- 556 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
yabancılaşma
Kapitalizm çıkarları uğruna tüm insanlığın bilincini hiç umursamadan şekillendirir. Tek bir amaç vardır daha fazla ürün, daha fazla meta satabilmek. Bunun neticesinde Pazar olarak gördüğü esas alanları tüketime hazırlamak gayesi ile attığı bütün adımlara sindirerek servis eder.
Kapitalizmin bu aymazlığı bize yakın olan ve bizlerinde içersin de yer aldığı Ortadoğu bölgesinde ve keza yoksul kesimin yoğunlukta yaşadığı Afrika kıtasında yaratılan psikoloji allım gücünü kolaylaştırırken balık hafızalı dünüyle yarını arsında bağlantı kuramı yan, şükreden kaderci bir halk popülasyonu yaratmıştır. Kadının bedeninin en fazla yasaklandığı bölge Ortadoğu ve Afrika kıtasıdır. Bu kıtalarda kadının vücudu yasaklanarak kadın vücudu ve cinsellik üzerinden meta satımı gerçekleştirilir. Reklamlarla kadın vücudunun üzerinden yaratılan satım politikaları kadının nasıl bir obje olarak görüldüğünün en güzel örneğidir.
Bacak arasına sıkışmış olan bilincin yaşam hakkı olmayacağı emperyalistler cebesinden çok öncelerden bilinmekteydi. Bacak arasından sıyrılmak erkeğin ve kadının özgürlüğünü getirecektir. Tabi bu özgürlük esas özgürlük değildir. Kadının kendini ifade etmesidir. Erkeğin fetişiz e olmuş duygularının beşireleşmesidir.
İnsanın varlık nedeni olan cinsellik emperyalistlerin çıkarları uğruna lanetlenmiştir. Ve Iraklı erkek dolaşan her kadının götüne bakmaktan kendisi alıkoyamıyorken. Bir başkasının bakması halinde, sapkınlık demekten çekinmemiştir. Keza eteğinin kısa olduğunu söyleyen ve kendisini tahrik ettiğini söyleyen belediye işçisi. Bir gün önce karısıyla çırılçıplak girdiği fantezileri unutmuştur. Kız kardeşinin çırıl çıplak yanında soyunmasını umursamıyan erkek kardeş dışarda eteği kısa olan kıza bakmamak için yoğun bir çaba sarfeder.
Bizim gibi ülkeler ve Ortadoğu gibi kıtalarda insanın kendisini tanıyım kuklalıktan ve geçebilmesi belki de bir reform bir restorasyon süreci gerektirir. Belki de ezilenlerin biz kukla değiliz dediği ve uzun adımlarla yürüdüğü bir devrim gereklidir.
Yorum sizin
YORUMLAR
Reformlar ; her devirde ve özellikle tabu olan konularda gereklidir.Bu da zaman içinde evrimleşerek bir ölçüde gerçekleşebiliyor.İnsanların yıllarca beyinlerine enjekte olmuş fikirlerden ve yaşayış tarzlarından, görüşlerinden sıyrılmaları zor tabii.Ayrıca insanların kendilerini aşmalarında , yobazlık ve dar görüşlerden sıyrılmalarında eğitimin çok önemli bir yeri var . Kaleminize , görüşlerinize sağlık...Selamlar...
lacemunzur
Eğitim bilimsel olması gerekir diğer türlü ezber kalıplara dayanan ticari amaçlar kapsamında kendini kurkgulayan eğitim sistemi doğalında ucuz iş gücü yaratacaktır yada yaratılması arzu edilecektir. Büyük proleter Kültür Devrimini biliyor musun? Çine 1977 süreçlerinde Mao önderliğinde kurgulanan ve pratikte de eksikte olsa inşa edilen asrın ideolojik akımıdır. ben ce eğitim ele alınırke mao faktörü hassas bir şekilde incelenmelidir. Diğer türlü eski kafalar eski bilinçler kaba tabiriyle sığırlar yaratmaya devam edeceğiz.
Çünkü kapitalizim ürün satarken arzı referans alır. Müslümanların yoğun olduğu bölgelerde kadın lanelenirken kapitalizimde bunu desteklerken erkeğin kadına susamışlığı satılan ürünlere yansıtılır. Satılan otomobilin reklamında kadınlara rol verilir. Cipsi reklamları tamamen kadınlar üzerinden kurgulanır sanki tüm müşterileri erkeklermiş gibi. Kadın bir obje olarak kullanılır. Çünkü erkeğin kadının vücudunu fetişize etmiş olması burjuvazi açısından sonderece uygun bir arçtır.....
yorumunun geneline katılıyorum...