- 1426 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Minik İnsanlar!
Değerli arkadaşlar,
Yazımın başlığından da anlaşılacağı üzere, konu yine dünyadaki en değerli varlıklar olan çocuklarımız!
Öncelikle bu konuyu çok sık işlediğim için umarım sıkılmazsınız.
Ne yapayım ki, hayatın akışı içinde sürekli gözüme gözüme sokulmak istenen eğitimsiz anne modelleri yüzünden, bu konuda yine yazmaktan kendimi alamadım.
Ben mi gittikçe hassaslaşıyorum, insanlar mı çok vurdumduymaz ve duyarsız!
Pırıl pırıl gözlerinden zekâ fışkıran çocuklarına cadde, sokak, market demeden insanların kalabalık olduğu yerlerde, ‘geri zekalı’ diye bağıran anneleri görünce, benim de tepemin tası atıyor.
‘ Be hey cahil kadın, Rabbim sana gözlerinden zekâ pırıltıları okunan bir evlat vermiş. O güzelim yavruya, hangi vicdanla geri zekâlı demeyi yakıştırıyorsun?
Rabbimin özene bezene yarattığı bu güzel yavruya niye, tatlı bir söz söyleyip, onun gönlünü alarak, ikna yoluna gitmiyorsun. O akıllı çocuk yerinde, dileseydi Rabbim sana ağız dolusu bağırdığın gibi bir zekâ özürlü verebilirdi, mutlu mu olacaktın da çocuğuna o hitabı lâyık gördün!
Kavga etmek adetim değil, buna rağmen, o hanıma yetişip, üsulünce bir şeyler söylemek için hemen peşlerinden koştum, ama hangi cihete gittiklerini bulamadım.
Çocuk insan içinde inciterek, bağırıp çağırıp aşağılayarak terbiye edilmez.
Evinde gerekli uyarılar onun yaşının algılayacağı biçimde anlatılır. Kendi oturup kalkmamızla, davranış ve insan ilişkilerimizle, çocuklarımıza doğru bir örnek oluşturursak ve sevgimizi ve korumamızı hissettirirsek, şımarmazlar korkmayın.
Sevgi onları sımsıcak sarar, kendini güvende ve mutlu hisseden çocuk, doğru eğitim ve terbiyeyle, karakterli insanlar olarak yetişirler.
Arkadaşlarımız, konu ve komşularımızla olan düzgün iletişimimiz, hal ve hareketlerimiz çocuk tarafından her zaman taklit edilir.
‘Armut dibine düşer’, sözü mucibince bu minik insanlar genelde bizlerin birer kopyası olarak hayata hazırlanıyorlar.
Sevgi, gerekli yerlerde ikaz ve uyarılar, bazı konularda onların da fikirlerine danışıp uygunsa yapmak, onların kişiliklerinin gelişmesinde yararlı olacaktır.
Sürekli yasaklamalar ve cezalarla bir yere varılmayacağı artık kanıtlandı.
Birçok değerli pedogogumuzun önerisi, onlara söz hakkı verin, sevginizi hissettirin, insan içinde rencide edeci davranışlardan uzak durun, terbiye ve eğitim uyarılarınızı evinizde mümkünse yalnızken yapın.
Daha fazla gözlerinizi yormayayım bu konuda geniş açıklamalı, üç bölümlük bir seri yazmıştım ‘Çocuk yetiştirmek sanattır’ adı altında.
Okuduğunuz için teşekkürler, selam ve saygılar…
YORUMLAR
ben herdaim en büyük eğitim aileden başlar diyenlerdenim....hani çok güzel bir söylem vardır..... anası neki danası iyi olsun diye....çok hoş bir yazı.... saygılar
handan akbaş
Geleceğimizin teminatı çocuklar açısından çok yararlı bir yazı.
Tebrik ediyorum...
Selamlar...
handan akbaş
Teşekkürler selam ve saygılarımla.
Türkiye'de pek az bir kesim bilinçli olarak çocuk sahibi oluyor. Diğerleri ise ''saldım çayıra mevlam kayıra'' mantalitesi ile çocuk doğuruyor. Eğer yakalayıp o kadınla konuşsaydınız aynı kabalıkla karşılaşırdınız. Elinize sağlık.
handan akbaş
Ne güzel yazmışsınız. İnsanın bu nankörlüğü bu nimeti kanıksaması bu kıymetbilmezliği karşısında ne söylenebilir ki?
O anneye de bir zamanlar birileri kötü sözler söyledi yahut hala birileri söylüyor olmalı. Şiddet böyle zincirleme gidiyor işte. Keşke bu kalpleri yumuşatmanın bir yolu olsa.
Elinize sağlık.
handan akbaş
Yerinde ve içten bir konu,,maalesef toplumumuzda yeni nesil anne' ciklerin eğitim terbiyesi demek ki böyle,bende çok şahit oluyorum çocukları çok seviyorum ve onlara karşı çok duyarlı ve hassasım,üzülüyoruz fakat elimizden gelen bir şey yok,şimdi bu yazıyı o anne' ciklere okutmak üzere face'mde paylaşacağım,dileğim akıllanırlar,emeğinize,yüreğinize ve kaleminize sağlık değerli dost ,sevgilerimle...
handan akbaş
Ben de çocuklarını döven annelere dayanamam. O anda onları tokatlayasım gelir. Onlar bize emanet ve iyi davranmamız gerek. Yine harika bir paylaşımdı Handan ablacığım. Kalemin dert görmesin. Sevgilerimle...
handan akbaş
handan akbaş
Boş olan ne versin.
Sevgimlesin arkadaşım, her zaman yanımda olman çok mutlu ediyor.
AYSE 09
Merhaba...
Bir ülkede okulların çok olması yeterli değil...
Top yekün sosyalleşmek gerek...
Diğer yandan eğitim sadece eğitimcilere bırakılacak kadar basit ve önemsiz değil...
Okul, çevre ve aile birbirini desdeklemek zorundsa...
Hatta medya, STÖ, tüm kurum ve kuruluşlar...
Öğrencinin okulda öğretmenle birlikte olma süresi 240 dakika...
Öğretmenin geç girmesi, güdüleyememesi vb. gibi nedenleri de hesaplarsanız 200 dakikaya düşmekte...
Geri kalan zaman sokakta ve ailede geçmektedir...
O ndenle okulun verdikleri ertesi gün nötürleşmektedir...
Bir çocuğun kendisini önemli ve değerli hissetmesi gerekir...
Ona nasıl hitap ederseniz öyle algılar...O yüzden birine kırk gün deli derseniz delirir...
Sevgi eğitimi üzerine uzun araştırmalar yaparak derlemeler yaptım...sayfamda yayımladım...Kitap olarak bastıracağım nasip olursa...
bana kalırsa eğitime ailelerden başlamak gerek...Sokağa ve medyaya da sorumluluk yükleyerek kontrol edilmeli...Esas sorun sokak çocukları...Yani okula gelemeyenler...
Yazılacak çok şey varsa da maksat belli...
Yüreğinize sağlık...Duyarlılığınızı tebrik ediyorum efendim...
Saygılarımla...
handan akbaş
ÇOK HAKLISIN HANDANCIĞIM MİNİKLERLE DAHA BEBEKKEN KONUŞMAYA BAŞLAMALIYIZ İNANIN ALGILIYORLAR SEVDİĞİNİZ ZAMAN O YÜZLERİNDEKİ GÜLÜMSEME GÖZLERİNDEKİ PIRILTI VE YUMUK YUMUK ELLERİNİ UZATMASI ...
HER SÖZÜNE AYNEN KATILIYORUM EVET ONLARI YETİŞTİRİRKEN RUHLARINI VE BEDENLERİNİ YARALAMAYALIM
ÇOK ANLAMLI VE GÜZEL BİR PAYLAŞIM DİYOR KALEMİNİ YÜREKTEN ALKIŞLIYORUM SEVGİLERİMLE
handan akbaş
Selam sevgi ve saygılarımla.