi. Şiiri istemişti.
Şubatın on altısında, Halaya Durmuştu Yakamozlar şiirimi, hayran kaldığım nefesten dinleme şerefine nail olmuştum sonunda. Yanılmamıştım, şiirim onun nefesinde bambaşkaydı artık. Oğlumla tanışmamada vesile olmuştu aynı zamanda. Çünkü ilerleyen zamanlarda, kendisini tanıdıktan sonra, manevi oğlum olarak kabul etmiştim. Hele ki sanal ortamda bu kadar efendi, saygılı, kültürlü ve ne yaptığını bilen, kişilikli birinin olması mucizeydi benim için. O günden itibaren, şiir adına, bana her konuda yardımcı olup yardımlarını hiç esirgememiştir. Bilgisayar ve net ortamları hakkında da bilgilendirip yol göstermiştir.
Eğer doğsaydı, oğlumun adını Deniz koyacaktım. Kısmet olmadı. Olmadı ama Allah bana adı Deniz olan bir evlat bağışladı. İyi ki onu tanımışım, iyi ki oğlum demişim. Ailesine, böyle bir evlat yetiştirdikleri için çok, ama çok teşekkür ediyorum. Kendisiyle, şimdi olduğu gibi, ileriki hayatında da; davranışıyla, kişiliğiyle, yapacaklarıyla onur ve gurur duyacağım bir genç çocuk olarak, oğlum olduğu için Deniz’ime de çok teşekkür ediyorum.
Seni doğurup yetiştiren ailene sonsuz sevgilerimi yolluyorum buradan. Ablana da ayrıca kucak dolusu sevgiler ve öpücükler gönderiyorum. Seni çok seviyorum Mavisecki (Deniz Pınar) canımcım.
Şımarmazsın biliyorum; ama sen yine de şımarma e mi?
Çünkü fazlasıyla hak ediyorsun ve biliyorum ki bu yazdıklarım sana az bile…
Sevgilerimle…
12.10.2012________________Seher_Yeli
YORUMLAR
ilk defa buğün nasip oldu deniz beyin şiirlerini okumak, sesinden dinlemek,hakketen etkileyici bir ses tonuna ve kaleme sahip..duygularını çok güzel ifade etmişsin sevgili kalem dostum.. ne mutlu size ki böylesi oğul diyebileceğiniz birine sanalın bütün neğatif oluşumlarına rağmen sahip olmanız..
sizlere bol sevgi ve selam gönderiyorum..
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Sevgili gelinciğim gerçekten çok duygusalsın. benim de bir oğlum var sanalda. Gerçekten oğlum gibi. Onun tertemiz ve yardımsever yüreğini gördüm.Deniz bana da beğendiği bir şiirimi seslendireceğini söylemişti. Onun sesini çok beğeniyorum, tam erkek sesi bana göre. İnşaallah
bir şiirimi seslendirir :)
Güzel bir yazı olmuş,
tebrikler, sana ve papatyama,
hasta hasta seslendirmiş.Bu bir kaç gündür ben de hastayım, bilgisayarın başında zor oturuyorum..
sevgimle canım..
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
efendim allah bir denizden mahrum ederse o mahrumiyeti giderecek başka deniz nasip eder tıpkı yazınızda olduğu gibi sizin adınıza bende mutlu oldum emeğinize yüreğinize sağlık saygılarımla selamlar
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Gelinciğim yazıyı ilk okuduğumda gözümden yaşlar süzüldü bende ilk bebeğimi kaybetmiştim :((((
kader çizgisinde bir çok yaşanmışlıklar aynı sanırım bu sebepten birbirimizi bu kadar seviyoruz
gelelim Denize nasılda güzel anlatmışsın gerçekten bir pırlanta eşsiz bir yürek bende onu çok seviyorum dilerim yolu her zaman açık olur o ki her şeyin en güzelini hak eden seninde güzel yüreğine sağlık ikinizi de çok seviyorum canlarım
Tebrikler ....
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
İşte bu nedenle çok severim "Sanal" denilen; ama kişiliklerin özünün sergilendiği bu dünyayı. İnsanlar birbirini fizikleriyle değil, ruhlarıyla tanıyor burada. Kişiler özlerini koyuyor ortaya.
Hep duyarım; "Yalan çok söylenir" derler. Derler de; günlük yaşanan hayatta bunun kaç katı yalanlar var bunu da herkes bilir.
İşte bu yazıya konu iki dostluk da burada kurulmuş. "Sanal" denilen yerin eseri. Gam_Seli Hanım'la güzel bir dostluk kurduğunu ve iki kardeş gibi olduklarını belirten yazar, yaşı itibariyle de bir başka yazarı da oğlu olarak görecek kadar sevmiş. Böyle güzel duygular ancak alkışlanır.
Tebriklerimle...
Saygılar...
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Deniz Bey'e yetmez bu sözler bence o bu kişiliğiyle daha fazlasını hak ediyor tabii ben daha çok sesini seviyorum ama olsun tanıdıkça sevilesi bir insan :)
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
kendim biLeLi yàr/IN kimdir diye sorarLarken bana hep;
ANA demistim evet iLk beni seven OL/duguna sebep
virgul
virguL
virgiL
...evet..
deyin kaLkin
sizde;
agaçLar dikin
çinar oLsun
çam veya ..
erik-kiraz iLe kavak faLan OLsun deyip beLirtmedim
usteLik,sansLisiniz sevgiden tassin yureginiz doLsun
ogLunuz iLe
mutLu kaL
devsir gunesimizden isik isi hatta yiLdiz OL yiLdizLari
varin varin kendinizinkisiymis gibi aLiniz
dort yani deniz uLkemizde
ANALARIN dogurdugu bir
DENIZ ogLunuz var hemde
sevgiye sevda/yi biLen biLir
àskina insanLigi durup haykiriniz
ne de sansLi ne de sansLisiniz..
hem
ANA OGUL ..OGUL ANA oLmak-kaLmak için
kaLkip àsik oLup kaLkmaniza da gerek yok insanLiga
tezinden yeti sisip iLk 100m kosusundan oLmak için iLk
ANA OL ANALAR/DIR çocuguna iLk àsik OLUR için için
.
,
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
saygıdeğer seher_yeli,
harika bir yazı okuttunuz diye yazacakken ilk kez bir öyküyü seslendirmeli dinledim...
Çok içten yazılmış yazınızı ve harika yorumuyla satırlara can veren sesi kutlarım...
Beğenerek hem okudum hem dinledim....
En derin sevgi saygı ve selamlarımla....
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Ne diyeceğimi şaşırdım gerçekten.
Hem duygulandım hem güldüm.
Gerçekten çok teşekkür ederim.
Ellerine sağlık.
Gamseline de bu hasta haliyle bu yazıyı okudugu için teşekkür ediyorum.
Gerçekten hem çok sevindim hem de şaşırdım.
Ama mutlu ettin beni.
Çok tşk ederim :(