YORUMLAR
Evet kardeşim bir ailede ananın yeri bir başkadır hale büyük şehişlerde
Aslanın ağzında çocuk yetiştiriyoruz yüzde doksan dokuz analara çok işdüşür
Her çocuk melek doğar değerli kardeşim yorum yazmasam bile bu hikeyeyi takip edeiyor
zaman buldukça okuyorum kutlarım kalemini
Daim ol
Kemnur
Olayın kaynağı anlaşıldı nihayet. Ben de bölümlerin arasında annenin varlığını sorguluyordum, bu bölümle açıklama geldi. Sanıyorum özellikle erkek çocuklarının gelişimlerinde annelerin rolü çok büyük. Bu hikayede olduğu gibi. Bakalım neler olacak. Tebrikler usta. Saygıyla
Kemnur
Kemnur
Hep şunu söylemişimdir annelik ve babalık uzmanlık gerektiren konulardır.. ve herkes anne herkes baba olamaz.. Her anne iyi değildir her babada... babasından nefret ettiğini söyleyen bir arkadaşıma diğer arkadaşım arkasından bu nasıl bir insan demişti insan babasından bu kadar nefretle söz edermi.. bense ona şöyle bir soru sormuştum baba nedir/ güvendir sevgidir sığınılacak limandır demişti..işte dedim senin baban sana bunları vermiş ve baba algın bu şekilde oluşmuş hissettirmiş sana.. onun babasıda tüm bunları vermiş olsaydı bugün nefret neden olsun dilinde..
Öyküde bana göre ağabeyi masum gösterme diye bir olgu yok.. ama şunu hissettim ki anlamadan dinlemeden yargı yanlıştır.. Yargılamadan onunda duyguları olduğunu anlamak lazımdır.. Bence burada öykü böyle olabilmesinin nedenleri üzerinde duruyor onun çocukluğuna dönerek... Bu uç bir örnek uç bir hikaye ama en normal zamanlarda bile kalıplarımız yokmu anlamadan dinlemeden neden öyle davrandığını bilmeden.. Yıllar önce İrfan yalçının fareyi öldürmek diye bir kitabını okumuştum çocukluğu travmalarla geçen bir kişinin iş hayatına atıldıktan sonra amirinin baskıları ve babasına benzetmesi sonucu ki çocukluğundada babayı fareye benzeterek ruhunu biraz rahatlatabilen kişinin iş hayatında amirini fareye benzetmesi ve ona bir delgeçle kafasına vurup öldürdükten sonra tüm savunmalarında ben birşey yapmadım sadece fareyi öldürdüm demesi... İnsan ilginç bir varlık karmaşık ruh olgularıyla donatılmış..Ve insanın herşeyi yapmasının bir nedeni var bence dünyanın en azılı katili seri cinayetlerini işledikten sonra ben dünyanın en iyi insanıyım evet onları öldürdüm nedenlerim şunlardı demesi gibi...
Öyküde de işte bu var biraz anlayın..Böyle bir şahsiyeti sevebilecek bir insan olabilirmi hayır olmaz ve tüm hayatı sevgisizlikle geçecek sevgisizliğin acısının intikamı da bir şekilde alınacak öyküde değinildiği gibi..bu bağlamda bu açıklamalar önemli idi..
Kör insanın ona baktığını düşünmesi ve saldırması da bana göre hala vicdanının tükenmediğnin göstergesi hala yaptığı kötü şeylerde vicdanının bir yerleri sızlıyor ve ona bakanların bunu biliyor olması endişesi onu çıldırtan o bakışlara tepki veren.. ama görünen kör bir adama saldırması yine kötülük..
Neyse çok uzattım insan insana yaşamda insanla ilgili hiçbirşey yabancı değildir diye düşünen bir düşünce adamının düşüncesini hep benimsemişimdir hayatım boyunca hatta hayat düsturum olmuştur.. Ama yabancı olmayan hareketleri de gördüğümde canımın daha fazla yanmaması için önce biraz mücadele edip hep geriye çekilmiş uzaklaşmışımdır onları o davranış biçimleriyle başbaşa bırakarak..
Sanırım babada analiz edilecek ilerde onunda sebebleri vardır mutlak.. ama sonuç sebebler her ne olursa olsun kötülük kötülüktür diyorum ben.. saygımla...
Kemnur
Olay değişik boyuta girdi. Annesi ölünce dışlanan bir çocuk. Ancak dışlansa bile, intikam duygusu bile olsa başka türlü olmalı tabi.
Bu bölümde kör adam ve ortağı da işe karıştı ve iyice karıştı işler...
Bekliyoruz..
Tebrikler, saygılar...
Kemnur
Her annesini kaybeden çocuk böyle olursa yandık. Ama baba için kafamda soru işaretleri belirdi. yetirince ilgilenmedi mi, onu neden dışladı? Buna sebeb neydi?
Yinede her ne olursa olsun yaptıklarını haklı göstermez.
Yüreğinize, emeğinize sağlık hocam. Saygılarımla...
seher_yeli tarafından 10/5/2012 12:42:07 AM zamanında düzenlenmiştir.