- 1463 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İLLE'DE YORUM OLSUN!..
Öncelikle Bütün Kalem Dostlarıma Merhabalar...
Sanal alem dediğimiz dünya varoluşundan bu yana gerek yazım gerekse görsel sanatların olabildiğinde çabuk karşımıza gelmesi günümüzde, günlük hayatta ne kadar tüketime meraklı bir brey dolayısıyla toplum olduğumuz olabildiğince bütün çıklaklığıyla gözler önünü sermiyor mu?
Yazmaya başladığım günden bu yana geçen zaman içinde neden "YORUM" yazmadığım hep soruldu sanırım sorulmaya da devam edecek..Yorum bir metni daha anlaşılır hale getirme yada onu olabildiğinde açmaktır...Ama her yönüyle bir şiirse incelenen, dilbilgisi, anlatım, teknik vs. özellikleri incelenecek ve incelenecek sonra bütün bunlar uygun bir yazı şekliyle detaylı olarak şiir yada yazı sahibinin sayfasına aktırılacak...Benim "YORUM" anladığım bu...
Ama nedense günümüzde hepimizin çok sık karşılaştığı ve zaman zaman yaptığımız gibi iyi dilek yada temennileri de "YORUM" katagorisine sokmak...En büyük yanlışımızda bu...Harika, çok güzel, muhteşem vb. sözler ruhumuzu elbette okşuyordur ama bizlere EDEBİYAT yolunda ilerlerken ne kadar ışık tutmakta yada rehber olmaktadır.
Yazı yada şiir, yazanın dünya görüşünü okurlarıyla yada sevenleriyle paylaştığı bir penceredir. Şiirin yada yazının duygu boyutuna kimse karışımaz. Ancak bu duyguların aktarılmasında kullanılan dil acaba yazı yada şiire uygun mudur? Önemli olan ise bu konudur...Serbest vezin yada Hece Vezni şiirleri kaleme alırken acaba teknik yönden gereken özeni ve hassasiyeti gösteriyor muyuz? Bunda başarılı olabiliyor muyuz? Kafiye nedir? Redif nedir vb. teknik konularda yeterince bilgimiz var mı? Var ise eğer bu bilgileri paylaşıyor muyuz? Paylaşılan bu bilgiler karşılık görüyor mu? Mesele uzun ama bir o kadar da basit...
Nice ozanları, nice halk şairlerini, şairleri bağrından çıkaran bu topraklar inanıyorum ki yine ozanlar, şairler çıkarmaya devam edecektir. Yeter ki bizler geçmişten günümüze EDEBİYAT tarihimize ve bu tarihin yazılmasına neden olanlara gereken ilgi ve alakayı gösterelim. Bir Aşık Zevraki’yi, Aşık Garip Bektaş’ı ve daha nicelerini unutmayalım ve geçmişten almamız gerekenleri alıp EDEBİYAT yolunda İLERLEMEYE çalışalım...TOPAL KARINCA MİSALİ...Yorumlarınız, ilhamınız ve okuyucunuz bol olsun sevgili KALEM ARKADAŞLARIM...
YORUMLAR
Hocam yıllardır edebiyat sitelerindeyim ve hep söylerim eğer yorum dedikleri şey şiir kalitesine göre yazılsa Ali Altınlı şiirlerinin altı yorum kaynamalı, ama yorum şiir yazana değil, yorum yazana yazılıyor, insanlar karşılıklı birbirlerini överek hoşca vakit geçirip egosunu tatmin etme peşindeler.
Selam ve saygımla.
Ağabey bir "yüreğine sağlık" bir ay, on tanesi on ay, yüz tanesi yüz ay ömrü uzatır:))
Hem şair kendinden geçmişse, redifle medifle kim uğraşacak
yaz kafandakileri sonra kes üçer beşerli kelimeler halinde alt alta yaz gitsin..
Git bir türkü bara bak, adamın elinde saz
sazdan çıkan ses sanki zurnanın zırtı
kendinden çıkan ses kabız bir insanın wc sırasındaki hali
sanatçı diye oturtmuşlar, sende kafa dinlemeye gidiyorsun oraya bir düşün çıkarken ki halini
başıma geldi de ondan biliyorum:))
sevgi saygılarımla