- 574 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Pulsuz Dilekçe
“BİR PULSUZ DİLEKÇE”
Uğur Mumcu’nun bir kitabının adıdır Bir Pulsuz Dilekçe.Okunması çok gerekli bir kitaptır.Bir kara mizah anıtıdır.l970’li yıllarda devlet kademesindeki çeteleşmeyi,laçkalıkları anlatır.Bu yönüyle bu gün bile günceldir Bir Pulsuz Dilekçe.
Gelelim önceki gün bana ulaşan pulsuz dilekçeye.Bahse konu dilekçe İlhan Taş imzasını taşıyor.İlhan Taş, emekli emniyet mensubu.Yıllarca polis ve komser olarak çalıştı emniyette.Yurdun değişik yörelerinde görev yaptı.Şimdi Kayseri’de mukim.Yazları bir ayağı köydedir.Toprağı ve yeşili sever.Hiç boş durmaz.Boş zamanlarında Kültür Park’ın temizliği ve düzeniyle ilgilenir.Kültür Park caminin de içinde yer aldığı bir mekan.Köyün tarihini günümüze taşıyan kültür eserleri, hemen girişin sol yanında,bahçe duvarına bitişik bir bölümde sergileniyor.Çam ağaçları,kayısı ve üzüm asması Kültür Parkı’nın güzellikleri.Buradaki söyleşilerin tadına doyum olmaz.
İlhan,geçenlerde Kültür Park’a giren çocukları uyarmış:
“Oğlum...Kapıyı açık bırakıyorsunuz.Mal maş giriyor.Bahçeyi kirletiyorlar.Hadi gidin kapıyı kapatın.”
Metin (Kahraman)’ın torunu Bekir ve arkadaşları.Bekir hiper aktif.Mazarat mı mazarrat.Düz duvara tırmanıyor.Bekir,kapıyı örtüp giderken İlhan’a diklenmiş:
“Sana ne? Cami senin mi?” İlhan:
“Kimin camisi benim değilse?..”
Bekir:
“Mıkdat Emmi’nin camisi...”demiş ve uzaklaşmış oradan.
Sözü uzattık değil mi?Kültür Park’ta otururken İlhan bana dedi ki:
“Bir dilekçem var.Bunu yayınla.Ben müritlikten istifa ediyorum.” Gülüştük.
Geçen akşam Nedim (Canyakar) kapımızı çaldı.Elindeki parşömeni uzattı:
“Bunu İlhan Taş gönderdi.” dedi.Açtım okudum.İlhan’ın arzuhalini taktimimdir:
“Şıh Hazretlerine
Yaklaşık on yıllık (yıldır) müritliğinizi yapmaktayım.Yapmış olduğum müritlikten onur duyuyorum.Üzüntülerimi belirterek baz(ı) Şıh’a yakışmayacak sözlerden ötürü azatımı istiyorum.
Baş mürit vasıtasıyle Şıh Hazretlerine iletilmesine (i) saygılarımla arz ederim.
20.9.2012 llhan Taş
(İmza)”
Dilekçe bu.Bu dilekçe Baş mürit(!) Hurşut (Can) eliyle Şıh Hazretlerine iletilecek.
Ha... Şıh kim? Şıh iki tane bizim köyde.Bbiri Ömer(Güner),diğeri Kubilay (Ünal).Bunların şıhlıkları nerden geliyor? Başka bir yazıda arz edeceğim efendim.Dilekçeyi biz Şıh Ömer’e ulaştıracağız.Çünkü İlhan istifa etmeden önce Şıh Ömer’in müridi imiş.Meselenin aslını astarını soruşturalım.Tarafları bir de biz dinleyelim bakalım ayineyi devran ne gösterecek?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.