- 1948 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GURBET VE KARDEŞLİK
“Müslüman, Müslümanın kardeşidir”, der rahmet Peygamberi. Yeri geldiği zaman kan kardeşliğinden öteye geçer. Demek istediğim şu ki; bazen din bağı, kan bağındanda güçlü olabilir.
Ben din kardeşliğini, İstanbul’da Hüdayi kursunda açık açık yaşayarak gördüm. Burada sadece Türk kardeşlerimiz yok, neredeyse dünyanın dört bir tarafından gelen yabancı kardeşlerimiz var; Moğolistan’dan, Türkmenistan’dan, Azerbaycan’dan, Kırgızistan’dan, Kazakistan’dan, Rusya’dan… Onlar buraya 2 yıllığına çok uzaklardan geliyorlar ve 2 yıl boyunca ülkelerine gitmiyorlar, buradaki eğitimleri bittikten sonra ülkelerine dönüyorlar. Ülkelerine döndükten sonra tebliğ faaliyetlerine başlıyorlar. Onlar muhacir, biz ensarız adeta.
Onları gurbeti bizden daha uzun yaşıyorlar, onlara gereken ilgiyi göstermemiz gerekiyor.
Hiç unutmuyorum, Konya’ya bayrama gitmeden önce, bir teheccüd vakti, Kırgız kardeşlerimiz mescide toplanmış, dua ediyorlardı. Ben ve birkaç Türk kardeşlerimiz de, onların gözyaşlarıyla yaptıkları dualarına katıldık. İlk önce Kur’an-ı Kerim okundu, sonra dua yapıldı. Dua yapılırken bazı Kırgız kardeşlerimizle bazı Türk kardeşlerimiz gözyaşlarına hakim olamadı, ben de çok etkilendim, iç dünyamda bir yanardağ adeta lav fışkırtıyordu.
Böyle güzel insanlarla, Hüdayi çatısı altında, bizi karşılaştıran Allah’a şükürler olsun. Herkese nasip olmaz, buradaki dostluk, kardeşlik. Her yiğit gurbetin acısını sevince dönüştüremez gönlünde. Gurbet zordur belki, ama hayırlı bir ortamda, bu yabancı kardeşlerimizle bir aile gibi olmak, unutturuyor tüm sıkıntıları size. Eğer kendini Allah rızası için bir şeyler yapmaya adamışsanız, akıp gider gönlünüzden gurbet acısı.
Bazen derin düşüncelere dalarım ve derim ki; Allah’ım sana şükürler olsun, bana böyle güzellikler yaşattığı için, iyi ki buraya gelmişim. Allah annem gilden razı olsun beni buraya gönderdikleri için.
Gurbet dedik, kardeşlik dedik. Burada gerek Türk kardeşlerimiz olsun, gerekse yabancı kardeşlerimiz olsun, sürekli gece gündüz birlikte olduğumuz için, biz onlarla aile gibi olduk, kardeş gibi olduk. Biz zaten din kardeşiyiz vesselam..!
SÜNDÜS KOÇ – İSTANBUL
22.12.2011 – PERŞEMBE 11:21