- 1296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NİNENİM NASİHATLERİ
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
NİNEMİN NASİHATLERİ...
Kadir DURAK
[email protected]
NİNEM HATİCE GÜNER’İN NASİHATLERİ...
(MİLLİ MÜCADELE YILLARININ ÇETEBAŞI HATCA BACI)
"EVLAT SENİ BABAN BİLE HERHANGİ BİR YERE ÇAĞIRIRSA BULUŞMA YERİNE; YA BİR SAAT EVVEL, YA DA YARIM SAAT GEÇ GİT."
"BİLDİĞİN, BİLMEDİĞİN BİR YERDE DURMAK ZORUNDA KALIRSAN; SIRTINDAN YEL ALMAYACAK YERE OTUR."
"EVİNDE, YOLCULUKTA HER ZAMAN FAZLADAN BİR KİŞİYE YETECEK KADAR EKMEK BULUNDUR."
"SABAHLARI İKİ TANE KAYSI KAKI YEMEYİ İHMAL ETME, KAYSI KAKI; BEYNİ DİNLENDİRİR"
"SABAHLARI İKİ KAŞIK DUT PEKMEZİ YİYENDE; DAMAR SERTLİĞİ VE KALP RAHATSIZLIĞI OLMAZ."
"AKŞAM YEMEKLERİNDE YAĞLI YEMEKTEN KAÇIN"
"İMECE; GENEL KÜLTÜRÜMÜZDÜR, BUNU ÖLESİYE UNUTMA VE UYGULA"
"İTİMAT KONTROLE MANİ DEĞİLDİR"
"BİZİ CAHAL SAYMAYIN EVLAT; O POROFOSORLARI CAHALLAR OKUTTULAR"
"OKUMUŞU COĞALAN TOPLUM, OKUMAMIŞINI CAHAL İLAN EDERSE; GELDİĞİ YERİ İNKAR ETMİŞ DEMEKTİR. ASIL CAHALET DÜNÜ İNKAR ETMEKTİR."
"BU EĞİTİMSİZ TOPLUM ZAMANINDA TEK HIRSIZLIK YOKTUR. YARIN OKUMUŞLAR COĞALACAKLAR ANCAK O ZAMAN KİMSENİN KİMSEYE İTİMADI KALMAYACAK. GÜVEN KALMAYAN TOPLUMDA HUZUR OLMAZ. HIRSIZLIKLA ÇOĞALDIĞINDA GÜVENLİK DİYE İŞ ALANI OLUŞACAK, ANCAK ONLARDA HIRSIZLIKLARIN ÖNÜNE GEÇEMEYECEK. ASIL PROBLEM İNSAN OLUP OLMAMAKTA; İNSAN OLAN TOPLUMDA HUZUR OLUR. HUZUR OLAN TOPLUMDA GÜVEN OLUR, HIRSIZLIK OLMAZ."
NENEM BUNLARI BANA 1960’LI YILLARDA SÖYLEMİŞTİ....
O ZAMAN KÖYÜMÜZDE, İLÇEMİZDE TEK HIRSIZLIK OLMAZDI...
O ZAMAN KÜÇÜKLERİ SEVERLERDİ. BÜYÜKLERE SAYGI HÜRMET VARDI...
İNSAN YETİŞTİRME İHMAL EDİLDİ...
DURUM ORTADA...
NUR İÇİNDE YAT.. ÇETEBAŞI HATCA NİNE...
(İZMİR KOKLUCA MEZARLIĞINDA İSTİRAHAT ETMEKTEDİR)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.