- 360 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENT KONSEYİ TOPLANTISI KONUŞMA METNİM
KENT KONSEYİ TOPLANTISI KONUŞMA METNİM
Sayın vekillerimiz, sayın valim, belediye başkanlarımız, mülkü amirlerimiz, Türkiye il temsilcilerimiz, Kent Konseyi üyelerimiz, basınımızın temsilcileri, bu önemli günde bizlerin yanında olan muhterem halkımız. Cümlenizi saygıyla selamlıyorum sevgiler sunuyorum. Kent Konseyi ilk genel kurulunun hayırlı, uğurlu,olumlu geçmesini ümit ediyorum.
Kısaca kendimi tanıtmam gerektiğini düşünüyorum. Ben Zeki Çelik Şair ve yazar ,organizatör, dernek Duygu Seli bülteni imtiyaz sahibi ve gazete ve nette köşe yazarıyım.42 yıllık sanat hayatım da basıma hazır edebiyatın her dalında Türk dünyası kültürüne katkı sağlamak için yüzden fazla eser yazdım.
Türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım, Şarkikaraağaç Bey köyünde dünyaya geldim. Beş yıl Ankara başkente sanatımı sürdürürken askere gittim. I977 Yılında Isparta il merkezine yerleşerek çeşitli kurum ve kuruluşlarda çalışarak, küçük çapta ticaret yaparak aile geçimimi sağlamaya çalıştım. 35 yıldır ilimiz de elimden geldiği kadar çeşitli faaliyetler gerçekleştirmeye çalıştım.
Zeki Çelik yayınları adı altında beş ayrı dalda şiir kitabımı yayınladım. Bu arada K.K.T.Cumhuriyeti 1.Cumhur Başkanı merhum Rauf Denktaşın iki defa misafiri oldum.Yavru vatanla ilgi Kıbrıs şiirlerimi de okuyucularla buluşturdum
Türkiye de ilk defa kitap okuma ve kiralama sistemi, ikinci el kitaplarının yaygınlaşmasına vesile oldum. Her türde bestelenmiş eserlerim var.
Türkiye’nin kültür alanında hizmet veren beşinci büyük Göller Bölgesi Yazarlar ve Şairler Derneğinin kurulmasına vesile oldum. Üç yıllık başkanlık dönemimde yarışmalar, şiir ve müzik şölenleri düzenleyerek Isparta tarihinde ilk defa 300 şair ve yazar sanatkar arkadaşımın güller diyarında buluşmasını sağladım. Isparta şiirleri antolojisini yayınlanmasına vesile oldum.
Sigarayı Bırak okumaya bak panelleri düzenlerken Sigarayla savaşanlar vakfı başkanı Sayın Ubeyt Korbeyi davet ettim ve il sağlık müdürlüğü ile birlikte halkımızın zararlı maddelerden uzak durmaları için panelde bilgilendirdik. İl ve ilçelerimizin turistik yerlerinin tanıtımı için çalışmalar yaptım
. On bin kitabımla on beş bin dernek bülteni Duyu Selini okuyuculara dağıttım. Okullarda şiir ve programlarımız devam etmektedir.
Dünyada benzeri olmayan proje taslağı bana ait olan yuvarlak ortasından minareli mimari caminin yönetim ve başkanlığını da üstlenerek mimar ve mühendislerin, halkımızın da desteğiyle Şarkikaraağaç Kerkük mahallesinde ibadete açılmasına vesile oldum. O dönemin belediye başkanıyken Yüksek mimar sayın: Yusuf Ziya Günaydın bey bizzat cami projesini makamında inceledi. Beni yıllar sonra gördüğünde sorduğu soru cami oldu. İbadete devam ediyor deyince tebrik ettiler.
Türkiye genelinde katılabildiğim yarışmalarda çeşitli dereceler aldım. Radyo, ve televizyon kanallarında çeşitli programlara katıldım. Türk dünyası şairleriyle birlikte çeşitli antolojilerde, dergilerde, gazetelerde yer aldım. Isparta da İLESAM il temsilcisi olmamda ki amacımı bir dörtlükle ifade ediyorum. Kalem tutan ellerin doğru konuşan dillerin, seven gönüllerin bir arada olması için çalışmalarımı aralıksız devam ettiriyorum.
Kent Konseyine başkan olmamda ki amaç da 35 yıldır ikamet ettiğim Isparta iline, halkına faydalı olabilmektir. Yaklaşık yarım asırdır tanıdığım ilimle ilgili eksikliklerin giderilmesine, değişimlerin yapılmasına katkı sağlamaktır.
Burada güllerin hası, Meşhur meyvesi halısı, Şirin ili Isparta’sı, Dünyanın kalbi Türkiye’m diyerek fikir ve görüşlerimi Kent konseyi divan başkanı ve üyelerine arz ediyorum.
1- Isparta ilimizin kalkınması için her alanda çalışma yürütülmesi.
2- Her insanın aklı olduğu gibi insan haklarından yararlanma hakkı da vardır.
3- Alınan,satılan her malın garantisi sağlanması, üretenin,tüketenin haklarının korunması için çalışmaların hızlanması.
4- İlimize, ilçelerimize daha çok yerli yabancı turist akımını sağlamak için broşürlerin artırılması turistik acentelerine dağıtılması, misafirlerin gezecekleri güzergahın hazır hale getirilmesi.
5- Sağlığa zararlı her maddenin kitapçığının hazırlatılıp halka dağıtılması, bağımlı olanlarında doktoru tarafından tedavisinin sürdürülmesi.
6- İlimizin görüntüsünü bozan çarpık yapılaşmanın önüne geçilmesi,daralan yolların genişletilmesi, tarihi yapıların korunması veya restore edilmesi.
7- Avrupa birliğine girebilmek için ihracat ürünlerimizin kalitesinin artırılması.
8- İlimizin yerel değerlerine sahip çıkılması için çalışma yürütülmesi.
9- Çocuklarımızın selameti için aile bütünlüğünün sağlanması.
10- Aile düzenini korumak için meddi veya manevi desteğin artırılması.
11- Engelli vatandaşlarımıza huzurlu ortamın sağlanması.
12- İlimizde,ilçelerimizde, köylerimizde üretilen meyve ve sebzelerin tanıtımı artırılması, ihracat yapılması konusunda gerekli adımların atılması.
13- Tarihimizi araştırarak kültürümüze, şair ve yazarlarımıza, sanatkarlarımıza
sahip çıkılması yetenekli şahsiyetlerin ufkunun açılması hatırlanması, basın camiasının da isteklerine kulak verilmesi daha aktif hale getirilmesi.
14- Tarım ve hayvancılığın da daha bilinçli yapılması Avrupa standartlarına uygun olması, yetiştiricilerin de haklarının korunması, pazarlar oluşturulması.
15- Sağlık ve doğal afetlerde görev alacak sorumlu kişilerin tatbikatlar yaparak tecrübelerinin geliştirilmesi halkımızında bilgilenmesi, Kan bağışı konusunda seferber olunması için kan gruplarının da herkesçe bilinmesi.
16- İşverenlerin işçilerle barışık olması, gerekli emniyet tedbirlerinin alınması.
17- Kişisel başarıyı artırabilmek için her kişinin yeteneğine göre iş ortamının sağlanması, huzur ve güvenin ön planda tutulması, başarının yakalanması.
18- Sahipsiz ahşap evlere bağımlı tinercilerin yuvalanmasının önlenmesi.
19- İlimizde yapılacak festivallerde fikir birliğinin oluşturulması.
20- Türkiye’nin gül bahçesi olan şehrimizi,dünyanın gül bahçesi haline getirebilmek için daha çok projelerin oluşturulması, uygulamaya konulması.
Saygıdeğer büyüklerim, değerli üyelerimin desteğiyle KENT KONSEYİ Başkanı seçilirsem bu duyularımın Isparta ruhunu teneffüs ederek daha da genişleyeceğinden emin olabilirsiniz. Son sözümü yüreğimde ki hizmet aşkımı, vatan,millet, bayrak aşkımla bağlamak istiyorum. FEDADIR BU VATANA CANIMIZ, HELAL OLSUN AKSA DA KANIMIZ, YETER Kİ GÖKLER DE DALGALANSIN, AY YILDIZLI BAYRAĞIMIZ. Başkan adaylarına başarılar diliyorum. Hayırlı uğurlu olsun Allah’a emanet olunuz.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.