- 482 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Davara Zararı Yoksa Yapabilirsiniz
Davara Zararı Yoksa Yapabilirsiniz
Yeni moda toplumdan soyutlanmış yerleşim bölgeleri açısından şöyle bir durum var; küresel sermaye kendine rakip görmediği ticari alanları (Konut gibi) yerel teşebbüse bırakıyor. Yerellik küresel açıdan ülke bazında. Rakip; kimya, enerji ve hazır gıda sektöründe değilse ne yaparsa yapsın gibi bir durum var.
Bir fıkradan bozma misalle anlatıyım; çoban dağda koyunları ("Davar" denir halk arasında) otlatırken çekim yapan televizyoncuları görmüş. Merakla sormuş nedir bu yaptığınız. "Belgesel çekiyoruz" demişler. Çoban, belgeselin manasını anlamamış ama belli de etmemiş. Koyunlar açısından endişelendiği için sormuş: "Davara zararı var mı?".Televizyoncular "Hayır, davara zararı yok". Bu cevaba sevinen çoban "Davara zararı yoksa işinize devam edebilirsiniz".
Şimdilik davara zararı olmayan bu konut projelerin gelecekte önemini yitirmesi kaçınılmaz. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmaya benzer. Toplumdan ayrı yaşamayı güvende sananlar. Burnunun dibinde olan zararı nasıl önleyecek? Ürettiği "Düşman" olarak tanımladığı insanlar parayı basıp oralara da gelebilir, ya da satışlarla el değiştirecek mülkler. Doğru olan toplumsallaşmak, toplumdan kaçmak değil. Homojen bir yapı insanların bilinçlenmesine katkıda bulunabilir. Bu bir süreç. Yaşanmalı ve öğrenilmeli pratik olarak.
Selametle
Ahmet Bektaş @Bektassair