- 1082 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRENCİLERİM
YUSUF İZZET GÖKÇE DİYOR Kİ;
ÖĞRENCİLERİM;
“Eğitim dönemindesiniz, doğruları şimdiden anlayıp kavramak sizler ve ülkemiz için büyük şanstır. Bu şansı en iyi şekilde değerlendirmek için öğretmenlerin belirlediği yol işaretlerini iyi izleyiniz.”
“Zamanın yavaş ilerlemesi sizi yanıltmasın, zaman bir nefes kadar hızlı akıyor.
Bunun için zamanı dörde bölün; 1- Kendinize, 2- Ailenize, 3- Geleceğinize, 4-Ülkemize.. Çalışmak için ayırın.
Böldüğünüz zamanı planlayıp yaşayın, başarının sırrı; zamanı dilimlerine göre yaşamaktır.”
“Kendinize ayırdığınız zamanlarda oyun oynarken zekânızın ufkunu genişletin.”
“Ailenize ayırdığınız zamanlarda; evde yapılacak işlerde ana – babalarınıza yardımcı olun.”
“Geleceğinize ayırdığınız zamanlarda; günlük bir saat dersinizi çalışın. Günde bir saat ders çalışan her öğrenci bütün derslerinde başarılı olur.”
“Ülkenize ayırdığınız zamanlarda; elinize boş bir torba alın, yolda giderken yere atılmış olan bir çöp parçasını o torbaya toplayın ve topladığınız çöpü çöp bidonlarına bırakın. Çalışmış olduğunuz anlarda saat belirlenmesi var ise; belirlenen saatin 4’de 1’i kadarını fazladan çalışın, bu fazla çalışmak ülkemizi güçlü devlet haline getirecektir.”
“Birlikte çalışma alışkanlığı edinin. Birlikte çalışanlar toplumu yükselten öncülerdir.”
“Sonsuz huzur ile karılmış bir hayat sürmek için yalan söylememeyi hayatınızın vazgeçilmezi yapın.”
“Yükseklerde olanları ve yücelenleri kıskanmayın. Yüceliği ve yükselişi; unvan ve makamda aramayın. Yücelik sizin yüreklerinizdedir. Yükseliş ise; yüce bir yüreğin beyinle birlikte hareket etmesiyle mümkündür.”
“Zihniniz neyi düşünüyor ise; yüreğiniz onu söylüyordur. Yüreğinizden onay alarak söylediğiniz her söz sizi kıymetli kılacaktır.”
“İyi bir dinleyici, çok iyi bir hatip yetişir. Konuşulanları dinleyerek fikir üretenlerin plan ve projeleri; kalkınmanın temeline konulacak olan oynatılamaz taşlar olur.”
“Bugünü iyi anlamak dünün analizi ile mümkündür. Dünü unutanları yarın hatırlayan olmaz.”
“Her hangi bir söz ve davranış sizi rahatsız ediyor ise; böyle davranışlar ve sözleri başkalarına yapmaktan, söylemekten kaçınınız. Unutmayın ki; sizin huzursuzluğunuza neden olan söz ve davranışlardan başkalarında huzursuz olur.”
“Size verilen ödevlerinizi zamanında yapın. Verdiğiniz sözleri yerine getirin. Söz dinleyin ki; söz dinlenen olasınız.”
“İnsan sevgisi taşımayan kimselerin mutlu ve huzurlu olması imkânsızdır. İnsan sevgisinden yoksun olanlar; hiçbir zaman başarılı olamaz.”
“Her insan kendi üzerine düşen vazifesini zamanında yaparsa işler aksamaz. Üzerine düşen vazifeden başka yapılacak faydalı olan her iş kalkınma ve gelişmeyi hızlandırır. Bunun için vazifelerinizi zamanında yapın, bunun yanı sıra küçük de olsa bir başka faydalı iş daha yapın. Örnek: Okula gitmek vazifeniz. Bu vazifenizi yerine getirirken; okul etrafında bulunan çöpleri de toplarsanız işte o zaman kalkınmaya doğru adım atmaya başladınız demektir.”
“Zayi edilmeyen her kâğıt parçasında, bir cilt kitaba eşdeğer hazine saklı olduğunu unutmayalım. Daha evvelden bir köşesi kullanılmış olan bir kâğıt parçasını atmayınız. Not tutarken o kâğıdı yeniden kullanınız. Bu size; israfı verime döndürme alışkanlığı edindirecektir.”
“Büyüklerinizi dinleyin ki; dinlenen olasınız.”
“Kurallara uyunuz ki; itibarınız yükselsin.”
“Doğru ile yanlışı bu yaşlarda ayırmayı başarabilirseniz; iyi ve güzel hizmetlerde bulunursunuz. Doğrunun ve haklının yanında yer almak insanı yücelten duruş şeklidir. Doğru ve dürüst kalarak haklının yanında yer almak sizi yükselen değer kılacaktır.”
“Eğitimci hep örnek olan insandır. İnsanlığı işaret eden eğitimcilerin sözleri ile düşündükleri hep aynı paralelde olur. Düşünceleriniz ile yaptıklarınız bir biri ile aynı olursa; kutlu yoldasınız demektir. Kutlu yolda olun ki; mutlu kalasınız.”
“Ekip oluşturarak ya da tek başınıza yapmış olduğunuz çalışmalarda; yaptığınız çalışma ile ilgili olarak daha önceden yapılmış olanlara bakarak örnek almayı deneyiniz. O zaman başarı oranınız daha yüksek olacaktır.”
“Başkaları hakkında olumsuz düşünce ve sözleri dinlemeye zaman ayırmayın. Böyle bir zaman oluşması halinde oradan uzak durun. Başkaları hakkındaki olumsuzlukları dinlemeye veya söylemeye ayrılan zaman; zamanı boşa harcamak olur. Bütün zamanlarınızı olumlu çalışmalarla doldurmak için; olumlu düşünceler geliştiriniz.”
“Tenkitlerinizde alternatif düşünceleri belirterek tenkit yapınız. Alternatifsiz tenkitler olumsuzlukları körükler.”
“Saygılı olarak sevmek; saygıyı pekiştirir. Saygıyı pekiştirenlerin ömürlerinin her merhalesi huzurlu olur. Saygılı davranışı kendinize hayat tarzı olarak belirleyin.”
“Öğretmenlerinize saygılı olun ki; öğreten olasınız.”
..........BU MEKTUP 1967 YILINDA YUSUF İZZET GÖKÇE TARAFINDAN YAZILMIŞTIR...
KADİR DURAK’IN YAZDIĞI
"FETHİYE SEVDALISI YUSUF İZZET GÖKÇE"
KİTABINDAN ALINMIŞTIR...
KAYNAK BELİRTİLEREK YAYINLANABİLİR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.