- 877 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNCELERE ESİR OLMAK
DÜŞÜNCELER... İNSANLARIN ONLARLA VAR OLDUĞU VAR SAYILAN, ONLAR YÜZÜNDEN SIKINTI ÇEKİLEN, BAZEN UMUDUN BAZENSE UMUTSUZLUĞUN GÜZEL YA DA ÇİRKİN YÜZLERİ. NE KADAR KARAMSAR BİR GİRİŞ DEĞİL Mİ? AMA BİRAZ DÜŞÜNÜNCE BANA HAK VERECEKSİNİZ.
’DÜŞÜNÜYORUM ÖYLEYSE VARIM’ DİYEN SOKRATES ACABA NE DEMEK İSTEDİ? TABİİ Kİ BU SORUYA HERKES ŞİMDİYE KADAR BU CÜMLEDEN NE ANLADIYSA O CEVABI VERECEKTİR. ZİRA BEN DE HEP: ’YAHU ADAM DÜŞÜNCENİN ÖNEMİNİ VAR OLMAKLA EŞ TUTMUŞ. DÜŞÜNÜYORSA VAR, DÜŞÜMMÜYORSA YOK SAYMIŞ KENDİNİ.’ DİYE CEVAPLARDIM. ASLINA BAKARSANIZ YİNE BÖYLE DÜŞÜNÜYORUM. BENİM DİKKAT ÇEMEK İSTEDİĞİM NOKTA ŞU: BÖYLE ÖNEMLİ BİR FİKİR ADAMI DÜŞÜNCELERİNİN ESİRİ OUP DA TARİHE BU ÜNLÜ CÜMLEYİ DÜŞMÜŞ OLAMAZ MI? ŞİMDİ GERİYE YASLANIN VE SESLİ BİR ŞEKİLDE ’DÜŞÜNCELERİNİN ESİRİ OLMAK’ SÖZÜNÜ TEKRARLAYIP ÖYLE DEVAM EDİN BU YAZIYI OKUMAYA.
FİLOZOFLARI ÇOK DÜŞÜNEN İNSANLAR OLARAK BİLİRİZ HEP. ÖYLEDİR DE ZATEN. AMA HER DÜŞÜNDÜKLERİ DOĞRU MU? ELBETTE DEĞİL. PEKİ HER FİLOZOF DÜŞÜNCELERİNİ HAYATINA SOKABİLMİŞ MİDİR? BENCE BU SORUNUN CEVABI DA HAYIR? DOĞRU DÜŞÜNÜP YANLIŞ UYGULAMAKLA, YANLIŞ DÜŞÜNÜP DOĞRU UYGULAMAK ARASINDA BENCE UFACIK BİR FARK BİLE YOK. TIPKI MÜKEMMELLİYETÇİ OLMAKLA VURDUMDUYMAZ OLMAK ARASINDA OLDUĞU GİBİ.DÜŞÜNMELİ, HEM DE ÇOK DÜŞÜNMELİ, ŞİMDİLERDE DAHA ÇOK DÜŞÜNMELİ AMA DÜŞÜNCEMİZE SAPLANIP, ONU MUTLAK DOĞRU KABULLENİP, KÖRÜKÖRÜNE BİR BAĞLANIŞ. İŞTE BEN BUNA DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİM. TANRI KELAMIYMIŞ GİBİ DOĞRULUĞUNDAN ŞÜPHE DAHİ EDİLMEYEN DÜŞÜNCELERİN AKLIMIZDA YER ETMEMESİ GEREKİR. FARKLI BİR BOYUTTAN BAKINCA; SADECE KENDİMİZİN DEĞİL BAŞKALARININ DÜŞÜNCELERİ DE.
İNSAN BEŞER ŞAŞAR DENİR. NE KADAR DOĞRU DEĞİL Mİ? BU SÖZÜN ÜZERİNE SÖZ SÖLEMEK BİLE DOĞRU OLMAZ AMA BUNU BİLE DÜŞÜNMEK GEREKİR.