- 2400 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇ KAFADAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Üç kafadar arkadaş bir gün, bir köye gezmeye gitmişler. Bunlar Hasan, Cengiz ve Aram… Bir eve misafir olmuşlar. Fakat bizim kafadarların köyünde, her inançtan insan yaşarmış… Çok ta hoş komşulukları ve arkadaşlıkları varmış. Onların köyünde herkes, herkesin dinine, inancına, adetlerine, saygı duyarlarmış.
Neyse, bizim kafadarlar misafir oldukları evde oturmuşlar, sohbet etmişler. Ev sahibi ile hal hatır sorduktan sonra, bayağı koyu bir sohbete dalmışlar.
Cengiz biraz muzip, biraz da uyanık bir tip; Hasan ise alçak gönüllü ve mütevazı sayılan, hakkına razı olan bir kişilikmiş… Aram ise gayri Müslim İsevi biri imiş fakat aynı köyde büyüdükleri için herkesle iyi dostluk kurarmış. Hoş görülü iyi bir insanmış, her olaya hoş görü ile bakar, köylüler tarafından da çok sevilirmiş.
Sohbet bitmiş, sıra ikram zamanı gelince; ev sahibi güzel bir yemek hazırlamış, sofrada yok yok… Tabii bizim kafadarlar başlamışlar yemeye, tıka basa yedikten sonra ev sahibi bunlara güzel bir petek bal koymuş yemeleri için… Fakat bunlar doyunca balı yiyememişler, balı sofradan bir kaba alıp, poşete saklamışlar gece yeriz diye…
Otururken aralarında konuşuyorlar; "Balı nasıl yapalım, nasıl yiyelim" diye… Derken Cengiz oradan atılır hemen, "Ben bir fikir diyeceğim. Herkes kabul ederse, öyle olsun" diyor…
Hasan ve Aram can kulağı ile dinliyorlar Cengiz’i… Cengiz, “Diyorum ki; kim güzel bir rüya görürse, balı o yesin. Kabul mü arkadaşlar?” diye soruyor ve üçü de kabul ediyorlar.
Herkes uyuyor?
Sabah oluyor, Hasan sabah namazına kalkıyor, abdestini alıp namazını kılıyor, Aram uyanıyor, selamlaşıyorlar. Aram elini yüzünü yıkıyor. Hasan, Aram’a soruyor “Aram kardeş, ne gördün rüyanda? ”
Aram, “ Kardeşim, rüyamda göğe çıkıyordum, İsa peygamberin yanına gittim. Orada gezdim hurilerle, meleklerle…” diyor ve anlatıyor rüyasını.
Hasan diyor ki;” Kardeşim rüyan güzel, bal senin hakkın. Helali hoş olsun, balı sen ye!”
Aram, Hasan’a soruyor, “Sen nasıl bir rüya gördün?”
Hasan, “Ben makamı Mahmut da Peygamber Efendimizin yanına gittim, cennet de hurilerle gezdim, Kevser Irmağından sular içtim, o kadar güzeldi ki anlatamam” diyor.
Aram Hasan’a, “Yok kardeş” diyor, ” Sana helal olsun, senin rüyan benimkinden güzel. Bal senin hakkın, sen ye helal olsun!
Bizim Cengiz hala yatıyor. Kafasını yorganın içine sokmuş, ses çıkarmadan uyuyor numarası yaparak, Hasan ve Aram’ın konuşmalarını dinliyor.
Hasan geliyor,” Cengiz! ” diye sesleniyor. Cengiz biraz sağa sola dönerek, uyuyor numarası yapıyor. İkinci bir seslenişte “ Ne var?” diyor, Hasan’a… O da “Kalk” diyor Cengiz’e.
Cengiz istemeyerek de olsa kalkar, biraz yatağın içinde oturur ve daha sonra elbisesini giyer, elini yüzünü yıkar ve içeri girer. İkisi birden Cengiz’e “Sen nasıl bir rüya gördün? Anlat bakalım!” derler.
Cengiz gülerek başlar konuşmaya; “Bana rüyam da dediler ki; Hasan cennete gitti, peygamberin yanında hurilerle meleklerle evlendi, gelmeyecek. Aram da göğe çıktı, İsa’nın yanında hurilerle evlendi, meleklerle geziyor, o da gelmeyecek. Sonra da dediler ki; onlar daha gelmez sen balı ye... Ben de gece kalktım ve balı yedim.”
Hasan’la, Aram kala kalır. Cengiz yine yapacağını yapmış sonunda.
Denemedir ……….. Sayğılarımla
Bekir Akbulut
30.09.2012
YORUMLAR
mükemeldi..herşeyden önce anlatım akıcıydı..ve üç karekter gözümüzde canlandı..kaleminiz daim olsun..günede yakışmış bir yazı...esen kalın
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Gardaşım kutlarım..hikayen güzeldi.. valla 52 yıldır Cengizim böyle Aram ve Hasan gibi saf ve kalbi temiz bir arkadaşlarım olmadı..! :)))
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
sivaslıcengiz
Tebrikler Bekir hocam. Deneme fakat gerçekten çok güzeldi. Devamını diliyorum.
Cengiz dediğiniz gibi yapmış yapacağını. Ondan kalmış demek ki çok kullandığımız ''Ali Cengiz oyunu'' sözü. :)))))
Emeğinize, yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yazıyı bir solukta okudum
Ve günün etkili kalemi kutladım
O kadar güzel yazmışsınızki
Derin ,derin daldım
İlk deneme de olsa çok güzeldi
Sevgim ve saygılarım kardeşim
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Hem ironikti anlatım, hem konusu fevkalade dersler içeriyordu kıymetli kardeşim; harikaydı...Yürekten kutluyorum o güzel ve ihlaslı yüreğini...
Kalbi selam ve saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Uyanıklar işi götürür saf ve dürüstler parmağını yalar..Azizim ben de parmağını yalayanlardan olmak isterim.
Kutlarım, bu kaleme her şey yakışıyor.
Saygımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Alışılmışlıktan silkelenmiş.
Duyguyu öylesine işlemişsiniz ki, okuyanların her biri eminim isimlerden birinde rol alıyordur. Zeki olarak atfederler beni bu durumda Cengizin rolü üzerimdedir herkesin haberi ola.
Çok teşekkürler bu saat de keyifle okuduğum güzel bir yazıydı.
Tebrikler.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yazınızı okuyup beğenmiş, yorum yazamadan çıkmıştım, güne gelmiş, sevindim, tebrikler selam ve saygılarımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
tebrikler......bekir bey...gerçekten de ilk denemeniz olsada övgüye layık......tebrikler...heleki sonunu çok güzel balla bitirmeniz arkadaşın pişkince yedim demesi ne güzel bir duygu eminim kızmamıştır arkadaşları..afiyet bal olsun efendim...siz tıpkı şiirlerin babası oldugunuz kadar eminim roman.ve öykü yazsanız maşallah yakışır......kutlarım ve denemeden sonra umarım arkası gelir ...yeni öykü ve şiirlerde buluşmak ümidiyle....güller diyarından selam lar
-IspartaGülü-
efendim denemede olsa güzel yazıydı bu işlerdede başarılı olacağından eminim kolayu gelsin saygılarımla selamlar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
çok güzel bir hikaye imiş bence Aram ile Hasan balı yemeselerde baldan daha güzel rüya görmüşler Cengfiz ise en akllılarıymış
saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
gülümseten hoş bir deneme, inceden alınacak dersler var yazıda.
tebrikler üstadım.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
vay Usta kaleme yazı da yakışmış hikaye gerçekten çok ilginç
sürükleyici vede ta baştan sonuna kadar üç kafadarın hikayesine odaklanmışken
Yasin kitabındaki Bal tefsiri aklıma düştü sanırım biliyorsunuzdur şimdi burda tekrarlamam uzun olur
ordada Peygamber efendimizin evine 3 muhterem zat geliyor
önlerine bir tasta bal herkes kendince tefsir ediyor balı
ne alaka ise işte sizin yazınızdada aklıma o hikaye düştü