- 2743 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİLDE YABANCILAŞMA
Türk tarihi geçmişten bugüne kadar Türk olan ve Türk özelliklerini yitirmemiş olan Türk dilini kullanan topluluklarının oluşturduğu bir tarihtir. Türk Dili Göktürk yazıtlarından öncede kullanılmış olup bu dil tarih araştırmacıları tarafından Ön Türk denilen kavimler tarafından da kullanılmıştır. Avrasya ve Kuzey Afrika’da ortaya çıkan her halkın tarihi uzaktan veya yakından Türklerin hareketlerinden etkilenmiştir. Türkler doğu kültürlerini batıya ve batı kültürlerini doğuya taşımakla da önemli bir rol oynamışlardır.
M.Ö. 3 yy. kadar uzanan soylu bir tarihe sahip Türk insanı o günden bu yana Türk Dilini kullanmış yeni kelimelerle gelişmiş ve kendi dilini geliştirmiştir. Afrika’da Asya’da Avrupa’da topraklarını geliştirirken dilini geliştirmeyi de ihmal etmeyen 3.yy. 21.yy. kadar uzanan tarihinde ne oldu da bozulmaya başladı. Dilimiz neden yabancılaştı.
Bize göre dilde yabancılaşma, dilin kendi yapı ve işleyiş kurallarının bırakılıp yerine başka dillerin yapı ve işleyiş kurallarının geçmesi, hâkim olması; dilde karşılığı bulunan veya kullanılmakta olan kelimelerin yerine yabancılarının kullanılmaya başlanması; dile bir ihtiyaç karşılığı giren yeni yabancı kökenli kelimelerin de yabancı söyleyiş ve yazılışıyla kullanılmaya başlanmasıdır. Peki, neden Türk dilinin yapı ve işleyişi değişiyor? Bu akım nereden kaynaklanıyor, nereye gidiyor? Türk tarihinin 3.yy ’dan başlayan dilinin 15.yy ’da kurulan bir Amerika diline tercih edilmesi biraz manidar değil midir? Yoksa bu sömürgeciğin diğer bir adı mıdır?
Günümüz gençleri modayı takip etmek amaçlı, çağın gerisinde kalmamak için İngilizce kurbanı oluyorlar. Tabii ki bir lisan bir insan, iki lisan iki insandır. Dil öğrenmeye hiçbir karşıtlığım yoktur. Ama neden dilimiz körelsin, güzelim Türkçem varken neden yabancı kelimeleri dilimize girsin. Soruyorum size; hangi İngiliz hangi Amerikan hangi yabancı günlük dilinde hoşçakal, görüşürüz diyor. Tabii ki demiyorlar;çünkü dillerine sahip çıkıyorlar,benimsiyorlar,koruyorlar. Peki biz neden bay bay, see you diyoruz; daha mı güzel dilleri bizim kaç bin senelik dilimizden daha mı etkileyici? Tabii ki hayır. Peki neden bu akım; bu furya. Size söyleyeyim sadece MODA. Peki, ne mi yapacağız dilimize; örfümüze; geleneklerimize sahip çıkacağız. Modayı biz yaratacağız. Dünya bizim peşimizden koşacak nasıl mı sahip çıkarak koruyarak. Gelin bugün hiçbir yabancı kelime kullanmayalım. Görelim bakalım neler olacak. Ne eksilir ki hayatımızdan. Yüceltelim dilimizi, bize verilen bu şanlı tarihin bu destansı dilin kıymetini bilelim.
Tülay Meydan,
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.