- 1271 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ ŞİİR SEVER ARKADAŞLAR
1977 yılında Lise 2. sınıfta başladığım bu serüvende 30 yıl sonra girdiğim şiir yarışmalarından 6 ödül aldım. Bu bir yıllık dönemde yaşadığım acı gerçekleri sizinle paylaşmak istiyorum. Gönül dostu geçinenlerin çoğunluğunun (çok azı hariç) nasıl beyinsizler ve iyi niyet hortumcuları olduğunu bilmenizi istiyorum. Çünkü sizinde aynı hatalara düşmenizi istemiyorum.
Isparta Y. ve Ş. Derneğinin şiir ve hikâye yarışmalarında 2 dalda da derece aldığım ve 20 YTL katılım payı ödediğim halde verilen 2 ödülün maddi değeri 20 YTL yoktu. 1. seçilen şiir de gerçekten utanç vericiydi.
Denizli Y. ve Ş. Derneğinin şiir yarışmasında 2. lik aldım. Şükür katılım payı yoktu. Verilen ödül madden 5 YTL etmez. Ancak gönül hoşnut ettiler.
Kayseri Sabit İnce 2007 yılı Edebiyat Ödülü kitap yarışmasında 2 kitabımda ödül aldı. Hatta tek dalda katıldığım bu yarışmaya Sabit İnce’nin ısrarıyla 3 dalda katıldım. Rüzgârları Yarmak 3., Hasretim Sana Jüri özel ödülü aldı. Bugüne kadar tek kuruşluk ödül almadım, göndermediler. 60 YTL masrafım oldu. Başta kendisine “bu işlerde sahtekârlık çok oluyor, girmek istiyorum” dediğim halde “dürüst olacağını” söyleyen Sabit İnce’nin sabit durumunu size arz ediyorum. Msn ve cebine mesajlar çektiğim halde masrafımı bile kurtaramadım.
Söke Y.ve Ş.Derneğinin yarışmasında şiirde 3. lük vermişler. Tek kişilik jürinin rezaletini sayfalarında lütfen görebilirsiniz. İsimlerin nasıl öne çıkarıldığını görmenizi isterim. İlgililerde utanma duygusu varsa insafa davet ediyorum. 20 YTL katılım payı ödediğim halde verdikleri plaketi suratlarına çarpmak isterdim. Ama utanacak yüz yok onlarda çünkü yüzleri zaten kırmızı turp gibi. 5 YTL etmez. Yani şahsiyetleri kadar.
Yine Alanya’dan bir bayan antoloji yapacağını söyledi. %50 YTL ve şiirler gönderdim, 13 ay sonra istemeyle param geri geldi.
Sevgili şiir seven arkadaşlar. Bizlerden bazıları mikrofona çıkınca gönül dostuyuz diyorlar ama bunun hepsi yalan. Bu milletin en cahil kesiminin ilk sırasını bizlerin %90 ı oluşturuyor. Gönül dostu demek kara gün dostu demektir bunu kaçımız kaçımıza yapabiliyor? Yapmamız gerekmiyor mu?
Bu yıl ve gelecek yıllarda da bu tür yarışma ve antoloji fırıldakları çok dönecek aman dikkatli olun arkadaşlar. Çarkları sizi de harcamasın. Suni gülücüklere aldanmayın sakın. Jürisini inceleyin, ödüllerine bakın, yani hiç olmazsa maddi ve manevi zarar görmeyin. Hayal kırıklığına uğramayın arkadaşlar.
Kellesi ciğeri beş para etmez ve on paralık şiiri olmayan çakalın biri Nevşehir ve Antalya’da her türlü jüri sahtekârlığını yaptı. Çıkmış meydana yeni uyak ve rediften bahsediyor. Bu çakala “Pir Sultan Abdal’ın ayak seviyesine çıkamadan bunları yazamazsın” dedim, nasıl kurduğu belli olmayan sitesinden beni attı, lütfen Şairim Sanır şiirimi okuyunuz.
Şiirin okunmadığı ve matbaaların boş durduğu günümüzde çeşitli yalanlarla “antoloji çıkaracağız” diye para toplayıp köşe olanlara lütfen dikkat edelim.
Kişiye en büyük zarar önce kendinden sonra en yakınından gelir. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Lütfen sizler aynı hatalara düşmeyin. Saygılarımla herkese başarılar dilerim.
– 23/02/2008
YORUMLAR
şiiri yarıştırmak mı ?
neden böyle tuhaf işlere girdiniz ki ?
bence siz baştan yanlış yapmışsınız. yanlıştan da doğru çıkmayacağına göre sonuç ta gayet normal.