- 518 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
O O Zamandı
O O Zamandı
Her şey zaman ve mekana uygun olarak açığa çıkar ve değerlendirmeler de zaman ve mekan şartları göz önünde bulundurularak yapılır.
Çocuk yaşta gelin edilip, hamile kalıp ölen kızların sayısı azımsanacak gibi değil. Bu zamanda bu olur mu dedirten bir hal... Küçük yaşta kız çocuğuyla evlenmek "Sünnet" midir? Ayşe ile Muhammed’in, o zamanda nikahı üzerinden bu zamanda; aynı eylemi yapan bir kişinin sünnete uygun hareket ettiği kabul edilebilir mi?
Bu soruyu yönelttiğim "Bilir kişi" ler, özet olarak "O o zamandı" diyor. "Evet o o zamandı" ben de öyle diyorum. Öyleyse, o zamanda "Doğru" kabul edilmiş ve günümüzde "Yanlış" kabul edilen başka şeyler de olmalı. Çok eşlilikten tutun, miras konusunda erkeğin aldığının yarısını alması, şahitliğinin yarım olması, erkeklerin her konuda onlara egemen kabul edilmesine kadar pek çok konuda günümüzde "Yanlış" kabul söz konusu! Bunların hangisi için "O o zamandı" denecek? İşine gelene "O o zamandı" deyip, zevahiri kurtarıp; diğer konularda da "O zaman"ın değerlerini dayatmak doğru mudur?
Birileri eski zamandaki yaşam tarzından kendine uyanları seçip diğerlerine "Doğru" olarak sunar ve adeta emrederse, bazıları da eski zaman yanlışlarını (eski zamanda "Doğru" kabul edilmiş, şimdi "Yanlış" kabul ediliyor) ortaya dökmeye çalışır! Sonuç; bir taraf "Dinime hakaret ediliyor" söylemiyle ortaya çıkıyor, diğer taraf ise "Kendi dinsel inanç (doğru) larını topluma dayatıyorlar!" şeklinde tepki gösteriyor...
Son tahlilde; insanlar ve insanlık devamlı olarak terekki ediyor, gelişiyor bu da yenilenmeyi netice verir.
"Dün dündü, geçti gitti cancağızım;
Bu gün yeni şeyler söylemek lazım" Mevlana
İnsanları geçmiş zaman vadilerine, iyi veya kötü niyetle çekenlerin sonuçta vebali olacak! Geçmişin kavgası yerine, şimdinin inşaasını yapan yenilikçi, dinamik, akılllı nesilleri eski zaman muhabbeti ya da nefretleriyle oyalamayınız...
Saygılarımla;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.