- 430 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Taraf
Taraf
İnsan tarafsız olamaz, bu yüzden en iyi taraf insanın kendi tarafıdır. İnsan kendine taraf olmalıdır, zaten arifler öyle yapar. Arifler kendi algılarına taraf olur, başkalarının ona önerdiği veya dayattığı taraftarlığı kabul etmez!
Madem insan tarafsız olmaz o halde illa bir taraftan mı olmalı, ya da öyle bir zorunluluğu mu var?
"Her taraf olan bertaraf olur" ile "Taraf olmayan bertaraf olur." aynı manaya çıkar mı?
Taraf konusunda iki durumu inceleyelim;
Birinci durum; bir konuda, insan bir şeye taraf olur ya da karşı taraf olur. Yanında ya da karşısında olmak istemediğinde ise nötr kalır. Nötr kalması, tarafsızlık değildir, kendi algısının "Nötr kalma" kararıdır! Üç durumda da kendi tarafındadır, arif ise böyledir, yani birilerinin yönlendirmesiyle hareket etmiyor ise...
Diğer durum; İki veya daha fazla seçenekli taraf arasında, içlerinden bir veya çelişkili olmayan birkaç tarafı seçebilir, ya da "Nötr" kalabilir. Bunu da tesir altında kalmaksızın yapmalı.
"Her taraf olan bertaraf olur" Bu sözü inceleyelim. İnsan taraf olabilir ama çelişki doğuracak şekilde her taraf olamaz. Birbirine zıt duran iki taraf varsa, bu durumda her taraf olamaz. Bir tarafta olabilir ya da ikisinin de tarafında olmaz. Bertaraf olmamak için taraf olmak zorunda değildir! Her taraf olmadığında sorun olmaz!
"Taraf olmayan bertaraf olur" bu sözü inceleyelim; birbirine zıt iki taraf arasında bir tarafta ise sorun yok! Bu sözün her durumda doğru olmadığı ayandır. İki zıt arasında birine taraf olmayana "Bertaraf" demek haksızlık olur. Birbirine zıt olanların ikisi de kişinin kendine göreceli haksız olabilir neden bertaraf olmamak için taraf olsun ki. Pekala kendi algısı tarafında olup çekimser kalabilir. İki haksız kavgaya tutuşunca "Taraf olmayan bertaraf olur" diye yanlışın birine taraf olmak zorlama olur!
İki sözü de doğru anlamak açısından özetlersek "Her taraf" olmakla "Hiç taraf" olmak arasında dağlar var.
Son tahlilde; "Her taraf olmak", bertaraf olmaya sebeptir ama "Hiç taraf olmak" kişinin özgür alanına girer ve kimse iki yanlış arasından birine taraf olmak zorunda değildir!
Saygılarımla;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
zaten bir şey aynı anda iki şey olamaz... bir şeyin hem var hemde yok olamayacağı gibi...
yazınızın her paragrafını tasdik ederek okudum... bu kaç gündür başıma ilk defa geliyor. o kadar aykırı düşünceliyiz ki; taraf( ! ) bulmakta zorlanıyoruz...
tarafınızdayım efendim...