- 1409 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Ezeli Rakipler!
Gelin kaynana…
İnsanlık tarihi kadar eski, yüzyıllardır süre gelen bir çekişmedir bugün yazacağım yazının teması.
Herhalde benim gibi dikkatinizi çekmiştir, kaynana damat, ya da kaynata damat değil de, ille de gelin kaynananın adı çıkmıştır bir kere.
Yeri gelir kızı ile daha çok problem yaşar anneler, amma söz geline gelince kızlarına toz kondurmayan anneler, bülbül kesilir gelinlerini şikâyet için.
Bu nerden çıktı dersiniz belki de, anılarda yolculuk yaparken hatırladığım bir olay sebep oldu bu ezeli çekişme hakkında yazmak için.
Doksanlı yıllar, aile dostumuz arkadaşlarımız, iş yerine yakın olsun diye Haseki hastanesinin civarında bir apartmana taşınmışlardı. Gelin, görümce, ben bir de başka arkadaş sık sık birbirimize gidip geliyoruz, hâlâ da dostluğumuz sürer.
Bir gün görümce olana gittik,
-Dün ne oldu biliyor musunuz, üst kattaki komşunun gelini, kocasının ve kaynanasının dırdırlarından bıkıp balkondan atmış kendini, bir gürültü bir kıyamet.
-E e sonra bir şey oldu mu?
-Öldürmeyen Allah öldürmüyor, gelin bir de hamile, nasıl bir ruh halindeyse, bebeği falan gözü görmüyor, tam kendini atmak için demir parmaklıklı balkonun dışına çıkınca, alt dükkândaki bakkal dışarı çıkmış bağrışmaları duyup, kollarını açıyor, bakkalın omzuna çarpan gelinde bir şey yok, bakkalın omuzu çıkmış.
-Peki sebep ne bu genç kadını bu kadar yaşamdan soğutacak kadar?
-Biz yeni taşındığımız için detay bilmiyorum, sadece, ana oğul biraz huysuzlarmış, komşuların söylediği.
Sonra benim arkadaş az zaman sonra başka bir binaya taşındı, gelişmelerden haberimiz olmadı.
Arada aklıma gelir, düşünürüm, insanoğlu çevresindekilere hayatı cennet de yapar cehennem de!
Can çıkmayınca huy çıkmaz bilirim, ama insan kendini bilirse, aksi huylarını değiştirme gayretinde olmalı.
Gelelim gelin kaynanalar niye anlaşamaz?
İlk önce ayni erkeği farklı sahiplenme duygularından.
Anne dünyaya getirmiş, belli bir yaşa kadar onun bütün bakımı ve hayatını düzene koymuş, birden bir kişi daha çıkıyor, onunla sevdiği canını bölüşmek durumunda kalıyor.
Gelin eşini haliyle çok seviyor, ama o sevdiği de sürekli ‘annem şöyle yapardı, böyle yapardı’ diye kıyasa başladı mı buyurun kavga hazır.
Burada herkese önemli fedakârlıklar düşüyor.
Anne biraz geri çekilip, bu iki gencin, hayatlarını kendileri yönetmelerine izin verecek.
Yaptığı yemekler, ya da ev işlerinde olsun gelinini takdir edecek.
-Ben şöyle yaparım böyle yaparım diye, hep kendi fikirlerini dayatmayacak.
Çok güzel olmasa da fikrini sorduklarında,
-Ellerine sağlık, kızım sen beni de geçiyorsun diyerek gönül alacak.
Gelin bir şeye itiraz edip, farklı bir fikir beyan ettiğinde, öz eleştiri yapıp,
benim kızım bunu yapsa kırılmam gücenmem, o halde geline de gücenmeyecek.
Tabii bunlar gelin cihetinden de bakılınca geçerli.
-Bunu bana annem söylese gücenmem, o halde kayınvalideme de gücenmemem gerekir diye düşünecek.
Yemek hazırlamış, işten gelen oğlunu ve gelinini davet etmek isterse, programı her zaman geliniyle planlayacak.
Oğlunu arayıp,
-Sevdiğin falan yemeği yaptım akşama gelin, demek yerine.
-Kızım şu yemeği yaptım, başka bir düşünceniz yoksa gelmek isterseniz, seviniriz, diye plan ve programı geliniyle konuşursa, gelin bunu bir dayatma gibi değil de bir davet hem de onunla planlanmış bir davet olarak sevinerek kabul eder.
Bu anlattıklarım normal, akıl sağlığı yerinde insanlar için geçerli tabii ki!
Yoksa ne cadaloz kayınvaldeler, ne şirret gelinler yok değil.
Devam edecek
30 Eylül2012
YORUMLAR
KEŞKE SADECE GELİN KAYNANA MESELESİNDE DEĞİL BÜTÜN TARTIŞMALARDA İNSANLAR KARŞILARINDAKİ İNSANLA EMPATİ YAPABİLSELER. O ZAMAN BU KADAR AĞIR OLMAZ SONUÇLAR.İNSANLAR BİRBİRLERİNİ RAKİP DEĞİLDE İNSAN OLARAK GÖRDÜKLERİNDE OLAY ÇÖZÜLECEK.DİLE GETİREN KALEMİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK...
handan akbaş
çok güzel yerinde tespitler..
ahh..
anlayan ve uygulayan bulunsa..
ne güzel olurdu..
değilmi..
sevgilerimle..
handan akbaş
çok anlamlı ve güzel bir konu harikasın handancığım sözlerine aynen katılıyorum burada söylemeden edemiyeceğim benim annem de kayınvalide ve ben görümce iki gelinimiz var onlar bizim canlarımız (aman nazar değmesin ) kalemin varolsun sevgimlesin
GÜLDESTE tarafından 10/1/2012 9:08:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Benim de şu an iki gelinim var, bir oğlum da bekar, o da evlenirse üç olacak.
ikisini de çok seviyoruz, sevgi saygı karşılıklı tabii ki.
Teşekkürler canım, her zaman desteklerinle güç verdiğin için, seni seviyorum.
Yazının geneli dünya kurulalı beri olan bir kavgayı anlatmakta. Keşke bitse...
Zaten insanlar kendilerine dertler üretmeseler müreffeh bir hayat yaşarlar. Gelin ve kaynana o dertleri üretirken bilseler kimler mutsuz oluyor... Yoksa kendi kendilerine diledikleri zararı versinler...
Başta birinin kocası, birinin oğlu... En büyük zararı o görür... Çünkü birşey diyemez, içine atar. Sonra kayınbaba... İçine atar. Ve çocuklar... Derin izler bırakır.
Gariptir ki; her gelin, kendisi kaynana olduğu zaman, bir zamanlar hazmedemediği şeyleri nu kez gelinine yapar. Ve aynı çevre yine zarar görür...
Dertleri biz ürettiğimize göre hüzün arıyoruz demek ki...
Tebrikler ve saygılar...
handan akbaş
Tanıdığım bir teyze söylerdi ibretli bir söz.
-Kaynanaların saltanat sürdüğü yıllarda gelindim, gelinlerin borusu ötmeye başladığında kaynana, hep ezilen ben oldum.
Sevgi, saygı, karşılıklı fedakârlık olmazsa, kavga hiç bitmez.
Selam ve saygılar...
böyle gelmiş böyle gidecek .....ne yaparsak yapalım boşuna ..... saygılar ustaya
handan akbaş
Selam, saygı ve hürmetlerimle...
Sevgi güzel şey, çoğu kişi bundan habersiz. Herkes başrol istiyor, oysa hiçliği kapan işi götürüyor. İşte burası da manidar ''hiç olmak''kolay değil benliği, eğitmekten geçiyor.
Eğitim güzel şey, sevgi ve saygıyla harmanlayınca tadına doyum olmuyor.
Güzel yüreğinize sevgiler.
handan akbaş
Çok doğru tespitler. Aradan kaç sene geçerse geçsin o paylaşımı yapamayan anneler tanıyorum ben:) Anlayışlı kayınvalide pardon annelerden biri olduğunuzu çok iyi biliyorum. Bu dava hiç bitmeyecek adım gibi eminim. Çünkü ara ara ben de yaşıyorum. Belki kızım da yaşayacak.Çok güzeldi yazınız Handan ablacığım. Sevgilerimle...
handan akbaş
:)
Sevgili Handan, ben bu yazıda en çok bakkal'a üzüldüm desem yalan olmaz.
Gelin kendi canına acımıyorsa, karnında yaşattığı bebeğine acımalıydı.
Kayınvalde dersen, madem ki gelin artık onun ailesine girmiş, bazı şeylere gözlerini kapatmalı, susmalı ki, değerin ne olduğunu anlamalı.
Bizim büyüklerimizin bir sözü vardı; gelin taçını bilerek takarız ki... Evlendikten sonra taçın ne olduğunu anlayıp, eşlerinin başına saygı olarak takabilsinler.
Saygımla.
handan akbaş
Teşekkürler öykücüm, selam ve saygılar.
sevgili Handan, toplumu bam elinden vurmuşsun yine. Ben de takılırım bu gelin kaynana kavgasına. Sana yerden göğe katılıyorum. Geliniyle tartışan bir kaynana, o an kızıyla tartıştığını düşünse olay kendiliğinden kapanır zaten. Gelin için de aynı kavram geçerli...
Ailede güzellik isteyen herkes, önce dilini tutmasını, doğru kullanmasını bilmeli, bilmiyorsa öğrenmeli.
Yine güzel bir konuya değindiğin için teşekkür eder, kutlarım.
handan akbaş
evet asılardır gelin kaynana sürüp gidiyor
ço şükür kaynanam hala sağ 92 yaşını üzerinde ve beni kızım diye sever
nerdeyse 20 yıla yakın kaynanayım üç gelini bir arada tutabildim hala gelinlerimle ço iyiyiz hiç şlerine karışmam cuma akşamları bende yerler illa gelin demem anne gelelimmi derler siz bilirsiniz derim torunlar çok istiyor özledik babannemi diyor lar deyip gelirler
rabbime hesapsız şükürler olsun bu halimizi bozmasın
insan iyilik düşündümü hep iyi olur
saygım sevgimlesin canım
çok güzeldi
handan akbaş
Mutluluk ve huzurunuz daim olsun arkadaşım, sevgi ve selamlarımla.
Kadının biri kuaföre gitmişbaşlamış kuaförle sohbet etmeye. Benim bir damadım var demiş. Kızımın bir dediğini ikiletmiyor. Kızımın bir eli yağda birelibalda elinde kredi kartı istediğini alıyor kocası kaç para harcadın demiyor. Haftanın 3 günü dışarda yemek yiyorlar. Kızım nereyi isterse oraya tatile gidiyorlar hafta sonları kızımın yatağına kahvaltı getiriyor. Dmadım çok iyi Allah ondan razı olsun demiş. Ama birde gelinim var oğlumu öldürüyor durmadan alışveriş yapıyor oğlum vermiş ona kredi kartını hesap sormuyor haftanın 3 günüdışarda yemek yiyorlar. Her sene lüks otellere tatille gidiyorlar. Oğlum sabahtan akşama kadar çalışıyor okörolasıca geline para yetiştirmek için üstüne üstlük hafta sonları benimsalak oğlum karısının yatağına kahvaltı götürüyor demiş.Allah gelinimin belasını versin. İnsan kendine göre düşünüyor herşeyi
sevgiler