- 545 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLAMAK
Ağlamak göz yaşıyla birlikte kedern üzüntünün topraga düşüp kuruması mı yoksa yoksa sevinci zirve noktaya cıkarması mı? yoksa aşığın maşuğuna duymuş olduğu kutsal aşkın göz cukurlarını kurutması mı?
Nitekim HZ YAKUP dünyalar güzeli oğlu HZ yusuf için akıttığı göz yaşı sebebiyle
göz kuyularını kurutup ama olması mı yoksa züleyhanın yusufun aşkı için HZ YAKUPla
aynı kaderi paylaşması mı? Yoksa insanoğlnun sıladan ayrılmanın vermiş olduğu burukluk neticesinde tek bir ortak noktada buluşmanın adı mı ? AĞLAMAK.Adem as.yemiş olduğu yasaklı meyve neticesinde havva validemizle cennetten kovlmanın vermiş olduuğu üzüntünün adımıdır ağlamak.-ağlamanın temeli buraya mı dayanıyor yoksa-.hatasını anlayan adem as. cölü ıslatırcasına gözden yaşlar BOŞALTIP neticede yüce allahın affına nail olMASI MI?.diğer taraftan havva validemizde harap ve bitap OLMASI MI...yoksa ilahi aşkla beşeri aşkın ortak noktasımıydı ağlamak.bir taraftan hz allahın affına nail olmak diğer taraftan kendi eğe kemiginden yaratılan haVVa validemize kavuşmanın admıydı AĞLAMAK.....
فَلْيَضْحَكُواْ قَلِيلاً وَلْيَبْكُواْ كَثِيرًا جَزَاء بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ (Fel yadhakû kalîlen vel yebkû kesîrâ(kesîran), cezâen bi mâ kânû yeksibûn(yeksibûne).
Nitekim tevbe srasi 82. ayeti kerimede MEALEN AZ GÜLÜNÜZ COK AĞLAYINIZ buyran HZ ALLAH ve aynı doğrultuda islam dünyasının güneşi , sen olmamış olsaydın bu alemi yaratmazdım sözlerinin muhatabı iki cihan güneşi PEYGAMBER EFENDİMİZ MUHAMMET MUSTAFA(S.A.V)EFENDİMİZİN mübarek sözleri KAHKAHA ŞEYTANDANDIR.tüm bunlar göz önüne alındığında en doğru işi yapmaktır ağlamak..
ağlamak bazen üzüntü ve kederden bazen sevinçten bazen merhametten bazen acıdan bazen güçsüz ve zayıf kalmaktan bazende rol içabı olurken en büyük ve en önemli olanı ise allah korkusuyla olan ağlamaktır.bUrada aklımıza kişi sevdiğinden korkar mı? diye bir soru gelebilir ki insan sevdiğini üzmekten dolayı korku içinde olup sevdiği şeye değer verirki onU kaybetmesin ve onu incitmekten korksun.
şunu ehemmiyetine binaen belirtmeliyim ki bu dünya gelip gecici olmakla birlikte sevilmesi gereken ve elzem olan en büyük ve en yüce varlık HZ ALLAHTIR...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.