- 1322 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜK BİR KIZ ÇOCUĞUNUN HATIRA DEFTERİNDEN...
Her şey bir oyun gibi başlamıştı ...Almanyadan yeni gelmiş yedi yaşında bir kız çocuğu ve ona hayatlarını adayacak olan yeni evli bir çift...
Anne ve babasından ilk defa ayrılacaktı dedesi karşısına aldı ve o babacan ses tonuyla konuşmaya başladı ...kızım sen artık büyüdün abla oldun ve okula gitmen gerekli o yüzden burda Türkiyede bizlerle birlikte yaşayacaksın şimdi sana karar vermen için iki seçenek sunacağız burda benımle ve anneannenlemi yada amcanlarlamı yaşamak ıstersin ....dur hemen karar verme biraz düşün dedi...çocuk bocaladı neden neden diye sordu kendi kendine ...neden ailesiyle birlikte değildi neden ayrı kalmak zorundaydı bunu hiç anlayamadı ...
Çocuk gecekondunun bahçesindeki sedire oturdu ve ne yapması gerektiğini düşündü amcam dedı çünkü her sabah onu amcası işe gitmeden önce öperek uyandırırdı ... çunku işten gelırken hiç unutmadığı çıkolatısını getirirdi... çünkü amcasının yanında huzur bulurdu ...çünkü amcası babası gibi kokardı....
İyi şartlarda okula gitsin diye temiz bir semte taşındılar evleri küçük ama huzur ve mutluluk doluydu çocuğun her ıstediğini yapardı amcası hiç kıyamazdı üzülmesine ...
Çocuk çok mutluydu okullar açılacaktı ve okula gidecekti diğer çocuklarda gördüğü çok özendiği siyah önlük ve beyaz yakası olacaktı alışverişe gidildi siyah önluk beyaz yaka sarı saçlarına takması için ıkı buyuk kurdela ve okul çantası alınmıştı o gece sabaha kadar hiç uyumadı çocuk yüreği heyecandan duracak gibiydi artık oda okula gidecek yeni arkadaşları olacaktı ...
Ve sabah oldmuştu artık hemen önlüğünü giydirdi teyzesi yakasını taktı sarı saçlarını bir anne şevkatiyle tarayıp beyaz kurdelasını taktı amcası cebine haçlık ve mendilini koydu ve kahvaltılarını yaptılar neşe içinde amcası vakit tamam diyerek masadan kalktı çocuk hemen çantasını almak için eğildi amcası dur kızım ben alırım dedi çocuk amcasının gözlerine baktı amcası tamam sen taşı dedi...
Evden çıktılar ama okul yolundan başka bir caddeye saptılar çocuk heyecan içinde amca bu yol okul yolu değilkı dedi amcası kızım önce fotoğrafçıya gideceğiz ve resim çektireceğiz dedi ... resmide Almanyaya annenlere göndereceğiz onlarda şu an yaşadığımız mutluluğa şahit olsunlar kızımız okullu oldu diyerek sevinsinler dedi...
Şimdı anlıyorum çocukluğumda yanımda olan ve bana mutlulukların en güzelini yaşatan adamın şimdi yüreğimde kocaman yeri olduğunu ...
Bilemezdimki çocuk yüreğimde bana olan sevgisinin bu kadar derin olacağını...
Sen çocukluğum en güzel yanıydın Şimdi elimde kalan siyah beyaz seninle yaşadığım anılarım ...
___Hüzün Bulutu___
YORUMLAR
Yüreğim paramparça oldu okurken...
Neden mi?
Ailem beni de amcamlara bırakmıştı orada okumam için. Oysa bulunduğumuz yerde okul vardı.Geçirdiğim bir yıl ömrümün en acı dolu yılı oldu ve kalbim hala sızlıyor sızım sızım.
Ne mutlu size. Ve ne mutlu amcana ve ailesine.
En güzel yerlerde olsunlar inşallah.
Ömrünüze bereket.