Çaydanlığımın İsi
Çay suretli periyle hem dem olalı, çaydanlığın dışındaki is Leyla’nın gözündeki kudret sürmesi mesabesinde gözümde. Artık isli çaydanlığın gönlümüzde ayrı bir yeri var. Sadece bizim yanımızda değil, baş eğdiği ince belli nazeninlerin yanında da itibarlı isli çaydanlık. İsli çaydanlığın demlikle imecesi zarafet ve letafet kapısını açıyor, sayelerinde merhaba diyoruz berrak tebessümlü, billur tenlilere.
Bir buğulu mevsimin kollarında, huzur ve sükunun nahif nefesini hissediyoruz dudaklarımızda. Alçak gönüllü demlerin has bahçesinde nice çiçekler açıyor katmer katmer. Çayın rengi ve ahengi çaydanlığın isinden ilham mı alıyor ne? Demliğin sinesinde dinlenen kara çay leylin koynunda Leyla misali ıtırını ve usaresini sunuyor suya. Camdan saraylar kokusuyla rengiyle o leylayı bekliyor dört gözle. Çay dolu bardaklar nakış oluyor huzur demlerine. Zaman ipekten bir yaşmağa bürünüyor.
Zamanı nefesiyle güzelleştiren billur tenli, cam bardağa ayrı bir albeni katıyor. Güne çayla başlamak hazzın rüknünü yerine getirmek diye geçiyor kayıtlara. Her yudum “yârin dudağından getirilmiş bir katre alevle” aşık atıyor. Su çaya keserken demlikte zaman nice gizemli hâllere giriyor. Çayla zamanı anlamlı kılıyor, çay seremonisine katılanlar. İçen de hazırlayanda anılar sayfasına çayla imza atıyor.
Acaba diyorum, çay zamanın rüyasına giren efsaneler perisi mi. Bu düşü yormak dudaklara mı düşüyor… Her ne olursa olsun. Bu rüya bize hep hoş geliyor. Daldığımız billur uykudan uyanmak istemiyoruz. Çaydanlığımızın isini bile seviyoruz…
Ankara01.10.2012 İ.K
YORUMLAR
Bu isimle bir kitap okumak istiyorum Sn. zakir.
ve
Kesinle bu kalemden.
Mesela çaya sorsalar, " Senin Derdini En İyi Kim Anlatır."
Neden üstünüze dökülüyorum ki, gidin zakir'e sorun der. ( Çaydanlığımın İsi ) İsimli Kitapta hepsini okumak isterim.
Saygılarımla.
zakir
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sizde Ankara da yaşıyorsunuz sanırım. Bana bu günkü yazınız arkadaşlarla gittiğimiz bir pikniğimizi hatırlattı. Ankara da yaşadığınıza göre anlatacağım yeri biliyorsunuzdur belki. Yeniköy'ü geçince Atatürk'ün eğitim ensitisineait kız yurdu binasının bulunduğu bir piknik alanı var etrafında meyva bahçelerinin bulunduğu koca koca çamların bulunduğu güzel bir biknik yeri oraya pikniğe gitik ama yanımıza çay şeker almışız çaydanlık almamışız. Piknik yerinin birde bekçisi ve evi var orada yaşıyor. Ondan çaydanlığı varsa vermesini rica ettik. Sizin yazınızdaki gibi dışı isten simsiyah olmuş bir çaydanlık verdi bize ve biz onda çay demledik. O çaydanlıkda içtiğim çayın o güzeltadı hala damağımdadır.
saygılar