- 2506 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İTHAL ÜRÜN
Günlerden cumartesi. Oturmuş evde televizyon izliyorum.Kanal gezerken yani halk deyimiyle zaping yaparken gözüm bi programa takılıyor. Ev dekarasyon programı. Herşey çok güzel. İzleyicilerin evlerini dekore ediyorlar.Program sunucusu izleyicinin evine mobilya, perde vs... vs... beğenmek için bir mağazaya gidiyor.Tabi ki moğaza yetkilisiyle sohbet...
Mağaza yetkilisi gururla diyorki : ’aşağı yukarı mağazamızdaki ürünlerin % 80 i ithal üründür.’
Aslında ortada gururlanılacak birşey göremiyorum ben. Ülkemizdeaynı kalitede hatta ve hatta daha da kaliteli ürünler üretilemiyor mu? Tabii üretiliyor.Bu ithal ürün özenticiliğini ve merakını anlamıyorum. El emeğiyse el emeği, kaliteyse kalite, modernlikse modernlik ülkenmizde üretilen ürünlerde tüm bu aradığımız özellikler bulunmakta. İthal ürün seçmek bence çok saçma.
İthal ürün seçerek aslında hem kendimize hem çevremizdeki insanlara ve başta ülkemize çok büyük kötülük yapmış oluyoruz.İthal ürün seçerek ülkemizdeki birçok gencimizi işsiz bırakıyoruz. Sonrada işsizlikten yakınıp duruyoruz. İthal ürün seçiyorsan arkadaş işsiz kalmaya mahkumsun.
Tarım ürünlerinde bile ithal elma, ithal muz, ithal pirinç... Yerli malları kullan vatandaş. Merak etme ölmezsin... Hem paranın bir bölümü cebine kalır, ülkene kalır.Her ne kadar ülkemizde üretilen mallara kota , ambargo koysalarda sen diren yerli malları kullan ........
Ne demiş atalarımız: YERLİ MALI TÜRK’ ÜN MALI HERKEZ ONU KULLANMALI !!!!!!!!!!!!
YORUMLAR
Saygıdeğer Yazar, Size bir özelliğimi bildireyim de şaşın- kalın:
Sayın, Süleyman Demirel'in Başbakanlık yaptığı vakitte(<1980) ülkemizin Devlet hazînesi, röntgen filmi almaya dövizi yetmediği için Başbakan Demirel: "Yetmiş sent'e ihtiyâcımız var" diyeli beri ve günümüze kadar, İT-HAL muz satın-almıyor ve ikrâm edileni de yemiyorum. Yılda birkaç kere, yerli muz bulabildiğimde bolca alıp- hevesimi giderebiliyorum... Bulamadığım yerde, mis gibi elmamızı tadıyor ve Allah'a şükrediyorum.
Sigara içmeye hiç başlamadım ve benim sigaram; elmadır.
Çok önemli olan bu konuya verdiğiniz emek için Size Minnet duydum...Sağolun.
Saygı ile Selâm ederim.
K.Y.kadiryeter
CUMHÛRİYET BAYRAMI GÜNÜ, 2009 TRABZON.
"NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE" VE DEVLETİNE SÂHİP, GÖREVİNİ VE GEREĞİNİ YAPANA...
.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=10534
34gulumse22
"İTHAL ÜRÜN"
Çok doğru ve duyarlı bir yazı öncelikle teşekkür etmek istiyorum duyarlılığınız için...
Lütfen Türk mallarını kullanmaya çalışalım ve bu konuda biraz duyarlı olalım...
Barkod numarası 869 ile başlayan ürünler Türk malı oluyor...
Biraz duyarlılık ve biraz dikkat lütfen...
Ellerinize ve emeğinize sağlık yazı için...