Çay Buğusu
Bir billur katrenin su nazlı hâline çay denildiğini kitaplar yazmaz. Bu hususu, ince belli içinde onunla hem dem olanlar bilir. Yani söz ile tarif, harf ile teşkil edilmeyen hâl. Hem suretine, hem siretine tutulur çaya tutulanlar. Buğusu ayrı, berraklığı ayrı etkiler insanı. İşte, bencileyin haddini bilmez de bu hâli sözcüklerle anlatmaya kalkar. Birkaç kelamı bir araya getirebilirse çayı anlatabildiğini düşünür.
Çayın buğulu hâli, her insanda ayrı izler bırakır;ama çay tutkunlarına ıtır kokulu efsaneler anlatır. Mesela, buğunun naz şerhi olduğunu düşündürür. Berrak gamzeli bir perinin, âşığına naz etmesinin; büyülü görünüşüdür çay buğusu, çay tutkunlarına göre. Büyünün gizemini, ancak çayın tutkunları çözer. Tevazunun albeni ile harmanı çayda buğudur da diyebilirler çay sevenler.
Suyla ateş, buğulu bir peri için el ele verir. Semaver, çaydanlık, demlik da dahil olur bu imeceye. Sudaki naz hazza tebdil eder böylece. Çayın buğusunu sunabilmesi için bakışlara, bir ince belli nazenine ihtiyaç vardır. Çayın demlikten bardağa süzülmeye başladığı andan itibaren buğu bir dinginliğin kapısını aralar. Çayın buğusunu sisle pusla karıştırmamak gerekir. Çay buğusu bir efsanenin görünen yanı, yumuşak lisanıdır. Bu efsaneyi dinleyen ve okuyan olmak lazım gelir.
Buraya kadar bölük pörçük anlatmaya çalıştığım hazzın nazlı kızı çaya ait efsane hâle, hâllere bizzat şahit olmalısınız. Bunun için çayı, suyu ve diğer avadanlıkları özenle seçmelisiniz. Tüm bunların yanı sıra niyetiniz de halis olmalı. Ancak o zaman, demlediğiniz çay has peri, buğusu emsalsiz efsane olur. Çayınızı yudumlayanlar, çayın buğusundaki tılsımı daha rahat çözer.
Çayınızın gamzesi berrak, buğusu gizemli ve albenili olsun. Sizden hassaten dileğim, çay saatlerinde çayın buğusuna daha dikkatle bakın bundan böyle…
Ankara, 05.10.2012 İ.K
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.