- 421 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bıçaktan Bahsetme
BIÇAKTAN BAHSETME
Gır Nuhu’yla (Nuhu Kalkan) Kültür Park’ta oturuyoruz.”Kültür Park da neresi?” diyeceksiniz.Bizim köyün (Oğulcuk) camisinin bahçesi.Varlıkları daim olsun,bizim Osman (Topaloğlu),İlhan (Taş),Mıkdat (Şahin) başta bütün köylü el kol oldular.Caminin bahçesini kültür parka dönüştürdüler.Bahçe girişinin hemen sağ tarafına bir bölüm eskilerin,atalarımızın kullandığı araç gerece ayrılmış.Kap kacak...Orak,çekiç anadut,dibek taşı,bulgur değirmeni...Bu bölüm eski eserlerin sergi yeri.Bahçe tertemiz.Köylü üstüne titriyor.
Ben “Kültür Park”diyorum.Yadırgayanlar oluyor ama eski eserleriyle bir açık hava müzesini andıran bu bahçeye “Kültür Park” adı yakışmaz mı?İsmiyle müsemmadır.Yakışır ki ne yakışır.
Bahçe tanzim edilirken kendini bilmezin biri gitmiş müftüye ihbarda bulunmuş:
”Caminin bahçesi çanak çömlekle,orak çekiçle,tırmıkla tırpanla doldu.Burası cami mi,yoksa eskici dükkanı mı?”diye.
Müftü işi gücü bırakmış.O saat gelmiş bizim köye.Bakmış bahçeye, çok da beğenmiş:
“Ellinize sağlık kardeşim.İyi düşünmüşsünüz.Kolay gelsin.”demiş.
Nerede kalmıştık? Ha evet Gır Nuhu’yla sohbet ediyorduk Kültür Park’ta.Şurdan burdan,havadan sudan... Laf lafı açtı.dedim ki:
"Nuhu Emmi,iyisin maşallah....Sağlığın yerinde."
Gır Nuhu derin bir iç çekti:
"İyi diyelim,iyi olalım.Geçen gün doktora gittim.Prostat varmış bende.Doktor tahlilleri inceledi.Ameliyat mameliyat.Doktora dedim ki ’Doktor bey,bana bıçaktan bahsetme.’Doktor da halden anlayan biri.’Peki amca’dedi.Aldı eline kalemi,çekti reçete kağıdını.Başladı yazmaya.Bir çanta dolusu ilaç yazmış.Onları kullanıyorum."
Dedim ki:
“Nuhu Emmi,doktorla pazarlık etmişsin.Belki ameliyat olman gerekiyordu.Seninki şu hikayeye benzedi: Adamın birinin cinsel organında bir yara çıkmış.Birkaç doktora gitmiş.Doktorlar’kesilecek’ demişler.Adam son kez bir başka doktora gitmiş.Doktor tahlilleri inceledikten sonra çekmiş kalemi.Başlamış yazmaya.Adam seviniyor tabii.’Doktor bey,sizden önce gittiğim doktorlar, kesmek lazım, dediler.Doktor bir yandan yazmaya devam ediyor,bir taraftan da hastasını rahatlatıyormuş:’Kesmeye gerek yok.Bu ilaçları dikkatli kullan.Kendiliğinden düşer.”
Gır Nuhu, bir güldü,bir güldü:"Bizimki de o hesap.İlaçları kullanıyorum bakalım ne olacak?.."dedi, "rahmetli."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.