- 667 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
AYDINLIĞA ÇIKAMAYAN ÜLKE
Sen yanmasan ben yanmasam nasıl çıkar aydınlığa karanlıklar!..
Yandılar…
Katledildiler…
Prangalara vuruldular…
Cezaevlerinde öldüler…
Faili meçhul cinayetlere kurban gittiler…
Gözaltında göz önünde öldürüldüler.
Geri kalan yaşamlarını felç eden çok ağır işkenceler gördüler.
Kendi atalarının kanlarıyla sulanmış öz vatanlarından kovuldular, sürüldüler, vatandaşlıktan çıkarıldılar.
Son sözleri “Mücadelemiz aziz vatan içindir” oldu gencecik fidanların.
Darağacında ilmiği kendi elleriyle boyunlarına geçirirken…
Ama bu rezil ülke hala aydınlığa çıkamadı!..
***
Tarihinden bu yana dış ülkeleri kendine ezeli düşman belledi.
Asıl düşman içerideydi oysa.
Yabancı ülkelerin boyunduruğundan kurtulamadı hiçbir dönem.
Onların eline bu fırsatı bilerek isteyerek kendisi verdi çünkü.
Nasıl çıkacaktı aydınlıklara bu ülke sorarım size!..
Siz ki; ikiyüzlü, riyakar, korkak, aciz ve çıkarından başka hiçbir şey için sesini çıkaramayan büyük çoğunluk…
Unutma ki;
Bir gün sıra sana da gelecek!
***
Bahriye Üçok…
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin ilk kadın öğretim üyesi, senatör, Ordu Milletvekili ve Cumhuriyet gazetesi yazarı Bahriye Üçok, katledilişinin 22. yılında Ankara’da düzenlenen törenlerle anıldı.
Kendi yaşamını “Benim yaşamım tamamıyla mücadeledir” sözleriyle tanımlayan bir kadın önderin katledilişinden 22 yıl sonra, bugün, büyük bir eziklikle yeniden gömütünün başındayız. Diğer yitirdiklerimiz gibi ona da ‘Rahat uyu. Uğruna yaşamını verdiğin değerler bugün içselleştirilmiştir’ diyememenin utancı içindeyiz.’ .
YORUMLAR
TÜLİN ÖZTUNÇ
İşte o zaman bin bir rengiyle doğacak Güneş yeniden.
Sonsuz sevgilerimle....
Tülin hanım, içiniz acıyarak haklı ve doğru sözleriniz içersinde "Ama bu rezil ülke hala aydınlığa çıkamadı!.." diyorsunuz.Bu ülke Yunus Emreleri, Pir Sultanları, Nazımları, Aşık Veyselleri ve daha nicelerini çıkarmıştır.Ama maalesef Atatürk ve İnönüden sonra ülkeyi yönetecek iktidarlar gelmemiştir.Şimdiki durum onların eseridir.Katledilen tüm aydınlarımızı anıyorum.Mutlaka güzel günler görecektir ülkemiz, umudumu her zaman koruyorum.Selamlar..
TÜLİN ÖZTUNÇ
Ben atamı dedmi hiç tanımadım. Çünkü hepsi toprakta kefensiz yatanlardan...
Ben kendim ise henüz 15 yaşımdayken gözaltına alınmış biriyim.
Bu söylemleri bırakın artık. Geçmişle övünmekten vaz geçin. Her ülkenin ne kahramanları var. Siz bu gün gelinen noktaya bakın.
Benim gibi birnin evine gazete girmiyor. İstanbulun karşı tarafına geçemiyorum. Anlaşılan siz de rahatı ve keyfi yerinde olanlardansınız.
Yorum getirmiş olmanıza ayrıca çok memnun oldum.
Sağolun.
Maalesef demekten, kendi adımıza utanmaktan başka ne söyleyecek yüzümüz var çoğumuzun ?
TÜLİN ÖZTUNÇ
Hani hemn herkesin dilinden düşürmediği "Biz ne zaman adam oluruz? sorusuna,
Adam olmayacağımızı kabul ettiğimiz zaman, dediğimizde...
Yüzler Keseleyi bile utandırır hale gelmiş.
Daha ne öylenebilir ki...
Esenlikler dilerim.
Tülin Hanım,
Önce seçtiğiniz konu ve başlık için tebrik ederim.
Söylenecek onca söz, vurgulanacak onca konu var ki, hangi birine dokunsanız, bin ah gelir geriye.
Öncelikle süper cahiliz. ASLA kitap , dergi hatta gazete okumayız. Oğullarıma Tom MİKS bile okutamıyorum. Hele yazılarımı ,asla.
Uyduruk, Ortadoğu dizilerinin başında,bir yerimize bir şey kaçmış gibi ,arsız arsız güler dururuz sadece.
Aydın mı ? O da ne? Yeni dizideki esas oğlanın adı ,Aydın mıydı yoksa?
Sorun bakalım, şu gerçek Atatürkçü, gerçek aydın bu insanı tanıyan ,kaç kişi çıkacak. Bahriye Üçok ismini, bir sanatçı ile özleştirerek sorun. Hele ki taşralı, sizinle eşdeğer oy kullanabilen, kadınlara sorun. Yüzde onu bilirse , bu sayfalarda özür dileyeceğim.
Daha ,laik kelimesinin karşılığını ,dinsizlik diye bilen , bu kalkınmaktan uzak toplumumuza, sadece imam yetiştirmeye kalkan zihniyetlerle, sorunlar çok zor çözüleceğe benziyor. Öyle gün gelecek ki, 'herkes imam , ama cemaat yok 'olacak.
Vefası olmayan bu toplum, Atatürkü, İnönüyü, Bu topraklar için can vermiş milyonları, gazilerini silmiş be Dostum. Bunlar tabi ki , okumuş , makam doldurmuş, hükmeden , yetkileri olan zümrelerin suçu.
Amma kötü bir pazar sabahı başladı benim için. Düşünmemek için ,hiç bir şey yapamıyorum. Keşke kahveye gidip, kıçımı yapıştıracağım bir taburede,akşama kadar oyun oynayabilseydim. ''O nun yürüyüşüne kurban olayım ''diyen, sakalından utanmaza, başımla onay verebilseydim.
Bir futbolcu yüzünden , karşı takımdaki ile tartışa bilseydim.Ya da ''Abi bir girdik mi , önce Şam, orada bir şambaba ziyafeti, ver elini Bağdat, sonra süpüre,süpüre Kuzey Irak . Korkak olmayacaksın Kardeşim . Korkakları ayıklayıp attık içeri. Eh abi, tabiki bizden de ,gidecek bir 40000 kişi. . Ne yapalım ,analara en az üç doğurun demiyor muyuz?''
''Yeşil bir göz beni attı, bu derin sevdaya''
Saygılarımla.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Derdimi ummana döktüm asumana inledim.
demek gerek aslında....
Aansız dertlere gelsibler İnşallah!..
Esenlikler dilerim
Büyük Önder Atatürk; Gençliğe Hitabesinde, öyle güzel uyarmış ki: " Bütün bu şeraitten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde iktidara sahip olanlar gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler. Hatta bu iktidar sahipleri şahsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler."
Yazılarınızı takip ediyorum, Tülin Hanım. Size, yürekten katılıyorum, destekliyorum. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Sevgiler, selamlar.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Durum çok ümitsiz.
Aslında bindikleri dalı kesiyorlar. Bu kadar şaşkın ve aptal olabilir mi bir toplum....
Esenlikler dileklerimle birlikte yolluyorum sevgilerimi.
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.